Fitness Seller

Contest Log (v) Amateurtje gaat er voor!

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Na heel heel heel veel inlezen ben ik er toch over uit dat ik het wil gaan proberen. De laatste week van de fotoshoot preppen. Mocht ik ook maar merken aan mijn lichaam de verkeerde kant op gaat dan kap ik er gewoon mee. Wil het gewoon graag proberen en als ik niet het fysiek heb wat ik zou moeten hebben neem ik gewoon een pizza mee. Leuk extraatje.

Ik ben hier zelf opgekomen:

Normaal eet ik +- 90gram carbs

Zaterdag 21 juli
60 gram carbs
6 liter water
Training upperbody 15-20reps

Zondag 22 juli
60 gram carbs
7 liter water
Training lowerbody 15-20reps

Maandag 23 juli
50 gram carbs
8 liter water
Training rust

Dinsdag 24 juli
50 gram carbs
8 liter water
Training upperbody 15-20reps

Woensdag 25 juli
Alleen carbs van groenten +-30 gram
8 liter water
Training lowerbody 15-20reps

Donderdag 26 juli
Alleen carbs van groenten +-30 gram
8 liter water
Training rust

Vrijdag 27 juli
500 gram carbs
1 liter water
Vóór loaden nog 1 fullbody training voor het werk.

Zaterdag
Aankijken, half 11 shoot.
Eventueel rijstwafels met pindakaas of sticker
Water alleen indien nodig

Waar ik alleen wel tegen aanloop... hoe doe ik dit met IF. Zet ik dit door de laatste week of laat ik het dan vallen? Lastig!

Opmerkingen, tips, aanmerkingen, commentaar, discussies, alles is welkom!! Wil alles uit de kast halen.

• Like
Waarderingen: Bubs
Ik heb dat ook wel eens dat m'n oren dicht gaan zitten, op een rare manier. Met name als ik cardio doe. Met krachttraining zelf eigenlijk nooit.

Geen last van de oren hier tijdens het trainen.
I.v.m. met de fotoshoot prep: daar hou ik mij buiten, ken er geen hol van.
Ik voel me alleen al een beetje doodgaan als ik je aantal carbs bekijk, zit zelf gemiddeld rond 150g per dag.
Kan me niet voorstellen dat ik een week zou overleven op 30-60 :eek:

IF kun je gewoon blijven volgen. Als je lowcarb gaat, doe dan werkelijk <30gr carbs en doe aan depletion. Water kun je mee spelen, maar kijk uit want je kunt al heel gauw gaan opblazen.
Lastig om advies te geven omdat je een vrouw bent en dit nog wel eens anders uit wil pakken (denk ook aan hormonale schommelingen door de menstruatiecyclus).

Als dit soort dingen wilt uit gaan proberen, doe dan in ieder geval een testweek. Het is namelijk wel een gevalletje hit or miss (en als het een miss is dan is het ook grandioos mis meestal). Het effect van depleten en laden ga je overigens alleen zien als je laag genoeg in vetpercentage zit (maar bij vrouwen weet ik niet zo goed waar die grens ongeveer ligt).

IF kun je gewoon blijven volgen. Als je lowcarb gaat, doe dan werkelijk <30gr carbs en doe aan depletion. Water kun je mee spelen, maar kijk uit want je kunt al heel gauw gaan opblazen.
Lastig om advies te geven omdat je een vrouw bent en dit nog wel eens anders uit wil pakken (denk ook aan hormonale schommelingen door de menstruatiecyclus).

Als dit soort dingen wilt uit gaan proberen, doe dan in ieder geval een testweek. Het is namelijk wel een gevalletje hit or miss (en als het een miss is dan is het ook grandioos mis meestal). Het effect van depleten en laden ga je overigens alleen zien als je laag genoeg in vetpercentage zit (maar bij vrouwen weet ik niet zo goed waar die grens ongeveer ligt).

Oké, duidelijk. Maar ik heb nog maar 18 dagen tot mijn contest. Wanneer zou ik dit eventueel kunnen toepassen en is dat niet schadelijk zo vlak na elkaar? +heeft het daarna geen invloed op mijn uiteindelijke shape als ik er toch voor kies om het niet te doen. Vetpercentage durf ik eerlijk gezegd ook niet precies te zeggen. En hoeveel dagen zal ik het uit moeten proberen ? Is 7 dagen noodzakelijk of kan ik met een paar dagen al verschil zien?

Lijkt me niet handig om een testweek in te voeren gelet op de korte tijd die je nog hebt.

Ik denk ook dat je het nu iets te fanatiek aanpakt qua water en carbs e.d.

Ik zou als ik jou was niet dusdanig spelen met het water en de carbs omdat je dan automatisch speelt met zout en dat is gewoon een b*ch als je niet weet hoe je lijf er op reageert.

Ik zou het eerder als volgt doen:

Zaterdag 21/7
Eten gewoon houden zoals je doet
Water met 1 á 2 liter verhogen

Zondag
Water met 1 á 2 liter verhogen (niet hoger dan zaterdag, maar dan wat je normaal drinkt)

Maandag
Low / No carb
Water met 1 á 2 liter verhogen (niet hoger dan zaterdag, maar dan wat je normaal drinkt)

Dinsdag
Low / No carb

Woensdag
Normal carb (geen carbcoma doen)

Donderdag
Low carb / no carb

Vrijdag
Low carb / no carb
Waterinname verlagen met 1 á 2 liter

Zaterdag
Minimaal aan water tot aan de shoot
Rustig beginnen met carbs eten en schouders en rug incl. triceps pompen voor de shoot. Biceps minimaal pompen en geen triceps. Geen benen pompen, hooguit wat kickbacks voor hammies en billen.

Ik weet niet hoezeer depletiontrainingen nut hebben als je de rest achterwege laat. Vanaf zaterdag 21/7 zou ik geen benen, iig geen quads, meer trainen. Let ook op bij cardio in de laatste week, doe cardio die het minst pomp in je quads creeert.

Ennnn, tot slot, poseren poseren poseren. Lekker dagelijks voor de spiegel staan om goed aan te voelen / te zien hoe je je spieren het beste laat uitkomen. Welke houdingen/poses jouw fysiek eer aan doen (met inachtneming van de verplichte poses).

---

Dit is overigens iets waar ik zelf goed op reageer en hoe ik het ook ongeveer ga doen. Dus het is compleet persoonlijk, maar wie weet heb je er wat aan. Als ik low/no carb ga eten raak ik veel vocht kwijt, op mijn carbdagen (max 80gr carbs) hou ik dan wel weer sneller vocht vast, dus dat moet je even aankijken.

Je kunt overigens nu al wel beginnen met 2 low/nocarb dagen afgewisseld met 1 carbdag om te zien hoe je het daar op doet, dat maakt geen verschil en zou je tot einde van de contest kunnen oppakken. Dan weet je iig hoe je fysiek reageert daarop.

Lijkt me niet handig om een testweek in te voeren gelet op de korte tijd die je nog hebt.

Ik denk ook dat je het nu iets te fanatiek aanpakt qua water en carbs e.d.

Ik zou als ik jou was niet dusdanig spelen met het water en de carbs omdat je dan automatisch speelt met zout en dat is gewoon een b*ch als je niet weet hoe je lijf er op reageert.

Ik zou het eerder als volgt doen:

Zaterdag 21/7
Water met 1 á 2 liter verhogen

Zondag

Maandag
Low / No carb

Dinsdag
Low / No carb

Woensdag
Normal carb (geen carbcoma doen)

Donderdag
Low carb / no carb

Vrijdag
Low carb / no carb
Waterinname verlagen met 1 á 2 liter

Zaterdag
Minimaal aan water tot aan de shoot
Rustig beginnen met carbs eten en schouders en rug incl. triceps pompen voor de shoot. Biceps minimaal pompen en geen triceps. Geen benen pompen, hooguit wat kickbacks voor hammies en billen.

Ik weet niet hoezeer depletiontrainingen nut hebben als je de rest achterwege laat. Vanaf zaterdag 21/7 zou ik geen benen, iig geen quads, meer trainen. Let ook op bij cardio in de laatste week, doe cardio die het minst pomp in je quads creeert.

Ennnn, tot slot, poseren poseren poseren. Lekker dagelijks voor de spiegel staan om goed aan te voelen / te zien hoe je je spieren het beste laat uitkomen. Welke houdingen/poses jouw fysiek eer aan doen (met inachtneming van de verplichte poses).

---

Dit is overigens iets waar ik zelf goed op reageer en hoe ik het ook ongeveer ga doen. Dus het is compleet persoonlijk, maar wie weet heb je er wat aan. Als ik low/no carb ga eten raak ik veel vocht kwijt, op mijn carbdagen (max 80gr carbs) hou ik dan wel weer sneller vocht vast, dus dat moet je even aankijken.

Je kunt overigens nu al wel beginnen met 2 low/nocarb dagen afgewisseld met 1 carbdag om te zien hoe je het daar op doet, dat maakt geen verschil en zou je tot einde van de contest kunnen oppakken. Dan weet je iig hoe je fysiek reageert daarop.

Thanks! Heel erg duidelijk.

En hoeveel gr kan ik verstaan onder high en low carb?

High 100? 150?

Low 30?

Ik zit inderdaad ook nog een beetje met de trainingen omdat ik normaal gesproken fb doe. Misschien 21 juli benen voor het laatst en dan nog 2 trainingen upper? Vind het erg lastig haha. En dan high reps en lage gewichten ipv weinig reps en hoge gewichten.

Iig echt tof dat je mij wilt helpen !!

Sluit me aan bij @HillR gezien de korte tijd.

Thanks! Heel erg duidelijk.

En hoeveel gr kan ik verstaan onder high en low carb?

High 100? 150?

Low 30?

Ik zit inderdaad ook nog een beetje met de trainingen omdat ik normaal gesproken fb doe. Misschien 21 juli benen voor het laatst en dan nog 2 trainingen upper? Vind het erg lastig haha. En dan high reps en lage gewichten ipv weinig reps en hoge gewichten.

Iig echt tof dat je mij wilt helpen !!

Dat ligt er uiteraard aan hoeveel kcal je kunt gebruiken. Het is belangrijk dat je je vetten op 1gr per kg lichaamsgewicht behoudt zodat je hormonaal een beetje in balans blijft. Daarnaast lekker hoog in eiwitten blijven en de rest opvullen dus met carbs. Als jij daarmee aan 150gr carbs kunt komen is dat prima. Hou in ieder geval minimaal 100gr carbs aan bij je highdag. Anders is het verschil wel erg weinig.

Low carb is echt minimale carbs uit groente, dus die je echt niet kunt ontwijken. Mijd daarbij groente die veel KH bevatten (zoals tomaten).
High carbdagen kun je bijv. 200 kcal meer eten zodat je wat meer carbs kunt eten. Maar dat is even afhankelijk van hoe diep je cut en hoeveel ruimte je hebt.

Ik zou uiterlijk de 20e je benen voor het laatst doen. Dan kun je daarna inderdaad overschakelen op gewoon 3 trainingen upperbody en een beetje billenwerk. Qua trainingsintensiteit verander ik zelf niets, dus kan je niet goed zeggen of die omschakeling in laatste 3 trainingen van zwaar trainen naar laag gewicht en veel reps een goed idee is. Misschien dat iemand anders daar wat nuttigs over kan zeggen.

Geen probleem hoor, ondanks dat het een contest is zitten we hier toch om met de kennis van anderen verder te komen qua training en fysiek. Zou echt lullig en egoïstisch zijn als ik je nu niet zou willen helpen omdat we toevallig aan de zelfde wedstrijd meedoen.

Dat ligt er uiteraard aan hoeveel kcal je kunt gebruiken. Het is belangrijk dat je je vetten op 1gr per kg lichaamsgewicht behoudt zodat je hormonaal een beetje in balans blijft. Daarnaast lekker hoog in eiwitten blijven en de rest opvullen dus met carbs. Als jij daarmee aan 150gr carbs kunt komen is dat prima. Hou in ieder geval minimaal 100gr carbs aan bij je highdag. Anders is het verschil wel erg weinig.

Low carb is echt minimale carbs uit groente, dus die je echt niet kunt ontwijken. Mijd daarbij groente die veel KH bevatten (zoals tomaten).
High carbdagen kun je bijv. 200 kcal meer eten zodat je wat meer carbs kunt eten. Maar dat is even afhankelijk van hoe diep je cut en hoeveel ruimte je hebt.

Ik zou uiterlijk de 20e je benen voor het laatst doen. Dan kun je daarna inderdaad overschakelen op gewoon 3 trainingen upperbody en een beetje billenwerk. Qua trainingsintensiteit verander ik zelf niets, dus kan je niet goed zeggen of die omschakeling in laatste 3 trainingen van zwaar trainen naar laag gewicht en veel reps een goed idee is. Misschien dat iemand anders daar wat nuttigs over kan zeggen.

Geen probleem hoor, ondanks dat het een contest is zitten we hier toch om met de kennis van anderen verder te komen qua training en fysiek. Zou echt lullig en egoïstisch zijn als ik je nu niet zou willen helpen omdat we toevallig aan de zelfde wedstrijd meedoen.

Thanks! Hier heb ik wat aan! Dank je wel !

Uiteindelijk het volgende schema voor mijzelf gemaakt:

Dinsdag 10 juli
104 gram carbs
3 liter water
Dansen + cardio

Woensdag 11 juli
100 gram carbs
3 liter water
FB training

Donderdag 12 juli
30 gram carbs
3 liter water
Rustdag

Vrijdag 13 juli
30 gram carbs
3 liter water
Rustdag

Zaterdag 14 juli
100 gram carbs
Heel veel water in verband met festival
FB + Cardio festival

Zondag 15 juli
100 gram carbs ( ivm recoveren van festival )
3 liter water
Rustdag

Maandag 16 juli
30 gram carbs
3 liter water
FB

Dinsdag 17 juli
30 gram carbs
3 liter water
Dansen + cardio

Woensdag 18 juli
100 gram carbs
3 liter water
FB

Donderdag 19 juli
30 gram carbs
3 liter water
Rustdag

Vrijdag 20 juli
30 gram carbs
3 liter water
LB

Zaterdag 21 juli
100 gram carbs
5 liter water
Cardio

Zondag 22 juli
100 gram carbs
5 liter water
UP

Maandag 23 juli
<30 gram carbs
5 liter water
Training rust

Dinsdag 24 juli
<30 gram carbs
5 liter water
Dansen + cardio wandelen

Woensdag 25 juli
100 gram carbs
5 liter water
UP

Donderdag 26 juli
<30 gram
liter water
Cardio wandelen

Vrijdag 27 juli
<30 gram carbs
+-1 liter water
Rustdag

Zaterdag
Aankijken, half 11 shoot.
Eventueel rijstwafels met pindakaas of snicker
Water alleen indien nodig

Het wordt een beetje aftasten hoe ik reageer ook met werk en trainingen.

Zojuist klaar met dansles. Nu nog even wat cardio!

Nog even een foto:
photo_editor_1531220005370.jpg

Vanaf vandaag gaat de echte strijd beginnen.

Gains hoor!!! :heart:

Traps staan er mooi op! En mooi gameplan opgesteld...en nu je er nog aan houden:o

:heart:

Traps staan er mooi op! En mooi gameplan opgesteld...en nu je er nog aan houden:o

Het mooie is: 28 juli,na de fotoshoot vieren we mijn moeder haar verjaardag.
Inclusief taart, wijn en uiteten.
Dat is nu gewoon mijn houvast :roflol:

Dinsdag 10 juli
3.5km heen fietsen

Gewerkt. Nu gelukkig nog maar 29 graden binnen ipv 38 graden.

Danstraining:
Warming up
Op je rug liggen met elastiek om je benen. Voeten plat op de grond en billen van de grond. Benen wijd, weer terug, stukje naar beneden en weer omhoog.
Zo hoog mogelijk.
Dit 8x
Daarna gelijk 1 minuut billen omhoog.
Dit setje 2 maal
Daarna zelfde positie billen omhoog en dan steeds 1 been omhoog strekken.
Ook 8x

Daarna 2 doekjes voor onder je voeten pakken. Op handen en voeten staan.
Benen in een cirkel naar buiten glijden en weer terug en gelijk pushup.
Dit 12x
Meteen daarna
12x mountain climbers
Meteen daarna planken en 12x links en rechts been naar buiten omstebeurt.
En daarna nog dansen.

Toen nog cardio gedaan. Doei 253 calorieën.

Zometeen nog 3.5km naar huis fietsen.
Met tegenwind.

Voeding vandaag:
Koolhydraten 104gram
Vet 55gram ( iets te weinig )
Eiwitten 126gram ( gecompenseerd met gisteren ).

Ik zeg: productieve dag!!

Toen nog cardio gedaan. Doei 253 calorieën.

Zometeen nog 3.5km naar huis fietsen.
Met tegenwind.

Voeding vandaag:
Koolhydraten 104gram
Vet 55gram ( iets te weinig )
Eiwitten 126gram ( gecompenseerd met gisteren ).
Dat is flink laag qua netto kcals!

Het mooie is: 28 juli,na de fotoshoot vieren we mijn moeder haar verjaardag.
Inclusief taart, wijn en uiteten.
Dat is nu gewoon mijn houvast :roflol:
Hou dat vast!!

Oja nog een vraagje!

Welke sushi is het minst "schadelijk"?
De standaard met zalm, tonijn, komkommer etc?

Schadelijk? Voor het milieu? Of voor je fysiek? Of je gezondheid? :o

Allemaal niet denk ik. Het gaat er eerder hoeveel je er in je mond stopt ipv welke.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven