AndroidHealthClinic

Android topic

hi,

ben van plan een nieuwe smartphone te kopen na nieuwjaar. Geen nokia meer, iphone vind ik te duur. Wil graag eens android. Zit te denken aan de xperia x10, de galaxy s of de desire. Wat lijkt jullie? Jammer van de x10 is dat het 1.6 is. Is er een kwalitatief verschil of meer kiezen op smaak?

Ik zou toch niet voor de xperia gaan ivm oude versie van android. Veel apps doen het er niet op. Samsung Galaxy heeft versie 2.1 en werkt over het algemeen goed.

Toch zou ik gaan voor HTC (Desire of Desire HD) aangezien HTC toch wel altijd het snelste is met zijn updates! Helaas heb ik pas een half jaar een normale Desire. Had toch graag de HD in handen gehad.

ja oke maar ik neem aan dat het een legale versie is, aangezien ik het aangeboden krijg vanaf KIES.
het updaten zou vast wel lukken maar ik ben bang dat ik dan al mn gegevens kwijt ben, daarom wouk ook eerst een bacup maken maar aangezien dat niet mogelijk is zonder hem te rooten, betwijfel ik of ik hem wel updaten moet,

Bij de update krijg je automatisch de optie "backups maken" en kan je belangrijkste bestanden opslaan.

Ik zou toch niet voor de xperia gaan ivm oude versie van android. Veel apps doen het er niet op. Samsung Galaxy heeft versie 2.1 en werkt over het algemeen goed.

Toch zou ik gaan voor HTC (Desire of Desire HD) aangezien HTC toch wel altijd het snelste is met zijn updates! Helaas heb ik pas een half jaar een normale Desire. Had toch graag de HD in handen gehad.

De HD is natuurlijk weer een stukje duurder :)
Wat in het voordeel van de x10 spreekt is dat ik die kan kopen met een abonnement (wel veranderen van operator) Kost hij mij 1 euro.
In belgië is het nog steeds een uitzondering dat je een abonnement kan afsluiten gekoppeld met een gsm.
Denk enkel Telenet (met een aantal telefoons, lang niet alle)

Mijn voorkeur gaat ook meer en meer uit naar de Desire maar met dat ik het aanbod van telenet gevonden heb twijfel ik terug :)
Bedankt voor de info, ga er nog wat over tobben en opzoeken.
1 ding is zeker: Het wordt een android :)

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
De HD is natuurlijk weer een stukje duurder :)
Wat in het voordeel van de x10 spreekt is dat ik die kan kopen met een abonnement (wel veranderen van operator) Kost hij mij 1 euro.
In belgië is het nog steeds een uitzondering dat je een abonnement kan afsluiten gekoppeld met een gsm.
Denk enkel Telenet (met een aantal telefoons, lang niet alle)

Mijn voorkeur gaat ook meer en meer uit naar de Desire maar met dat ik het aanbod van telenet gevonden heb twijfel ik terug :)
Bedankt voor de info, ga er nog wat over tobben en opzoeken.
1 ding is zeker: Het wordt een android :)

Ik zou niet in de val lopen van telenet man... Koop gewoon een droid, en regel mobilevikings. WIN-WIN. Ik ken niemand met een smartphone zonder mobile vikings...

Vergeet whatsapp

Appplanet is nu de beste app voor android. Circa 10% van alle apps (7000) kan je er gratis downloaden :D Het is een andere versie van de market, maar dan voor illegale apps.

Heb hem gevonden op binsearch.
http://www.binsearch.info/?b=Apppla...CVANROSSEN+(Marciej123/Marcvanrossen)&max=250

Deze is het, en werkt!

---------- Toegevoegd om 18:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:05 ----------

Haha deze app is ****ing nice!

Nu al paar spellen gedownload die standaard iets van 4 euro kosten ofzo. Ideaal!

Heb een HTC snap.
Is het daar ook voor te krijgen, dat Android gebeuren??

Ik heb een HTC Hero met Cyogenmod (2.2).

Leuke apps:
  • Albert Heijn (Appie), voor bonus aanbiedingen
  • ASTRO, file manager
  • Car Home, hands free van Google
  • C25K, programma om te rennen
  • Chrome to phone, stuurt links en maps van je pc naar je telefoon
  • Dialer One, beter bel programma
  • Dropbox, bestanden delen
  • Gmote, muziek en films van je pc afspelen
  • JEFIT, training programma
  • My Tracks, houdt je locatie bij tijdens het rennen
  • My6sense, reader die facebook, twitter en google reader samenvoegd
  • NewsRob, nieuws lezer
  • LauncherPro, betere 'bureaublad'
  • Opera mobile, browser (beter dan de mini versie)
  • Pomodoro, taak manager
  • Rabo bankieren, rekening inkijken
  • Skype, gratis bellen
  • Sleep bot, houdt je slaap patroon bij
  • SMS popup, makkelijk sms beantwoorden
  • Tapatalk Pro, DBB op je telefoon bekijken
  • Torrent-fu, houdt je torrents in de gaten
  • Wavesecure, maakt backups van je sms en bel gegevens en kan je telefoon blokkeren bij diefstal

Als iemand wilt weten hoe je een andere ROM moet installeren kan ik dat wel uitleggen. Het is wel anders voor elke telefoon dus je moet nog altijd zelf wat uitzoeken.

Als iemand wilt weten hoe je een andere ROM moet installeren kan ik dat wel uitleggen. Het is wel anders voor elke telefoon dus je moet nog altijd zelf wat uitzoeken.

Heb sinds gisteren ook de stap gezet. Eigenlijk een rare periode, want de froyo voor wildfire komt naderbij volgens de geruchten. Maar damn dit had ik eerder moeten doen. Ik gebruik ook de SetCPU.
Heb voor Cyagenmod gekozen, hcdr kernel en google addon. Heb me gisteren er wat mee bezig gehouden, maar weet nog niet 100% wat die kernel juist voor me doet. Het werd me gewoon aangeraden.

Hoe bevalt die hero op 2.2? En heb jij een idee of er een 2.3 rom etc aan ligt te komen? Er is er al een instabiele voor wildfire, maar 2.3 zou op hogere toestellen gericht zijn, dus weet niet of het slim is deze te installeren.

Ohja, heb jij een oplossing voor de lelijke cam en het moeilijke toetsenbord van de ROM?

Weet iemand hoe ik op mijn windows mobile 6.5 Samsung Armani ,Android kan installeren?

Ik heb een HTC Desire en mn AAN/UIT knop werkt niet goed meer... heb em al gereset, geupdate en de SD kaart eruit gemieterd. Iemand een idee? Liever ff niet opsturen met de feestdagen in het vooruitzicht.

A17%20and%20A18%20breakout.jpg

deze grap wilde ik dus ook maken :eek:

kan ik op een htc kaiser android isntalleren?

Dit, ik heb zelf de omnia 2 en dat ding is t*ring traag.

Nou Beurt waar ben je?

Dan moet je is Cleanram via Omarket downloaden. Dan heb je niets te klagen over traagheid :D . WM is dood qua Apps en er zijn weinig interessante apps op WM. Vandaar dat ik Android wil.

By the way Android is gewoon beter/simpeler.

Laatst bewerkt:
Dit, ik heb zelf de omnia 2 en dat ding is t*ring traag.

Nou Beurt waar ben je?

Ja het is mogelijk, ik weet dat het kan, maar niet hoe. En of het degelijk is..
Alles wat je hierover moet weten, staat op XDA fora.

Die cyagenmod is niet slecht, weliswaar bugs nog, maar alleszins een verbetering tegenover Eclair (2.1). Door te overclocken met setcpu en icm met die 2.2 heb ik alvast wel een snellere droid hiphoi!
Binnenkort kom sowieso een gingerbread ROM uit.

Dan moet je is Cleanram via Omarket downloaden. Dan heb je niets te klagen over traagheid :D . WM is dood qua Apps en er zijn weinig interessante apps op WM. Vandaar dat ik Android wil.

By the way Android is gewoon beter/simpeler.

Maar download je die cleanram via marketplace op je gsm of via de computer en dan op de gsm? Ik heb op omnia forum gekeken en ze zeggen allemaal dat dat ding t*ring traag is. IK bedoel met name dat de touch niet helemaal soepel is als bij bs. de iphone/htc. Verder werkt wifi ook niet helemaal lekker, youtube via wifi kan bijna niet:(.

@Beurt; Ik heb nog effe op youtube gekeken, staan allemaal android op omnia 2 videos en ze reageren trager. Er zitten ook allemaal bugs in dat systeem, ik hou wel gewoon windows mobile:(.

Terug
Naar boven