MuscleMeat

Android topic

thx voor je advies. Zal eens bekijken op de site of die ook in belgië leveren want prijsverschil is groot. Veronderstel dat mijn belgisch simkaart daar ook in gaat werken.

• Topic Starter Topic Starter
Ben nu volop op zoek naar mijn androidphone.

Ik zit te twijfelen tussen de Desire (409 Euro), de Legend (359 euro) of de wildfire (260)
Prijzen zijn van pdashop.
Zijn de Legend en de Desire hun meerprijs waard tov de Wildfire?
Is de Desire veel beter dan de Legend of enkel nieuwer?

De Desire is beetje boven budget dus moet echt wel beter zijn.

Gebruik van de phone is, buiten bellen en sms, voornamelijk voor stevig surfen en mailgebruik.

Thx voor eventueel advies

De legend mag je sowieso schrappen. 600mhz kloksnelheid. Werkt op 2.1 maar heeft de froyo update al wel ontvangen. Maar waarschijnlijk krijgt het de 2.3 niet. Het is geen slechte HTC, maar als je voor 40 euro meer de desire kunt kopen, is de legend geen optie meer.

De desire of wildfire. Voor die keuze heb ik ook gestaan, en uiteindelijk voor de wildfire gekozen. Een persoon met teveel geld koopt sowieso de desire, maar ik ga ervanuit dat prijs/kwaliteit je wel boeit.
De desire heeft in tegenstelling tot de wildfire standaard 2.2 (wildfire komt met 2.1) maar ondertussen heeft de wildfire zijn 2.2 al wel gekregen. En ik denk de desire ondertussen 2.3.
De desire is gewoon één van de toptoestellen waar android op draait en mag tussen galaxy en nexus staan. Schermresolutie is het dubbele van de wildfire, alsook de processorsnelheid.
Dit is de theorie.

In praktijk is er weinig verschil tussen 2.2 en 2.3. De processorsnelheid van de wildfire is niet storend, hij werkt perfect. (vergelijk een BMW met een ferrari. Bmw rijdt goed, maar in vergelijking met een ferrari is het niets waard.) Verder kan je 'm overclocken als je wil, maar dat buiten beschouwing.
De schermresolutie is weliswaar storend op sommige vlakken. Je kan de pixels bijna tellen, ruw is het scherm. Het ziet er van dichtbij niet gelikt uit. Dit geeft een probleem bij games en 3D games kan je dus vergeten. Het scherm is niet gemaakt om een document te lezen, een artikel te lezen op internet. Met de juiste browserinstellingen valt dit perfect te doen, maar in vergelijking met de desire is het afschuwelijk eerlijk gezegd.

Als je je smartphone wil gebruiken om te surfen en websites/forums af te gaan, kan je beter het mooie beeldscherm van de desire nemen. Gebruik je internet enkel voor de applicaties en verder om eens iets op te zoeken, ga je beter voor de Wildfire.
Toen ik moest beslissen was er een 200 euro verschil tussen de twee en heb ik de wildfire gekozen. Nog steeds geen spijt ervan, je kan 99% van wat de desire kan afgezien van de mooie games die op de markt zijn. De functionaliteit van android heb je alvast!
En damn 409 euro is wel een lage prijs. ;)

Ohja, de camera van de Wildfire is niet goed genoeg vind ik. Dus als je graag kwaliteitfoto's maakt met je GSM, is dit zeker een punt.

Laatst bewerkt:
Darkies custom ROM (android 2.2.1 ftw).

Heb zelf de Desire Z met qwerty toetsenbord en moet zeggen dat hij mij echt goed bevalt. Mailtjes, smsjes e.d. typen gaat fijn en snel. Internetten, heb ik eigenlijks niks aan op te merken, dit gaat ook super. Er zijn er hier en daar wel kuurtjes, bijvoorbeeld de scharnier die losser kan worden na gebruik, maar ook dit is weer te verhelpen. 800mhz en over te klokken naar 1,5 ghz of zelfs 2 (maar das niet aan te raden).

Dat extra toetsenbord is aam mij niet weggelegd. Heb zo 1 gehad (touch pro geloof ik) en was snel stuk.

Als ik de desire onder de 400 vind zal het die worden. Anders Wildfire of legend.

Edit: Met wat ik hierboven lees valt de legend al af :) Foto's trekken zijn niet zo belangrijk. Wil voornamelijk comfortabel surfen en eindelijk eens kunnen spelen met die leuke android applicaties :)

Laatst bewerkt:
Ik zou de desire nemen, echt een top toestel!

Vooral als je veel internet, mailt oid. Top toestel groot beeldscherm, prima resolutie en werkt helemaal naar behoren.

ja, als ik puur mijn goesting doe wordt het de desire. Maar t moet budgettair beetje haalbaar blijven he. 400 is toch ergens een dikke grens voor mij :)

Er is geen reden om de HTC Desire te prefereren boven de Samsung Galaxy. Geen enkele, op een budgettaire na dan maar zover ik weet schelen ze niet zoveel.

De Galaxy heeft een groter scherm, is sneller en heeft een betere camera om zomaar wat dingen te noemen.

De Galaxy heeft een groter scherm, is sneller en heeft een betere camera om zomaar wat dingen te noemen.

Uhu, is een fractie van seconden sneller. Groter RAM, grotere ROM geheugen. Meer intern geheugen om Apps op te slaan. Ook veel beter scherm!
Vooral die 2 punten zijn echt veel beter bij Samsung dan bij de Desire, al was dat laatste wel een duitse actie van Samsung :roflol:

Zoals ik al zei, scheelt het niet erg veel. Alleen ik vind de samsung niet mooi, vandaar dat ik voor de HTC heb gekozen.

Hij ligt inderdaad niet ideaal in de hand ben ik met je eens.

en nog eens stukje duurder hoor. Als ik daar mee thuiskom doet er mij een dood denk ik :)

en nog eens stukje duurder hoor. Als ik daar mee thuiskom doet er mij een dood denk ik :)

Even snel op de HI Site gekeken.

Samsung Galaxy S i9000 t.w.v. €491

HTC Desire t.w.v. €422

HTC Desire HD t.w.v. €527

HTC Desire Z t.w.v. €493

Weet niet wat de kosten zijn, als je ze in de winkel komt.

Er is geen reden om de HTC Desire te prefereren boven de Samsung Galaxy. Geen enkele, op een budgettaire na dan maar zover ik weet schelen ze niet zoveel.

kom eens langs bij mij in de winkel, leg ik het je allemaal uit!
verschil zit hem vooral in de OS.

---------- Toegevoegd om 22:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:45 ----------

Even snel op de HI Site gekeken.

Samsung Galaxy S i9000 t.w.v. €491

HTC Desire t.w.v. €422

HTC Desire HD t.w.v. €527

HTC Desire Z t.w.v. €493

Weet niet wat de kosten zijn, als je ze in de winkel komt.

zijn de los prijzen, neem aan dat niemand ze voor prepaid gaat gebruiken.
Met een sim only ben je niet altijd goedkoper uit, vooral niet voor de mensen die veel bellen smsen (internet)

kom eens langs bij mij in de winkel, leg ik het je allemaal uit!
verschil zit hem vooral in de OS.

OS?

Ben jij niet goed, ze draaien op het zelfde OS

Edit: Hoezo zou hij een budget van 400 euro hebben, als een abbo per maand is. Lijkt me dat hij prepaid koopt.

Al is met abbo wel (veel) goedkoper inderdaad.

Laatst bewerkt:

Haha damn, check zijn flops gaan. 63 fzo.
Dit zijn duidelijk kenners, je kan daar best niet zelf aan beginnen. Ik zie ook het xda logo op het beginscherm dus vermoed dat die kerel wel kennis van zaken heeft. Wel vet om te checken!

---------- Toegevoegd om 17:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:45 ----------

Design, en het begin scherm van de HTC vind ik mooier.

Voor de rest inderdaad niks ;)

Design is niet perfect bij HTC hoor. De lens van de camera steekt aan de achterzijde enkele milimeters uit het vlak van de smartphone.

Tussen galaxy en desire was in den beginnen niet zo'n groot prijsverschil, dacht ik. Maar Htc heeft bij mij altijd een stapje voor gehad. Ze hebben kennis van smartphones, terwijl ik Samsung eerder beschouw als een beginner. Ik kan hiermee zeker foute conclusies trekken gezien de enorme investeringen die Samsung doet voor nieuwe ontwikkeling om de tendens van tabloids en smartphones te volgen.

ik koop hem idd los. Ben bij mobile vikings. Desire staat in promotie bij pixmania. Wat reviews over site zoeken en als die goed zijn koop ik hem. Kost er 360 dacht ik.

Terug
Naar boven