XXL Nutrition

Android topic

Als ik er alleen mee sms en bel gaat die 2 dagen mee, maar als ik er mee surf 1 dag maar. Daarom denk ik er ook over om nieuwe rom op te zetten. 1 klein probleempje, ik heb geen flauw idee hoe dat moet.

Heb ook een Sg2. Zit ook na te denken om er een om rom op te zetten.

Batterij gaat nooit langer als 13 uur mee ofzo. Erger mij zelf ook bij applicaties dat alle pagina's gaten bevatten en dus niet alles net achter elkaar staat.

Maar batterij duur is nog wel het meeste klote. Vraag mij zelf af of de telefoon wel goed is. Soms lees je dat mensen 2 dagen met hun baterij doen

ik zou;
- display brightness verminderen
- fast dormancy uitzetten met *#9900#
- vaker gebruik maken van task manager om alle apps te killen die je niet gebruikt

en anders raad ik je CM7 aan, of Exynos. zijn wel een stuk beter als stock rom.
met veel gewhatsapp/dbb haal ik rond de 24uur gemiddeld

ik zou;
- display brightness verminderen
- fast dormancy uitzetten met *#9900#
- vaker gebruik maken van task manager om alle apps te killen die je niet gebruikt

en anders raad ik je CM7 aan, of Exynos. zijn wel een stuk beter als stock rom.
met veel gewhatsapp/dbb haal ik rond de 24uur gemiddeld

Display staat al helemaal laag.
Je 2e punt heb ik nog nooit van gehoord, maar zal er na kijken:D
Een task killer staat er al op.

Thnx by the way.

Heeft er iemand een app, om die applicaties net achter elkaar te zetten. Heb nu 10 pagina's met op elke pagina 5 apps ofzo.

Neem aan dat je gps en wifi uit staan? Deze nemen ook een hoop energie.

Mijn GS2 gaat vaak niet eens een dag mee. Hij gaat sochtends rond 08:00 uit de oplader en in de bus gebruik ik bluetooth headset (+/- 50 min) en surf ik wat/ FB. Op school gebruik ik m af en toe even voor Whatsapp of mail/ roostercheck en dan met de bus naar huis weer bluetooth. Dan is het ding om 20:00 bijna leeg.. best k*t

(wifi staat heel de dag aan, bluetooth uit als ik op school ben)

wifi uitzetten.. is een dikke vreter, gps en bleutooth ook.
gebruik alleen wat je nodig hebt

wat bedoel je met dat laatste z1000 ?
als je twlauncher bedoelt kan je dat gewoon schuiven naar ander schermen.
of gebruik een gemodificeerde launcher;

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1275768

Chill bedankt

---------- Post toegevoegd Fri 11 Nov 2011 om 12:00 ----------

Mijn GS2 gaat vaak niet eens een dag mee. Hij gaat sochtends rond 08:00 uit de oplader en in de bus gebruik ik bluetooth headset (+/- 50 min) en surf ik wat/ FB. Op school gebruik ik m af en toe even voor Whatsapp of mail/ roostercheck en dan met de bus naar huis weer bluetooth. Dan is het ding om 20:00 bijna leeg.. best k*t

(wifi staat heel de dag aan, bluetooth uit als ik op school ben)

Ja heb precies het zelfde. Heb alleen Wifi aanstaan als ik thuis ben. Vaak zet ik dan de dataverbinding stand uit, dat scheelt wel energie.
GPS en Bluetooth staat altijd uit.

Zie alleen wel verschillen bij Sg2, ik ken 6 mensen met een sg2. Zonder roms er op. En bij sommige gaat die makkelijker als een dag mee.

Zou dat niet te maken kunnen hebben met batterij callibratie?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.013
vraag me af of dat echt nodig is. een dual core is genoeg voor 99% van alle apps en games. hoop dat ze de chipset en cpu wel zo produceren dat er zuinig word omgegaan met batterij. die grotere schermen en extra cores zullen batterijduur niet echt verder helpen..

Ik vraag het mij ook af. Het heeft wel een energiezuinige 5de core, kan mss helpen..

Die link die je stuurt. Kan je dat gewoon installeren op een originele 2.3.5.

nope hij moet wel geroot zijn en voorzien zijn van CWM (clockwordmod),
met volume omhoog+home knop+power kan je dan booten in CWM om die zip bestand te flashen. om cwm erop te krijgen en je toestel te rooten moet je hem wel voorzien van gerootte software, dat kan met Odin

Wil fifa 12 downloaden voor op m'n android, kan ik dat ook gratis doen via de computer om hem vervolgens op m'n phone te zetten?

Display staat al helemaal laag.
Je 2e punt heb ik nog nooit van gehoord, maar zal er na kijken:D
Een task killer staat er al op.

Thnx by the way.

Heeft er iemand een app, om die applicaties net achter elkaar te zetten. Heb nu 10 pagina's met op elke pagina 5 apps ofzo.

Dat kan gwn met je tel zelf. Moet je bij instellingen fzo kan je ze verplaatsen zodat je minder taps hebt.

Over je batt: Als je internet,.staat het scherm aan, en dit kost de meerderheid van je energie. Laag zetten dus, maar niet veel aan te doen verder.

Ja dat kan, als je de .apk op je tel zet en een installer op je tel installeerd dan kan je hem daarmee op je tel installeren. Je kan ook even snappzmarket of blackmart alpha downloaden. Daar kan je betaalde apps fratis downloaden en installeren gewoon via een soort van alternatieve market.

Terug
Naar boven