AndroidHealthClinic

Android topic

valt toch wel mee? je moet gewoon ff die handleidingen goed lezen dan kom je er echt wel. Na een paar keer een rom op een android toestel geknald te hebben is het echt een klusje van niets.

Opzich ziet het flashe er niet moeilijk uit.

Maar lees in sommige gevallen dat je niet van stock firmware naar een bepaalde rom kan. Dat je dan eerst een custom rom moet hebben.

En ook over het wippe. Dus volledig je telefoon bestanden wissen.

Ik maak volgende week wel een stappenplan en die post ik wel op tweakers. En dan vraag ik aan die gasten daar of ik het op die manier goed doe.

Wil mijn telefoon niet verkrachten.

De XDA threads zijn echt heeeel onduidelijk. Een jaar geleden was ik nog volop aan het flashen, had nieuwe telefoon en vond het leuk om mee te kloten.

Een half jaar geleden ging ik naar een andere Rom voor de verandering, man wat een hoop werk weer als je een tijdje niet meer "erin" hebt gezeten. Kostte me zeker wel 2 uur om alles uit te zoeken.

Was vandaag weer gaan kijken maarja, wtf, net een oerwoud waar je doorheen moet hakken voordat je weer weet wat je precies moet doen. Ik herinner me de grote lijnen nog wel maar met dit soort shit wil je niet per ongeluk stappen overslaan die erbij gekomen zijn.

Ik wacht wel op de nieuwe CheckRom gebaseerd op samsung ics, de kitchen is echt een grote toevoeging.

Idd echt 1 grote puinhoop.

Ik gebruik CWM voor de backups. Nadeel van deze ROM is dat er geen auto updates verkrijgbaar zijn, dit dient dus geheel manueel gedaan te worden via bijvoorbeeld de website.

Als file explorer heb ik Root Explorer, Deamon Tools heb ik de governor licht aangepast (min/max batterij verbruik tijdens bepaalde modussen).

Een groot aantal apk files die ik niet gebruik (HTC Sense, Twitter etc) heb ik verplaatst van de system map naar een submap back up (verwijderen doe ik liever niet i.v.m. eventueel terug kunnen of willen plaatsen)

Ik vind de ROM goed in elkaar gezet, zeer goede online hulp heeft via IRC chat (veelal engels).

Ah juist. Een kleine greep van wat ik nu heb:

Android revoHD 6.3.2 sense 3.0 (beetje dom dat ik geen 3.5 deed, maar oogt nog niet echt stabiel op DHD)
ROM manager (voor backups en flashen)
CRT Animation
Transparant Rosie taakbalk
Daemon tools idd governor aangepast, heb als active daemon adrev_oc (http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=14638641&postcount=34279)
De APK bestanden die ik niet gebruik heb ik er allemaal af gegooid met TitaniumBackup Pro (ff full version downloaden via google). CheckRom kan je ook gebruiken maar is een flash programma en dien je direct na t flashen van de rom te doen, ik was daarmee te laat.

Ik heb afgelopen week CoreDroid erop gezet als Rom, maar de kleuren stonden me niet aan en ik vond de afwerking ook niet geweldig.

Ah juist. Een kleine greep van wat ik nu heb:

Android revoHD 6.3.2 sense 3.0 (beetje dom dat ik geen 3.5 deed, maar oogt nog niet echt stabiel op DHD)
ROM manager (voor backups en flashen)
CRT Animation
Transparant Rosie taakbalk
Daemon tools idd governor aangepast, heb als active daemon adrev_oc (http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=14638641&postcount=34279)
De APK bestanden die ik niet gebruik heb ik er allemaal af gegooid met TitaniumBackup Pro (ff full version downloaden via google). CheckRom kan je ook gebruiken maar is een flash programma en dien je direct na t flashen van de rom te doen, ik was daarmee te laat.

Ik heb afgelopen week CoreDroid erop gezet als Rom, maar de kleuren stonden me niet aan en ik vond de afwerking ook niet geweldig.

En je kan via UOT ook nog een leuk UI aanmeten.

Heb TB eigenlijk nog nooit gebruikt, vind ROM manager meer dan genoeg en de rest lekker handmatig doen. Kost wat meer tijd maar je raakt ook meer gewend.

Ook trouwens custom bootanimation er op. CRT zit er al een aantal versies standaard op trouwens...

Gebruik Rosie maar ga weer overstappen naar GOLauncher, deze is free en heeft veel opties om het te personaliseren.

Enige leuke alternatief zijn naar mijn mening Leedroid z'n ROM's

wanneer komt die ice cream sandwich nou uit....half jaar van te voren aangekondigd zou begin februari zijn en nu zijn we al halverwege maart ???

En je kan via UOT ook nog een leuk UI aanmeten.

Heb TB eigenlijk nog nooit gebruikt, vind ROM manager meer dan genoeg en de rest lekker handmatig doen. Kost wat meer tijd maar je raakt ook meer gewend.

Ook trouwens custom bootanimation er op. CRT zit er al een aantal versies standaard op trouwens...

Gebruik Rosie maar ga weer overstappen naar GOLauncher, deze is free en heeft veel opties om het te personaliseren.

Enige leuke alternatief zijn naar mijn mening Leedroid z'n ROM's

Ja klopt van CRT, maar waar kan ik dat vinden? Ergens in instellingen ?

4.0... word da wat

draai op alles al lang ics :trollface:

---------- Post toegevoegd Fri 16 Mar 2012 om 13:58 ----------

[/COLOR]
Opzich ziet het flashe er niet moeilijk uit.

Maar lees in sommige gevallen dat je niet van stock firmware naar een bepaalde rom kan. Dat je dan eerst een custom rom moet hebben.

En ook over het wippe. Dus volledig je telefoon bestanden wissen.

Ik maak volgende week wel een stappenplan en die post ik wel op tweakers. En dan vraag ik aan die gasten daar of ik het op die manier goed doe.

Wil mijn telefoon niet verkrachten.

zolang je gewoon een backup maakt in clockworkmod maakt het geen drol uit als je alles weg pleurt. Voor de zekerheid zet ik die backup dan ook gewoon op mijn pc en er kan helemaal niets gebeuren.

Via clockworkmod kan ik ook gewoon tussen tig roms switchen.......

Laatst bewerkt:
draai op alles al lang ics :trollface:

---------- Post toegevoegd Fri 16 Mar 2012 om 13:58 ----------

[/COLOR]

zolang je gewoon een backup maakt in clockworkmod maakt het geen drol uit als je alles weg pleurt. Voor de zekerheid zet ik die backup dan ook gewoon op mijn pc en er kan helemaal niets gebeuren.

Via clockworkmod kan ik ook gewoon tussen tig roms switchen.......

hoe kan dat? het is toch nog niet uit. Snap er niets van

Is het mogelijk om met android een screenshot te maken van je scherm? net als bij je pc wat je met "printscreen" kan doen? heb btw een htc desire.

Is het mogelijk om met android een screenshot te maken van je scherm? net als bij je pc wat je met "printscreen" kan doen? heb btw een htc desire.

ja bij meeste ziet er standaard een knopje of toets die je kan indrukken. Afhankelijk van de model

Normaal gezien wel, al heb ik geen flauw idee hoe.
Als ik eens kijk naar mijn foto's zie ik altijd wel 10 screenshots van men gsm xd.

Bij mn Galaxy S moet ik de ''back'' knop ingedrukt houden en tegelijkertijd op ''home(het middelste knop)" klikken voor n screenshot.. weet niet of t bij de HTC desire ook zo werkt

Terug
Naar boven