XXL Nutrition

angelus log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
waar ik mee begonnen ben staan eerder in mn topic, heb 2 weken geleden al gemeten en armen stonden op 35,5 en benen op 57,5:o

macroverdeling niet uitgeteld.

voedingsschema varieert maar op een gemiddelde dag ziet t er zo uit:

Maaltijd 1:
130gr havermout
550ml melk
halve schep whey

Maaltijd 2:
3 eieren
130gr volkoren brood
200ml fruitsap

PWO:
1 banaan
1 schep whey

Maaltijd 3:
125gr zilvervliesrijst
200gr kipfilet
100gr groenten

maaltijd 4:
2 boterhammen met pindakaas
x scheppen complex carb gainer gemengd met melk(tot totale aantal kcal aan 3400-660 (660 = kwark+noten maaltijd) zit)

maaltijd 5:
500gr kwark
50gr hazelnoten

pleur dr verspreid over de dag nog 3 shakes bij ofzo mayne. Kost geen fl**ker en je wil alles eruit halen wat erin zit.

Hij neemt al 2 scoops en volgens mij zit z'n eiwitinname in orde. Volgens Big Cat heeft veel meer dan 2 gr eiwit / kg geen zin voor extra eiwitsynthese.

Ik kan even niet zo snel de post vinden waarin hij dat heeft gezegd in de context van AAS-gebruik, heb wel in de context van cutten gevonden (maar weet wel zeker dat hij dat ook zei over eiwitinname tijdens AAS-gebruik).

Now, the common bodybuilding recommendation of 2.2g per kg bodyweight is probably more than we can use at any given time, so one shouldn’t be overly concerned if one doesn’t reach that point during a diet (1.5-2g/kg should be more than sufficient).
Bron: http://muscleandsportsscience.com/the-high-protein-diet/

Zoals blijkt uit onderzoek (Bilsborough et al. 2006) ligt de maximale inname van eiwit als bepaald door spiereiwitsynthese en inhibitie van proteolyse op zo'n 6-7 g PER UUR.

Ik kan even niet zo snel de post vinden waarin hij dat heeft gezegd in de context van AAS-gebruik, heb wel in de context van cutten gevonden (maar weet wel zeker dat hij dat ook zei over eiwitinname tijdens AAS-gebruik).

Bron: http://muscleandsportsscience.com/the-high-protein-diet/

vind die laatste quote wat vreemd (niet om te doen alsof ik er meer van weet dan bigcat of onderzoekers), maar dat zou betekenen dat als je elk uur een gram of 8 aan eiwit binnenneemt (eiwitopname door het lichaam zit rond de 90+% dacht ik) dat je per dag MAXIMAAL 144-168 gram eiwit kan gebruiken?

vind die laatste quote wat vreemd (niet om te doen alsof ik er meer van weet dan bigcat of onderzoekers), maar dat zou betekenen dat als je elk uur een gram of 8 aan eiwit binnenneemt (eiwitopname door het lichaam zit rond de 90+% dacht ik) dat je per dag MAXIMAAL 144-168 gram eiwit kan gebruiken?
Nee vind ik niet gek, de rest wordt dan toch gewoon omgezet naar energie of vet? ;)

24*6 = 144 24*7 = 168

die 8 even voor t gemak vanwege opname van minder dan 100%, heb een ruime marge genomen

haha, just messing bro

Ik denk ook niet dat je zomaar kan stellen dat x gr prot per dag een cap is. Toch niet voor niets dat haast
iedereen een surplus van 200gr eet als je wat wilt groeien.

Maar het komt wel een beetje overeen met studies die ik oa gezien heb ivm verhoogde eiwitsynthese en
20 a 25gr prot eten iedere 2 a 3 uur.

In

Ben benieuw naar je epic gains

Tsja, als je 4000kcal+ nodig hebt om te groeien, en je eet maar 150gr eiwitten, moet je wel een berg carbs en fats naar binnen werken.

Zoals blijkt uit onderzoek (Bilsborough et al. 2006) ligt de maximale inname van eiwit als bepaald door spiereiwitsynthese en inhibitie van proteolyse op zo'n 6-7 g PER UUR.
Ik kan me herinneren dat Lyle McDonald het over dit onderzoek had in z'n boek 'The Protein Book'. Het kwam er op neer dat met chronische (over)consumptie van een nutriënt het lichaam de mate van absorptie verhoogt en dat z'n data op niets trekt.

Tsja, als je 4000kcal+ nodig hebt om te groeien, en je eet maar 150gr eiwitten, moet je wel een berg carbs en fats naar binnen werken.

Valt wel mee toch ... gewoon ongeveer 750gr gekookte kip en een liter mayo om je kip in te soppen omdat die zo droog is :p

• Topic Starter Topic Starter
Incline bench:
10x40kg
8x45kg
6x52,5kg
5x57,5kg
4x65kg
4x65kg
8x52,5kg
7x52,5kg
9x40kg
10x40kg

Incline Flyes:
12x12kg
10x12kg
8x14kg
8x14kg

Skullcrushers:
12x22,5kg
10x25kg
7x27,5kg
6x27,5kg

Tricep extensions:
10x8kg
9x8kg
6x10kg
5x10kg

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven