MuscleMeat

angelus log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.081
Die zal ongetwijfeld weten wat hij doet.
Alleen denk ik niet dat hij dit er van verwacht heeft of dat hij met dit soort gewichten dit systeem ook toepasbaar vind.

Verder is het voor jou natuurlijk ook leuk bijv om de 3 weken wat afwisseling te hebben en de spieren even goed te laten schrikken.

nee dat is het niet, dan train je 3 weken om goed te worden met een bepaald aantal herhalingen en dan verander je meteen van aanpak en moet je weer van nul beginnen bij dat nieuwe aantal herhalingen en verlies je kracht op het eerste aantal herhalingen na die 3 weken. Been there, done that, never doing again :)

nee dat is het niet, dan train je 3 weken om goed te worden met een bepaald aantal herhalingen en dan verander je meteen van aanpak en moet je weer van nul beginnen bij dat nieuwe aantal herhalingen en verlies je kracht op het eerste aantal herhalingen na die 3 weken. Been there, done that, never doing again :)

Dat is jou theorie en ervaring, maar in de praktijk heb ik er goede dingen mee gezien en gehoord en niet van de minste.
Is niet de bedoeling om aan een aantal hh te wennen en is ook niet zo dat je daardoor kracht verliest als je het om de 3 weken omgooit, integendeel.

Maar dit is slechts 1 voorbeeld uit de vele methodes om je aan het denken te zetten.
Afwisseling is noodzakelijk, sowieso.

• #1.083
Dat is jou theorie en ervaring, maar in de praktijk heb ik er goede dingen mee gezien en gehoord en niet van de minste.
Is niet de bedoeling om aan een aantal hh te wennen en is ook niet zo dat je daardoor kracht verliest als je het om de 3 weken omgooit, integendeel.

Maar dit is slechts 1 voorbeeld uit de vele methodes om je aan het denken te zetten.
Afwisseling is noodzakelijk, sowieso.

denk dat je het verkeerd begrepen hebt, afwisseling is noodzakelijk als je op een plateau zit, niet wnn je progressief vooruit gaat elke training. iets van dont fix it if it aint broke :)

Spieren laten wennen gelijk stellen aan groeien van spieren. :rolleyes:

---------- Toegevoegd om 12:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:53 ----------

denk dat je het verkeerd begrepen hebt, afwisseling is noodzakelijk als je op een plateau zit, niet wnn je progressief vooruit gaat elke training. iets van dont fix it if it aint broke :)

Haha neehoor heb het niet verkeerd begrepen.
Iedereen komt namelijk op een plateau, bij niemand gaat het keurig in een opwaartse lijn.
En ook als je niet op een plateau zit kan het een goede boost geven.

Je vooruitgang is veel te matig, dat is nou juist mijn punt, maar als jij er tevreden bent is het verder prima natuurlijk.
Ik zeg dit alles alleen maar omdat ik je meer resultaten gun hoor.

:roflol: wannabe bobbydildoers die geen reet van trainen en het menselijk lichaam snappen en doen alsof bodybuilding 1 of andere zweverige art form is

• #1.086
Spieren laten wennen gelijk stellen aan groeien van spieren. :rolleyes:

---------- Toegevoegd om 12:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:53 ----------

Haha neehoor heb het niet verkeerd begrepen.
Iedereen komt namelijk op een plateau, bij niemand gaat het keurig in een opwaartse lijn.
En ook als je niet op een plateau zit kan het een goede boost geven.

Je vooruitgang is veel te matig, dat is nou juist mijn punt, maar als jij er tevreden bent is het verder prima natuurlijk.
ben er me ook van bewust dat als ik rippetoe/stronglifts achtig zou trainen ik ondertussen ook al terug op de 5x90kg zou staan met bench. Echter ben ik zoals eerder gezegd klaar met powerlift schema's waar ik amper in massa mee gain, vandaar de sets met 8-12 herhalingen :)

schema's met sets van 5 'powerlifting'
8-12 herhalingen voor hypertrofie

im out

:roflol: wannabe bobbydildoers die geen reet van trainen en het menselijk lichaam snappen en doen alsof bodybuilding 1 of andere zweverige art form is

Als je concludeerd dat wennen aan je training DE bedoeling is van BB omdat perse daar je spieren op groeien lul je de meest grote onzin die er is.
Ga nordic walking doen ofzo, leip.

ben er me ook van bewust dat als ik rippetoe/stronglifts achtig zou trainen ik ondertussen ook al terug op de 5x90kg zou staan met bench. Echter ben ik zoals eerder gezegd klaar met powerlift schema's waar ik amper in massa mee gain, vandaar de sets met 8-12 herhalingen :)

Dat bedoel ik niet, bedoel dat je nu te zwaar en lang opwarmt waardoor je ook de setjes op 8-12 hh gedwongen lichter moet pakken.

---------- Toegevoegd om 13:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:05 ----------

schema's met sets van 5 'powerlifting'
8-12 herhalingen voor hypertrofie

im out

Jij kan sowieso beter oppleuren ja :D

Die zal ongetwijfeld weten wat hij doet.
Alleen denk ik niet dat hij dit er van verwacht heeft of dat hij met dit soort gewichten dit systeem ook toepasbaar vind.

Verder is het voor jou natuurlijk ook leuk bijv om de 3 weken wat afwisseling te hebben en de spieren even goed te laten schrikken.
Schrikken? En jij loopt advies te geven?

Ja idd, beter om de 4 weken moeten wennen aan een lift en deze dus lichter uit moeten voeren, dan gewoon sterk worden op goede oefeningen. Jaren '80 knowledge.

Resetten op die oefening schat ik als effectiever in.

Dan zou aanvullen ook niet werken terwijl we weten dat aanvullen juist wel werkt.

Lage waarden zijn ook als deze vallen binnen de referentiewaarden nog steeds lage waarden. Zelfs gemiddelde waarden zijn meestal nog verre van optimaal omdat de referentiewaarden nou eenmaal een vrij grote range beslaan.

hmm, powerlifting vs bodybuilding

30ms30p.gif

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven