- Waardering
- 17.420
- Lengte
- 1m72
- Massa
- 105kg
- Vetpercentage
- 15%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Waarom zou je in godsnaam 400g eiwitten willen binnen werken? Is toch complete overkill. 300g is zelfs met jouw BW al veel.
Zoals gezegd, specifieke voedingsbronnen wisselen af zolang ik maar aan mn hoeveelheid proteine geraakt. Dit voorbeeld is wat ik gisteren heb naar binnen gewerkt, op minder drukke dagen wordt de shake in maaltijd 2 bv vaak vervangen door een vaste maaltijd, bv zoete aardappelen en tilapia of zo.
Maar anderzijds, het valt niet mee om aan +- 400gr proteine te komen met vlees, vis en eieren alleen (ik eet momenteel ook geen melkproducten), er zijn dagen dat ik tot de helft uit shakes haal...
Belangrijkste is dat het werkt, ik ben nu een paar kg zwaarder dan toen ik met BB training begon terwijl mn vetpercentage iets van 2% lager ligt. En zonder die quad blessure zou ik nog veel betere gains hebben gemaakt, dus ik heb er geen probleem mee om deze manier van eten nog een heel eind vol te houden.
Echt zieke gains trouwens, klasse.Ik vind het sowieso al knap dat je die hoeveelheid kcal clean weg krijgt. 400 gram eiwitten is dan ook wel erg veel, ook al heb je wat meer massa dan gemiddeldEcht zieke gains trouwens, klasse.
En het vervelende is dat met die geleidelijke calorie-aanpassingen je telkens een paar honderd gram bijkomt per week, waarna het groeien weer stilvalt. Dus ik ben zeker dat ik binnen week of twee nog meer ga moeten eten...
ik heb dat net hetzelfde, maar dan omgekeerd tijdens het cutten 
Dat is voor ieder metabolisme verschillend. Je merkt pas met heel systematisch experimenteren waar je best op gaat.
Je moet weten dat ik dit de afgelopen weken/maanden heel geleidelijk heb opgebouwd. De eerste weken at ik maar iets van 3000kcal per dag, en daarna heb ik iedere week hier en daar 10gr van dit en 5gr van dat toegevoegd. Als ik meer carbs en vetten eet dan nu kom ik weer te veel vet aan heb ik gemerkt. Als ik minder totale calorieën eet verlies ik weer gewicht ipv bij te komen. Ik heb onlangs gekozen om proteine op te voeren dmv een nightshake ; resultaat is momenteel dat ik weer geleidelijk zwaarder word en vooral dat spierpijn en recovery stukken beter gaan. Sowieso wordt ik om 3 uur toch wakker puur van de honger. Dat lijkt me geen moment om carbs te nuttigen.
Ik baseer mijn dieet trouwens op boeken van Lyle Mc Donald en Shelby Starnes, die gaan soms nog een stuk hoger dan ik hoor. Maar goed, ik pas continue aan volgens de reactie van mijn lichaam.
Willem bedoelt overkill voor spiergroei, die eiwitten kunnen natuurlijk ook gewoon als energie gebruikt worden.
Het betreffende onderzoek: http://borgefagerli.com/the-final-word-on-protein/