MuscleMeat

antwerpenaar onder tram geduwd

Marokaanse gemeenschap is momenteel kwaad op de Antwerpenaar omdat men niet massaal bloemen gaat leggen bij de plaats waar de man onder de tram geduwd is. Er lagen welgeteld 2 bossen bloemen aan de Rooseveltplaats. Waar gaat dit naartoe....

Marokaanse gemeenschap is momenteel kwaad op de Antwerpenaar omdat men niet massaal bloemen gaat leggen bij de plaats waar de man onder de tram geduwd is. Er lagen welgeteld 2 bossen bloemen aan de Rooseveltplaats. Waar gaat dit naartoe....

idd. wij waren toch ook niet kwaad dat de marokaanse gemeenschap niet direct bloemen kwam leggen op de plaats waar die man op de bus werd doodgeslagen.

moeha, rel topic... :) Dat drama queen gedoe van de media ook altijd hé... precies alsof het erger is omdat ie papa is etc... Zo zie je maar: je bent vlugger dood dan je denkt en je leven is geen harige reet waard :)

Het was gisteren nog op televisie. In een gesloten instelling voor asielzoekers moest een opzichtster een man van marokaanse afkomst zijn medicatie bezorgen. De combinatie van de medicatie stond de man niet aan waarna de man de opzichtster later op de avond opwacht en zonder verpinken zomaar een schaar in de halsstreek van de opzichtster plant.

die kerel was gekend bij justitie en had al heel wat op zijn kerfstok. Ik vraag me af wat die kerle hier nog te zoeken had. Ze hadden die al lang moetne buitengooien. Hij is een schande voor de Marokkaanse gemeenschap en de asielzoekers.

Ja dat zegt toch al veel he. Blijkbaar is het leven van een Belg van Marokkaanse origine minder waard dan een "echte " Belg. Maar ja, dat wisten we ondertussen wel al he.

moeha, rel topic... :) Dat drama queen gedoe van de media ook altijd hé... precies alsof het erger is omdat ie papa is etc...

Ja ik vind dat erger want nu groiet die kleine op zonder vader, en het leven is tegenwoordig al moeilijk genoeg. Ik ben ook opgegroeid zonder vader en dan merk je veel smeerlapperij want je ma is dan weduwe en daar tracht men voortdurend misbruik van te maken.

Zo zie je maar: je bent vlugger dood dan je denkt en je leven is geen harige reet waard :)

Inderdaad, dus let maar op met wie je ruzie krijgt. Als het echt te heet wordt moet je ofwel maken dat je wegkomt of als dat niet meer kan, slaan om te overleven.

Het was gisteren nog op televisie. In een gesloten instelling voor asielzoekers moest een opzichtster een man van marokaanse afkomst zijn medicatie bezorgen. De combinatie van de medicatie stond de man niet aan waarna de man de opzichtster later op de avond opwacht en zonder verpinken zomaar een schaar in de halsstreek van de opzichtster plant.

Niet om het een of ander, maar wat doet een client (met zo'n verleden) met een schaar op een gesloten instelling?

overigens vraag ik me af wat dit te maken heeft met het topic...

Ja dat zegt toch al veel he. Blijkbaar is het leven van een Belg van Marokkaanse origine minder waard dan een "echte " Belg. Maar ja, dat wisten we ondertussen wel al he.
Doe niet zo dramatisch kerel. Waar zijn dan al de bloemen van mede-Marokkanen? Niet alleen autochtonen gaan beschuldigen van het niet neerleggen van bloemen.

Ja het is de laatste tijd heel erg he; ze komen op straat als een Turkse man wordt doodgeschoten door de politie en het parket besluit dat er geen onderzoek moet gevoerd worden omdat het een "ongelukje" was. De Turkse man was slechts dronken dus het pistool moest zelf niet getrokkken zijn. Dit moet met de matrak gebeuren.
En ja, laten we het maar niet hebben over de jongeman die stierf tijdens zijn korte verblijf in de gevangenis nadat hij een kalmeringsmiddel had toegediend gekregen. De autopsie kon "de doodsoorzaak niet vaststellen". Hm, dat is zowat de eeste keer in de moderne geschiedenis dat dat gebeurd.
Ja, ze komen op straat voor de kleinste futiliteiten!
Kan jij mij tevens zeggen over welke grote rellen jij het hebt in Nederland?

in nederland? dude ik woon in eekloo op 20 km van je deur;)

ik heb het over het algemeen over de rellen die steeds gehouden worden door allochtone jongeren, die zijn totaal overbodig.
jij hebt gelijk dat die turk niet moest neergeschoten worden en dat ze die jonge marokaan vermoord hebben in de bak vind ik ook een heus onrecht.

maar waarom rellen?

neem nu parijs bvb stel je voor dat ze jou auto of huis in de fik steken voor iets waar jij niets mee te maken hebt?

als ze dan toch op straat willen komen dat ze dan gaan betogen en wat politici aan hun kant proberen te krijgen.

ik word gek van al dat zinloos geweld dat altijd wel een reden heeft

Als er maar twee bossen lagen is Marokaanse gemeentschap zelf ook niet echt gul met bleomen.

Als er maar twee bossen lagen is Marokaanse gemeentschap zelf ook niet echt gul met bleomen.

Inderdaad, ik denk dat ze die traditie zelf nog niet hebben geinternaliseerd.
Maar dat de Marokkaanse gemeenschap geen bloemen legt doet niks af aan het feit dat de Belgen er ook geen gelegd hebben en dat is toch een teken aan de wand.

Mag ik je even wijzen op de enorme steunbetuigingen door de massale bloemen die neergelegd zijn in mei dit jaar op de plaatsen waar de turkse vrouw en de malinese kinderoppas samen met luna werden neergeschoten (cfr. Hans Van Temsche). Dit wordt blijkbaar vergeten. Wel m'n beste, waar waren de steunbetuigingen en bloemen van de allochtone gemeenschap toen dit jaar een belg op de tram werd doodgeslagen, door allochtonen ???

Dit zit blijkbaar niet in de Marokkaanse gemeenschap geïnstalleerd. Maar dat de Marokkaanse gemeenschap geen bloemen legt doet niks af aan het feit dat de Belgen er ook geen gelegd hebben en dat is toch een teken aan de wand.

M.A.W... omdat het niet in de Marrokaanse gemeenschap is geïnstalleerd wordt het niet gedaan. Moet wij Belgen ook zo doen: 'De multiculturele samenleving zit er niet echt in, dus oprotten al die marokkanen'. Get A Life. Als bijde kanten hun best doen, dan komen er maar zelden of weinig problemen voor, maar met zulke absurde instellingen komen we er nooit !!!

M.A.W... omdat het niet in de Marrokaanse gemeenschap is geïnstalleerd wordt het niet gedaan. Moet wij Belgen ook zo doen: 'De multiculturele samenleving zit er niet echt in, dus oprotten al die marokkanen'. Get A Life. Als bijde kanten hun best doen, dan komen er maar zelden of weinig problemen voor, maar met zulke absurde instellingen komen we er nooit !!!
Haha idd.
- Hey kijk die autochtone Belgen leggen geen bloemen, racisten!
* Ja sorry jongen, bloemen leggen voor een allochtoons slachtoffer is niet geïnternaliseerd (of whatever woord je wilt gebruiken) dus euh... bye!

nee, bijna niemand deed het. En dat is het punt. Tja klote dat het niet geinternaliseerd is, maar goed voorbeeld doet volgen. Waarom niet op dit soort momenten ook de andere cultuur opzoeken? Idd van twéé kanten!

Ik ben het met je eens dat het een fout teken kan zijn dat er geen bloemen gelegd worden, maar bekijk de zaken ook eens van beide kanten thinkalot. Een marokkaanse gemeenschap kan ook een stille tocht organiseren bijv.

Ik zeg niet dat ze het moeten doen, maar het is maar een idee. In dit soort tijden moet je vindingrijk zijn.

Mag ik je even wijzen op de enorme steunbetuigingen door de massale bloemen die neergelegd zijn in mei dit jaar op de plaatsen waar de turkse vrouw en de malinese kinderoppas samen met luna werden neergeschoten (cfr. Hans Van Temsche).

Inderdaad, dat is juist. Dat had ik over het hoofd gezien.

Wel m'n beste, waar waren de steunbetuigingen en bloemen van de allochtone gemeenschap toen dit jaar een belg op de tram werd doodgeslagen, door allochtonen ???

Die zaak is nog hangende en de getuigenissen van de mensen op de tram tonen aan dat de man niet zo onschuldig was en dat hij wel mss de eerste was die beginnen meppen is. Tevens, de autopsie toon de aan dat de man niet beweek aan de slagen maar aan de stress (die wellicht wel veroorzaakt zijn door het gevecht)

Terug
Naar boven