AndroidHealthClinic

antwerpenaar onder tram geduwd

Inderdaad, dat is juist. Dat had ik over het hoofd gezien.

Die zaak is nog hangende en de getuigenissen van de mensen op de tram tonen aan dat de man niet zo onschuldig was en dat hij wel mss de eerste was die beginnen meppen is. Tevens, de autopsie toon de aan dat de man niet beweek aan de slagen maar aan de stress (die wellicht wel veroorzaakt zijn door het gevecht)

Refereer je hier niet naar de allochtone inbreker die op heterdaad betrapt werd in Genk ?

nee, bijna niemand deed het. En dat is het punt. Tja klote dat het niet geinternaliseerd is, maar goed voorbeeld doet volgen. Waarom niet op dit soort momenten ook de andere cultuur opzoeken? Idd van twéé kanten!

Ik ben het met je eens dat het een fout teken kan zijn dat er geen bloemen gelegd worden, maar bekijk de zaken ook eens van beide kanten thinkalot. Een marokkaanse gemeenschap kan ook een stille tocht organiseren bijv.

Ik zeg niet dat ze het moeten doen, maar het is maar een idee. In dit soort tijden moet je vindingrijk zijn.

Ga ik volledig mee akkoord. Er is nog werk aan de winkel.

Je kan ook op de volledige posts ingaan en niet enkel iets uitpikken waar je wel iets op kan zeggen. :roflol:

Refereer je hier niet naar de allochtone inbreker die op heterdaad betrapt werd in Genk ?

Neen, dat is een heel ander verhaal, die ok wel eens nader onderzocht zou mogen worden.
Wett je hoe zeldzaam het is dat een autopsie geen uitsluitsel brengt over de doodsoorzaak? Die kans is zo geod als onbestaande als het lichaam in goede staat is. Er hangt daar echt een vuil luchtje aan.

Is het de gewoonte en de regel hier op DBB dat men iedere keer op de hele post van iemand reageert? Wat is dat voor een onzin.
Neuh, maar je komt er beter mee over. Leuk trouwens dat je mijn post onzin vindt, die van jou hebben soms een hoog humor-gehalte. :thumbup:

thinkalot;1517547 Die zaak is nog hangende en de getuigenissen van de mensen op de tram tonen aan dat de man niet zo onschuldig was en dat hij wel mss de eerste was die beginnen meppen is. Tevens zei:
Kijk man, GET A LIFE. Wij Blanken (om maar in cliché beelden te spreken) steken vanalles uit dat absoluut niet kan, dat geef ik 100% toe. Maar wordt het niet eens tijd dat de Allochtone gemeenschap haar verantwoordelijkheid opneemt en durft toe te geven wat zij allemaal fout doen. 'De autopsie toont aan dat hij overleden is van stress'. Ik denk niet dat dit komt door de stress omdat de man een deadline op z'n werk moet behalen ???

[QUOTE=thinkalot;1517547

Die zaak is nog hangende en de getuigenissen van de mensen op de tram tonen aan dat de man niet zo onschuldig was en dat hij wel mss de eerste was die beginnen meppen is. Tevens, de autopsie toon de aan dat de man niet beweek aan de slagen maar aan de stress (die wellicht wel veroorzaakt zijn door het gevecht) [/QUOTE]

Kijk man, GET A LIFE. Wij Blanken (om maar in cliché beelden te spreken) steken vanalles uit dat absoluut niet kan, dat geef ik 100% toe. Maar wordt het niet eens tijd dat de Allochtone gemeenschap haar verantwoordelijkheid opneemt en durft toe te geven wat zij allemaal fout doen. 'De autopsie toont aan dat hij overleden is van stress'. Ik denk niet dat dit komt door de stress omdat de man een deadline op z'n werk moet behalen ???

[QUOTE=thinkalot;1517547

Die zaak is nog hangende en de getuigenissen van de mensen op de tram tonen aan dat de man niet zo onschuldig was en dat hij wel mss de eerste was die beginnen meppen is. Tevens, de autopsie toon de aan dat de man niet beweek aan de slagen maar aan de stress (die wellicht wel veroorzaakt zijn door het gevecht)

Kijk man, GET A LIFE. Wij Blanken (om maar in cliché beelden te spreken) steken vanalles uit dat absoluut niet kan, dat geef ik 100% toe. Maar wordt het niet eens tijd dat de Allochtone gemeenschap haar verantwoordelijkheid opneemt en durft toe te geven wat zij allemaal fout doen. 'De autopsie toont aan dat hij overleden is van stress'. Ik denk niet dat dit komt door de stress omdat de man een deadline op z'n werk moet behalen ???[/QUOTE]

Ik zei toch dat de stress wellicht te wijten was aan het gevecht. Maar wie is het gevecht begonnen?

[/B]

Ik zei toch dat de stress wellicht te wijten was aan het gevecht. Maar wie is het gevecht begonnen?[/QUOTE]

Laat mij dan een ander voorbeeld geven: Joe Van Holsbeeck, staat op video dat hij niet begonnen is...Wathever het maakt niet uit. Als iedereen z'n best eens zou doen en niet zo'n idiote instelling zou hebben van ' Het zit niet in onze cultuur', dan zouden we misschien eens eindelijk fatsoenlijk met elkaar kunnen samenleven !!!!!!

ik vond:
Het verhaal zoals het werd verspreid blijkt niet te kloppen
*"Het gevecht" wordt waarschijnlijk zelfverdediging
*Ze gaan waarschijnlijk vrijuit gaan
*Bij de autopsie(tweemaal zelfs) is gebleken dat hij stierf door een feit losstaand van het gevecht.Zijn eigen adrenaline door zijn woedeopstoot heeft hem het leven gekost.
*Bij hem thuis zijn boeken van het Vlaamse legioen(verwant met waffen-SS) gevonden, alsook over het derde rijk.Zijn vrouw vindt hem geen racist maar hij had wel een "andere kijk" op de vreemdelingenproblematiek...
-------------
"De ooggetuigen spreken blijkbaar niet in zijn voordeel, hij greep die jongen naar de keel, kreeg dan 2 kloppen tot hij loste en erna nog een trap.Zijn zinnen die hij hen toeriep waren ook niet echt geweldig mooi.En het gevangenisverleden van de jongens bleek ook niet helemaal te kloppen.Benieuwd wie Verhofstadt zwaar gaat aanpakken in deze zaak, hij had het beloofd..."
---------------------------
"wel het onderzoek is al zo gevorderd dat blijkt dat de vijftigjarige man na iets te zeggen al een van de jongeren bij de keel had vastgenomen, waarna hij die niet wou loslaten, en die jongen rood werd, en die andere jongens zij beginnen slaan op die man tot hij los liet

intussen heeft de onderzoeksrechter de beschuldiging van doodslag al verandert in opzettelijke slagen en verwondingen met ongewild de dood tot gevolg"
----------------------------------

Slachtoffer overleden aan hersenvliesbloeding

BRUSSEL - Treinbestuurder Guido Demoor (54), die zaterdag het leven liet na een gewelddadig treffen met zes jongeren op een bus in Antwerpen, is overleden aan een hersenvliesbloeding. Dat blijkt uit het autopsieverslag.

Een hoge bloeddruk in combinatie met het feit dat het slachtoffer zich had opgewonden, hebben wellicht tot de hersenvliesbloeding geleid. "Deze bevindingen werpen een ander licht op de zaak, aangezien het slachtoffer dus niet overleden is ten gevolge van de slagen of schoppen die hij gekregen zou hebben", zegt advocaat Kris Luyckx.

De kwalificatie van de feiten luidt momenteel nog "opzettelijke slagen en verwondingen die ongewild de dood tot gevolg hadden". "Het is aan de rechter om te beslissen of de feiten heromschreven dienen te worden. Een belangrijke discussie daarbij is of er een oorzakelijk verband bestaat tussen het incident op de bus en het overlijden van het slachtoffer", luidt het.

BELGA 29/06/2006
-------------------------

"Slachtoffer gebruikte zelf ook geweld"
wo 28/06/06 - In Antwerpen heeft de onderzoeksrechter de aanklacht tegen de jongeren die zaterdag op een bus een man in elkaar hebben geslagen, afgezwakt. Het slachtoffer zou zelf ook geweld gebruikt hebben, zeggen de jongeren.
De voorbije dagen was de aanklacht tegen hen nog "doodslag." Dat is nu afgezwakt tot "opzettelijke slagen en verwondingen met ongewild de dood tot gevolg".

De zes jongeren geven allemaal toe dat ze zaterdag op de bus zaten, maar niet iedereen heeft bekend dat hij het 54-jarige slachtoffer heeft geslagen.

Vier van de jongeren zeggen dat ze alleen maar hebben toegekeken. Het slachtoffer zou volgens hen ook zelf geweld hebben gebruikt.

Dat zou worden bevestigd door enkele getuigen.

"Slachtoffer gebruikte zelf geweld"
Volgens Marc Swinnen, een van de advocaten van de jongeren, zeggen de jongeren dus dat ook het slachtoffer na een eerste woordenwisseling geweld zou hebben gebruikt.

"Het slachtoffer (foto) heeft een van de verdachten bij de keel gegrepen en wilde hem niet meer lossen. De jongeman liep rood aan en had moeite om te ademen."

"Zijn vrienden hebben de treinbestuurder vervolgens enkele vuistslagen gegeven tot hij hem uiteindelijk losliet. De jonge kerel gaf hem ook nog een slag, waarna de man zich op een stoel liet zakken en gestorven is."

De verdachten betwisten ook dat het hun bedoeling was om de man zwaar te verwonden.
Bloemenhulde in Antwerpen
De drie minderjarige verdachten werden door de jeugdrechter in een gesloten instelling geplaatst.

De drie meerderjarigen werden door de onderzoeksrechter aangehouden.

Vanmiddag om drie uur is er een bloemenhulde op de plaats waar de bus zaterdag is gestopt, op het Astridplein in Antwerpen.

----------------------------------------
Want kijk, humo zet even de feiten op een rij :

* alle getuigen bevestigen dat Guido De Moor eerst geweld gebruikte
-----------------------------------------

CONCLUSIE: DE MAN HAD EEN HERSENVLIESONTSTEKING? DE MAROKKANEN WAREN TE LUIDRUCHTIG EN DE MAN WIE EXTREEM RECHTE SYMPATHEIIEN HAD, STELDE ZICH RECHT EN KNEEP ééN VAN DE MANNEN DE KEEL TOE TOT DIE ROOD AANLIEP. zIJN VRIENDEN KLOPTEN ER OP TOT HIJ LOSLIET. DE MAN STIERF TENGEVOLGE VAN ZIJN WOEDEAANVAL DIE LEIDDE TOT EEN VERHOOGDE BLOEDDRUK EN DE HERSENVLIESONTSTEKING.

MAAR DAT ZIE JE DUS NIET OP TV. IEDEREEN HEEFT NOG STEEDS HET BEELD IN ZIJN KOP VAN 6 MAROKKANEN DIE EEN ARME OUDE TRAMCHAUFFEUR DOODSLAAN.

Laatst bewerkt:
Tractortje:

Allochtonen smautochtonen

Nu meng je twee zaken, het leggen van bloemen die niet in iemands cultuur zou liggen en het vechten.

maar ik geef je 100 % gelijk: als iedereen een beetje mere zijn best zou doen wou deze multiculturele samenleving echt fantastisch kunnen zijn!

Laatst bewerkt:
Je doet je naam we iig eer aan ''thinkalot''
haha jezus

Je doet je naam we iig eer aan ''thinkalot''
haha jezus

ja, ik discussieer graaf op baisis van feiten, en die vond ik op verschillende sites.
We praten hier over wat er is gebeurd dus dan moeten we naar de laatste onderzoeksresultaten kijken en die tonen een heel ander verhaal; En dat ander verhaal wordt niet uit de doeken gedaan.

ja, ik discussieer graaf op baisis van feiten, en die vond ik op verschillende sites.
We praten hier over wat er is gebeurd dus dan moeten we naar de laatste onderzoeksresultaten kijken en die tonen een heel ander verhaal; En dat ander verhaal wordt niet uit de doeken gedaan.

En hier nog eens het complete verhaal, van het parket zelf!:

opgelet niet voor mensen die niet kunnen nuanceren!

Geen beroep tegen vrijlating van twee busverdachten
ANTWERPEN - Het beeld van wat zich op Lijn 23 afspeelde wordt steeds genuanceerder
De Antwerpse raadkamer heeft maandagnamiddag twee van de drie meerderjarige betrokkenen bij het dodelijk afgelopen busdrama van negen dagen geleden voorwaardelijk vrijgelaten. Minder voorspelbaar was het feit dat het parket, hoewel het voor de raadkamer de bevestiging van de aanhouding had gevorderd, geen beroep aantekent tegen de vrijlating van de twee. Zij mochten maandagavond dus in principe het arresthuis van de Begijnenstraat verlaten. Een griffier besliste daar echter anders over: Mohamed A.A. (22) en zijn Spaanse oom Abdeslam T. (20) zaten een dag langer dan door de rechter en de wet bedoeld in voorhechtenis.

De beschikking van de raadkamer is het gevolg van de reconstructie die zaterdag plaats vond: die bevestigde de versie van de verdachten en van de meeste getuigen: twee van de drie hebben op geen enkel ogenblik fysiek contact gehad met slachtoffer Guido Demoor, en die laatste was in zekere zin begonnen met het fysieke geweld.

College van deskundigen

De derde verdachte, Redouan S. (net 18 geworden) blijft wél aangehouden: hij heeft van in het begin bekend dat hij Demoor een trap tegen de borst heeft gegeven. De resultaten van de autopsie zouden echter aantonen dat niet dat de doodsoorzaak was, maar wel een hersenvliesbloeding. Die laatste was op haar beurt het gevolg van een hoge bloeddruk in combinatie met het feit dat Demoor zich fel heeft opgewonden. De vraag is wat voor die stresssituatie heeft gezorgd: enerzijds de slagen (van twee minderjarigen) en de trap van die ene meerderjarige, of anderzijds de ruzie die aan dit alles voorafging. De onderzoeksrechter stelde dan ook een college van gerechtsdeskundigen aan om dit aspect verder te onderzoeken: wetsdokter Werner Jacobs krijgt versterking van een neuroloog en van een urgentiearts.

De voorwaarden voor de vrijlating van Mohamed en Abdeslam zijn niet mals: een absoluut contactverbod met alle anderen die genoemd worden in het onderzoek, geen contact met de pers, het land niet verlaten, een huisarrest behalve om te gaan werken, zich ter beschikking houden van het onderzoek en (dus) reageren op elke uitnodiging van politie en parket.

Ondanks spreekverboden en persstops allerhande konden de puzzelstukjes van wat die zaterdag gebeurde op lijn 23 vorige week donderdag al vrij precies tot een volledig beeld in elkaar geplaatst worden. Uiteindelijk bleek dat slechts drie van de jongeren echt fysiek contact hebben gehad met Demoor, dat die laatste als eerste gedreigd heeft en dat lang nog niet vaststaat dat de klappen die de man moest incasseren zijn dood hebben veroorzaakt.

Front kick

Abdeslam en Mohamed, die dus familie zijn van elkaar, waren die zaterdagmiddag aan het Stuivenbergziekenhuis samen op bus 23 gestapt en ontmoetten pas daar de andere vier betrokkenen van het dodelijk afgelopen ‘busincident’. Alle zes wilden ze in het centrum van Antwerpen ‘kleren gaan kopen’, verklaarden ze.

Het klopt dat er heel wat kabaal werd gemaakt in de bus. En dat Demoor enkele keren vroeg om het wat rustiger aan te doen. Hij moet toen gezegd hebben ‘het is altijd hetzelfde met jullie soort’ en wees dreigend met de wijsvinger tot vlak voor het aangezicht van Redouan (die was een week vroeger net meerderjarig geworden), die hem enkele keren tegen de hand sloeg.

Toen zou Demoor Redouan bij de keel gegrepen hebben en tegen het raam gedrukt. De knaap krijste - in het Arabisch of Berbers - om hulp. Alleen Khalid (17) ging daar op in en gaf Demoor enkele meppen. Die loste zijn greep en vervolgens gaf Redouan Demoor een ‘front kick’ trap tegen de borst. Het slachtoffer zakte in elkaar. Korte tijd later overleed hij.

Oorzakelijk verband?

Voor leken was op het eerst gezicht die trap op het hart de doodsoorzaak (aanvankelijk was er sprake van een hartstilstand), maar uit het autopsierapport van patholoog-anatoom Werner Jacobs zou blijken dat Demoor gestorven is aan een hersenvliesbloeding, die op haar beurt het gevolg was van een acute stress-situatie: het zogenaamde ‘fight-flight’-effect.

Dan is de vraag uiteraard wat en vooral wie die stressituatie veroorzaakt heeft: de voorafgaande ruzie of de finale klappen/trappen? En kan je in het eerste geval nog wel spreken van een rechtstreeks oorzakelijk verband? Dat alles zal verder moeten onderzocht worden, zodat het verhaal steeds minder zwart-wit wordt.

“Griffier had geen zin om minuutje over te werken”

Ook een raadkamerbeschikking uitvoeren is aan strikte procedures gebonden. Toen het parket naar de griffie van de Begijnenstraat belde om te melden dat er geen beroep wordt aangetekend tegen de vrijlating van het tweetal, wilden ze dat daar wel geloven, maar ze hadden er geen weet van welke beslissing dan ook: de griffier van de raadkamer had nagelaten om zijn collega in het arresthuis een fax te doen met de beschikking die enkele minuten voor 16.00 uur genomen was. “En vermits de griffie om vier dicht gaat, vond de man dat zijn dag er op zat: bij een hittegolf ga je toch geen minuutje overwerken”, zegt een ontstemde Kris Luyckx. Het gevolg is dat de twee jongens pas vandaag in de namiddag echt vrij komen. Hun familie (en de pers) heeft dus vergeefs heeft staan wachten aan de gevangenispoort.

Luyckx verdedigt Mohamed. “De raadkamer volgde onze stelling dat twee van de drie geen enkele strafbare daad hebben gesteld. Zij zaten achter in de bus en hebben wel gezien wat er aan de hand was, maar waren er op geen enkele manier bij betrokken”, zegt hij . Werner Mertens, die Abdel verdedigt, beaamt dit. Als de jongens zouden vervolgd worden voor schuldig hulpverzuim, dan geldt dat voor alle passagiers van de overvolle bus.

Wat met de minderjarigen?

Walter Damen, de raadsman van Redouan, heeft begrip voort de beslissing: “Mijn cliënt heeft vanaf de eerste dag bekend dat hij meneer Demoor een trap tegen de borst heeft gegeven nadat die hem bij de hals had gegrepen. En hij heeft ook steeds gezegd dat de andere twee niks met de feiten te maken hadden”. Damen weet nog niet of zijn cliënt beroep aantekent. In dat geval komt hij binnen de vijftien dagen voor de KIB. Wanneer ook die hem niet vrijlaat, is de volgende raadkamerzitting pas voor over zes weken.

Wanneer de kwalificatie ‘gewild geweld, ongewilde gevolgen’ behouden blijft, dan riskeert Redouan tot tien jaar cel. Wanneer de uitlokking wordt weerhouden, dan zakt de maximumstraf al tot twee jaar, en bij wettige zelfverdediging is zelfs alleen een vrijspraak mogelijk.

Van de drie minderjarigen hebben er twee bekend dat ze ook slagen gegeven hebben aan Guido Demoor, maar ook de jeugdrechter heeft kennis van de resultaten van de reconstructie. Mogelijk komen ook die drie, en minstens die ene die niks met de zaak te maken had, één dezer dagen voorwaardelijk vrij uit de gesloten instelling waar ze naartoe gestuurd werden. Minderjarigen kunnen niet gestraft worden (tenzij de jeugdrechter ze ‘uit handen geeft’), maar krijgen een ‘maatregel’ opgelegd. Marc Swinnen, de advocaat van één van hen, heeft morgen een gesprek met de jeugdrechter, laat hij weten.

Jan Heuvelmans

Bron(nen):
PagiA-nieuwsgaring
Raadkamer
PagiA-archief
Parket
Media Services (www.mediaservices.be)

ik vond:
*Bij de autopsie(tweemaal zelfs) is gebleken dat hij stierf door een feit losstaand van het gevecht.Zijn eigen adrenaline door zijn woedeopstoot heeft hem het leven gekost.
*Bij hem thuis zijn boeken van het Vlaamse legioen(verwant met waffen-SS) gevonden, alsook over het derde rijk.Zijn vrouw vindt hem geen racist maar hij had wel een "andere kijk" op de vreemdelingenproblematiek...
QUOTE]

En wat als er bij een allochtoon een koran gevonen word. Staat er daar soms niks in over een heilig oorlog ....Man Man Man. Zoals iemand het daarnet reeds zei. 'I guess you don't 'think a lot'

MAAR LAAT ONS AUB TERUG ON TOPIC GAAN !!!

Inderdaad, ik denk dat ze die traditie zelf nog niet hebben geinternaliseerd.
Maar dat de Marokkaanse gemeenschap geen bloemen legt doet niks af aan het feit dat de Belgen er ook geen gelegd hebben en dat is toch een teken aan de wand.

Ja, je kunt alles wel een andere draai geven.

Ik zou ook kunnen zeggen dat de Marokkaanse gemeenschap alleen maar wil profiteren, aangezien ze zelf te gierig zijn om bloemen te kopen. Maar wel verwachten dat de Belg in dit geval bloemen koopt.

En België is toch niet zo heel groot. Laat me raden, één van die twee was van jou ?

QUOTE=thinkalot;1517655]ik vond:
/QUOTE]

En wat als er bij een allochtoon een koran gevonen word. Staat er daar soms niks in over een heilig oorlog ....Man Man Man. Dit zijn wel zeer eenvoudige feiten die je naar boven haald.

MAAR LAAT ONS AUB TERUG ON TOPIC GAAN !

Wie nam hier het woord racisten in de mond?

Het is maar hoe je het bekijkt.

Ja dat zegt toch al veel he. Blijkbaar is het leven van een Belg van Marokkaanse origine minder waard dan een "echte " Belg. Maar ja, dat wisten we ondertussen wel al he.

ra·cis·me (het ~)
1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat
2 rassentheorie

Zeg jij hier niet dat de Belgen over het algemeen een gevoel van meerwaarde hebben t.o.v. de Marokkanen ?

Terug
Naar boven