AndroidHealthClinic

Armen groeien maar niet 10maanden bezig

tjah het is gewoon een onderzoek met vele natural bodybuilders waar van de hele database niet boven deze berekening komt. Het geeft dus zeker een indicatie. Hoewel sommige spiergroepen wel over deze max kunnen gaan, uitzonderlijk wel.

je armen zijn 1,5cm gegroeid en die groeien volgens jou "maar niet"
je benen zijn in dezelfde tijd 2cm gegroeid en die groeien volgens jou heel erg goed.

waarschijnlijk kijk je dan toch te veel naar je armen. de rest moet ook nog allemaal groeien

Heb je een kleine polsomtrek? Zo ja dan heb je weinig aanleg om grote armen te krijgen.

Waar is dit op gebaseerd? Heb je een bron toevallig. Het lijkt me namelijk erg sterk dat je biceps/triceps potentie kan bepalen aan de hand van polsomtrek.

Ze willen maar niet groeien, bij mijn trainingsmaten groeien ze als kool!!
is genetisch, de ene persoon hoeft er amper wat te doen om te te laten groeien, de andere moet enorm voor werken om maar klein beetje groei te creëren.

---------- Post toegevoegd 12 April 2013 om 12:27 ----------

Waar is dit op gebaseerd? Heb je een bron toevallig. Het lijkt me namelijk erg sterk dat je biceps/triceps potentie kan bepalen aan de hand van polsomtrek.
je hebt 3 verschillende lichaamtypes
Ectomorph, Mesomorph, Endomorph

De ectomorf

Het ectomorfe type is lang en mager en heeft weinig vet en spiermassa. Voor hem is het moeilijk om spieren te ontwikkelen en hij kan vanwege zijn snelle stofwisseling heel veel eten zonder dik te worden. Hij heeft meestal lange armen en benen, een smalle borstkas en lange, dunne spieren.

De mesomorf

Het mesomorfe type heeft de meeste aanleg om spieren te ontwikkelen. Zijn borstkas is groot en breed en hij vertoont een duidelijke V-vorm, dat wil zeggen breedte van de schouders en taille omvang zijn goed geproportioneerd.

De endomorf

Het endomorfe type komt snel aan, maar ontwikkelt helaas langzamer spiermassa. Gezien zijn trage stofwisseling dient hij erop te letten dat hij niet dik wordt. Zijn musculatuur is veelal zacht, zijn heupen zijn breed en hij heeft vaak een rond gezicht. Hij neigt tot het opslaan van vet, dat zijn spieren gaat bedekken. Het endomorfe type breekt moeilijk vet af. Het vergt van hem veel discipline in training en voeding. Het endomorfe type kan door de juiste training en voeding het vet in zijn lichaam reduceren en een topconditie bereiken.

ectomorf heeft dus weinig spiermassa en smalle botten en dus ook polsen.
mesomorf heeft dus dikke polsen.
jij bent ook ectomorf.

Laatst bewerkt:
is genetisch, de ene persoon hoeft er amper wat te doen om te te laten groeien, de andere moet enorm voor werken om maar klein beetje groei te creëren.

De ectomorf

Het ectomorfe type is lang en mager en heeft weinig vet en spiermassa. Voor hem is het moeilijk om spieren te ontwikkelen en hij kan vanwege zijn snelle stofwisseling heel veel eten zonder dik te worden. Hij heeft meestal lange armen en benen, een smalle borstkas en lange, dunne spieren.

De mesomorf

Het mesomorfe type heeft de meeste aanleg om spieren te ontwikkelen. Zijn borstkas is groot en breed en hij vertoont een duidelijke V-vorm, dat wil zeggen breedte van de schouders en taille omvang zijn goed geproportioneerd.

De endomorf

Het endomorfe type komt snel aan, maar ontwikkelt helaas langzamer spiermassa. Gezien zijn trage stofwisseling dient hij erop te letten dat hij niet dik wordt. Zijn musculatuur is veelal zacht, zijn heupen zijn breed en hij heeft vaak een rond gezicht. Hij neigt tot het opslaan van vet, dat zijn spieren gaat bedekken. Het endomorfe type breekt moeilijk vet af. Het vergt van hem veel discipline in training en voeding. Het endomorfe type kan door de juiste training en voeding het vet in zijn lichaam reduceren en een topconditie bereiken.

jij bent ook ectomorf.

lol, beetje de slimme komen uithangen. :rolleyes:
Niemand is 1 van die dingen 100%.

Wat meer trainen kan ook helpen. Train de mijne ook 2x per week.

Ik heb enkele posts hierboven het topic gepost waarin het wordt uitgelegt.
Het is gebaseerd op het jarenlang bijhouden van een database van natural bodybuilders. uit deze database werd een duidelijke relatie zichtbaar tussen spieromvang en botstructuur. Zo is een formule ontstaan waarin je je max kan berekenen aan de hand van de omtrek van je pols. benen aan de hand van je enkel omvang etc. Enkele uitzonderingen zijn mogelijk, maar het totale plaatje is nooit over deze max potential heen gekomen. Let wel, natural en vet% niet hoger dan 10%.

• Topic Starter Topic Starter
Ik doe in feite maar gewoon wat. Ik heb alleen maar 2 dumbbells thuis en daar train ik veel mee. Geen trainingsschema, geen voedingsschema, geen supplementen behalve vitaminen/mineralen. Het is voor mij dan ook slechts een hobby en niet eens een belangrijke.

Ik zal je een paar voorbeelden geven van mijn oefeningen.

- Preacher curls op de rugleuning van een stoel
- De "Desk curl"
- Cross Body Hammercurls
- Overhead Triceps extention
- en een oefening waarbij je met de dumbbell een draai maakt en zo je biceps en je onderarm traint

Een bijzondere plaats in dit uiterst amateuristische trainingsprofiel wordt ingenomen door wat ik noem de "desk curl". Dumbbells zijn hierbij niet nodig. Deze oefening omvat het volgende: Ga achter je tafel of bureau zitten en zet je rechter elleboog op de tafel. Plaats dan je linker handpalm in je rechter handpalm en begin de curlbeweging. Hier heb je dus een situatie waarbij je de triceps van de linker arm en de biceps van de rechter arm tegelijkertijd traint. Je gebruikt dus je andere arm om de nodige weerstand te bieden. En vanzelfsprekend doe je hetzelfde met je andere arm.

Ik hoop dat je begrijpt dat voor mij de rapen gaar zijn zodra ik hier een log opstart.

thnx voor de tips, ik zal eens wat oefeiningen proberen!

---------- Post toegevoegd 12 April 2013 om 21:21 ----------

lol, beetje de slimme komen uithangen. :rolleyes:
Niemand is 1 van die dingen 100%.

Wat meer trainen kan ook helpen. Train de mijne ook 2x per week.

2x perweek trainen kan miss wel de sleutel tot succes zijn.

Daarom Doe ik nu Bicep met borst en niet met Rug..
Even een aantal weken proberen.
Bij rug dan wat chinz en pull ups doen( bicep)

Eens kijken wat dat oplevert.

gr.dylan

Ik heb enkele posts hierboven het topic gepost waarin het wordt uitgelegt.
Het is gebaseerd op het jarenlang bijhouden van een database van natural bodybuilders. uit deze database werd een duidelijke relatie zichtbaar tussen spieromvang en botstructuur. Zo is een formule ontstaan waarin je je max kan berekenen aan de hand van de omtrek van je pols. benen aan de hand van je enkel omvang etc. Enkele uitzonderingen zijn mogelijk, maar het totale plaatje is nooit over deze max potential heen gekomen. Let wel, natural en vet% niet hoger dan 10%.

Die formule wil ik wel eens zien:D

Bij mij helpt het wel als ik echt zware gewichten pak waar ik max 6 herhalingen mee kan doen =)
Ook preacher curls, ga ik super zwaar. Ik krijg het gewicht zelf niet op maar laat het traag zakken ( negatief dus )
Zit nu zelf op 46cm omtrek en ze groeien wel goed moet ik zeggen =)
Aan de andere kant wil mijn borst maar niet goed groeien dus het hangt echt wel af van persoon tot persoon

Na rug lukt het me trouwens ook niet meer om nog aan biceps te beginnen, ik eindig met deadlift en daarna zit ik er wel door. Maar heb het gevoel dat deadlift ook wel bijdraagt met de groei van je armen =)

De ectomorf

De mesomorf

De endomorf

jij bent ook ectomorf.

Dit verhaal vind ik zulke dikke bullshit altijd he.
Omdat ik vroeger gewoon minder at dan een ondervoed in Kenia was ik een ecto.
Mensen die van jongs af aan volgedouwd zijn met snoep en chocola zijn dus een endo?

Mijn armen groeien ook niet helaas niet zo snel als de rest. Blij als ik weer kan gaan bulken!

Niet alles draait om kracht, kijk maar eens een filmpje van Kai Green

Dat gedoe met Kai Green is wss. het slechtste wat je een natural aan kunt raden.
Iemand met een bootlading testosteron in z'n aarsch groeit nu eenmaal overal op maar als natural moet je om de zoveel tijd toch die 1.25 of 2.5kg erbij gooien op de dumbbell om te kunnen groeien.

En dat is ook mijn ervaring. Ik kan wapperen met een gewicht tot ik een ons weeg maar pas als ik met goede vorm en techniek met zwaardere gewichten in de weer kan zie ik plots vooruitgang in massa.

Ok dat zal per persoon verschillen maar iemand die al vast zit op een plateau zou ik toch zeer aanraden om z'n armen (of welke spiergroep dan ook) sterker zien te maken als dit eerst niet z'n prioriteit is geweest.

thnx voor de tips, ik zal eens wat oefeiningen proberen!

2x perweek trainen kan miss wel de sleutel tot succes zijn.

Daarom Doe ik nu Bicep met borst en niet met Rug..
Even een aantal weken proberen.
Bij rug dan wat chinz en pull ups doen( bicep)

Eens kijken wat dat oplevert.

gr.dylan

Die formule wil ik wel eens zien:D

Ok, even iets duidelijk maken. Je polsomtrek en je enkelomtrek(ook heel belangrijk) zijn slechts indicaties van je botdikte(die verandert bij training niet, dit is genetisch, je botdichtheid kan wel door training veranderen). Bij een kleinere botdikte voor je lengte is opgevallen in een database van natural bodybuilders, van John Grimek tot Jim Cordova, dat deze mensen minder spiermassa kunnen bouwen. Waar het mee samenhangt is niet bekend, het kan met de testosteronniveaus te maken hebben, die beïnvloeden botgroei.

Nu, je berekend max. potential wil gewoon zeggen dat je een kampioensfysiek hebt in jouw lengte/botklasse. Stel dat je armen je beste punt zijn, kunnen die groter zijn(wel bij een vetpercentage van 8-10% meten). Het is geen grens, maar geeft gewoon aan dat je nu het gemiddelde fysiek van kampioenen door de jaren heen hebt bereikt.

Hier is de formule : http://www.weightrainer.net/potential.html

On Topic: je armen zijn gewoon prima met de rest meegegroeid, je moet in percentages rekenen, niet in centimeters, als je benen 5 centimeter zijn gegroeid en je armen 3 is dat perfect in proportie, omdat het ongeveer dezelfde percentages zijn.

Terug
Naar boven