MuscleMeat

Armen uit balans, oorzaak tennis?

jelle92

Novice
Waardering
0
Lengte
1m92
Massa
79kg
Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje betreft mijn armen. Ik ben waarschijnlijk de enige die het ziet, maar mijn linker arm, met name biceps is groter dan de rechter. En dat terwijl rechts mijn sterke arm is.

Zou dit kunnen komen omdat ik vroeger 3 jaar intensief getennist heb? Rechtshandig.

Ik heb op het forum gezocht, meeste mensen zeggen gewoon door trainen en dan trekt het vanzelf wel bij, klopt dit ook als je zoals ik getennist heb?

B.v.d.

Jelle

Symmetrieverschil heeft iedereen, dat is normaal. Zelfs de grootste jongens in onze sport hebben zichtbare symmetrieverschillen. Je kunt het verschil met de juiste training wel minimaliseren, maar helemaal symmetrisch wordt je nooit, dat is genetisch onmogelijk.

Het verschil in je armen is dus niet 100% toe te wijzen aan je tennisverleden. Maar het kan zeker een rol spelen.

Hoe groot is je symmetrieverschil precies? Meet de omtrek van je (opgespannen) biceps maar eens bij beide armen. Een verschil van 1 - 2 cm is niet abnormaal..

Je hebt intensief 3 jaar met rechts getennist en denkt dat dat de oorzaak is van je linkerarm die gespierder is?

Iedereen heeft wel iets wat uit verhouding loopt, inclusief ik. Ik zou zeggen let er niet op en blijf flink door eten en trainen! ;)

ik heb de zelfde probleem aleen mensen merken het nooit behalve als ik er zelf echt van dichtbij naar kijk.

haha ''tennis''

(masturberen UHUUMMMMMMHUMMM)

• Topic Starter Topic Starter
Oke, gewoon vrij normaal dus :p Helaas (nog) niet zoveel verstand van body building.

En @Woldere Mijn theorie was, omdat mijn rechter arm minder moeite heeft met dumbbells liften, doet mijn linker arm meer werk dus pompt zich meer op. Of zeg ik nu iets heel geks haha.

De rest, bedankt! Ik kan weer verder.

Oke, gewoon vrij normaal dus :p Helaas (nog) niet zoveel verstand van body building.

En @Woldere Mijn theorie was, omdat mijn rechter arm minder moeite heeft met dumbbells liften, doet mijn linker arm meer werk dus pompt zich meer op. Of zeg ik nu iets heel geks haha.

In theorie zou het kunnen, maar eigenlijk is het niet de moeite waard om over na te denken.. ;)

Dit heb ik ook altijd gedacht:p

Ik begon met mijn linkerarm die 1cm kleiner was en veel zwakker dan rechts en nu is hij 1 cm groter dan rechts en kracht is vrijwel gelijk.
Mijn rechterarm zit alleen vol met lijnen als ik hem aanspan en links heeft er maar een paar.:D

Iedereen heeft het eigenlijk wel dus als het jou nog nooit is opgevallen bij iemand anders dan valt het bij jou ook niet op, helemaal niet als de rest van je lichaam zo ontwikkelt is dat mensen even niet weten waar ze moeten kijken;)

Ik heb precies hetzelfde, ik zie het ook alleen zelf. En het gekke is, ik ben rechts, maar mijn linker arm is groter. Naja niemand is symmetrisch.

Terug
Naar boven