MuscleMeat

Armen

Highfly3r

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m90
Massa
82kg
Vetpercentage
12%
Hej,

Ik train nu een jaartje ongeveer, 4 maande met goede voeding.
Ik merk dat mij armen flink aan het groeien zijn.
Nu is er een verschil tussen mijn linker en mij rechter arm. Mijn rechter arm is zeg maar een bobbel(:rolleyes:) en mij linker arm is gewoon breed.
Dit vind ik zelf best vaag. Zijn er bepaalde oefeningen die zorgen dat je arm gewoon breed wordt en niet zon bobbel.

(die bobbel klinkt raar maar denk wel dat jullie snappe wat ik bedoel)

alvast bedankt

greets

Moet je maar eens je eigen arm op verschillende manier heen en weer bewegen. Je zal dan zien dat wanneer je je duimen omhoog hebt (hammer) je biceps het breedst blijft. Als je dan aanspant en je duim naar buiten draait zie je dat de "top" op je biceps komt.

Gewoon beginnen met oefeningen waarbij je arm voor arm doet. En dan beginnen met je zwakste arm en zorgen dat je met je "sterkere" arm niet meer doet.

Weet niet helemaal wat je met bobbel bedoelt (piek in je biceps)?
Maar als het gewoon verschillende grootte betreft, zou je oefeningen met dumbbells moeten doen. Zodat ieder arm dus afzonderlijk traint.

Begin met je zwakkere arm, doe daar de max voor. (x kilo , x aantal reps) en doe vervolgens hetzelfde met je andere arm.

Kan natuurlijk ook zijn dat je ene arm gewoon grotere triceps heeft, en het daardoor allemaal anders oogt. Zou me er echter niet teveel zorgen om maken, trekt allemaal wel bij.

edit: wat hierboven gezegd word dus..

• Topic Starter Topic Starter
tnx!

Mijn armen zijn ook ongelijk :) En bij veel mensen die echt een hoge piek hebben is dat hetzelfde geval..

Als je hoge pieken op de biceps hebt (OF waar dan ook) Dan is er meer kans dat ze er anders uitzien ivm aanhechtingen die net iets anders zitten..
Uiteraard worden mensen niet in een bakvorm gegoten en dus zien ze er altijd iets anders uit, en bij pieken is dat het meest zichtbaar..

Mijn linkerarm heeft hele nette triceps (Vorm gewijs, niet per se grootte) en de biceps valt daar een beetje bij weg, en mijn rechterarm heeft een ENORME piek die links net iets mist, ook is rechts de triceps dan weer wat minder..

(Op podium als je het slim doet kan dat in voordeel werken :) Triceps laten zien als daarom wordt gevraagd, en biceps meer rechts tonen bij een normale posedown :D
Om zo min mogelijk verschil te krijgen in de biceps is het antwoord hierboven al gegeven..
Zorg ook dat je goed strekt en niet van die krampachtige bewegingen maakt tijdens je oefeningen, dat maakt de spier alleen maar korter en dat is niet wat je wilt lijkt me :)

Unilateraal trainen, dan verplicht je jezelf om elke arm even hard aan te pakken.

Verder is een verschil in shape vaak genetisch. Weinig mensen zijn aan beide zijden perfect identiek.

• Topic Starter Topic Starter
nice filmpje. igg bedankt voor reacties

Terug
Naar boven