Dennisopjebeeld
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 242
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 91kg
- Vetpercentage
- 12%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hoooooi,
Lees toevallig even met je log een stukje mee..
Maar als ik jou was zou ik echt niet 5x5 op hetzelfde gewicht deadliften!!
Bij bvb bijna alle stronglift schema raden ze 3x5 aan of 1x5 en 2a3 opwarm setjes vooraf.
Als je flink zwaar gaat deadliften en dan voornamelijk veel herh gaat doen (zoals bvb al 5x5), heeft jou zenuwstelsel echt wel een hoop te lijden.. vooral als je ook squat, bent over row, militiry press of front squat doet.
Maargoed.. dat is eventjes mijn mening.
Succes verder met je trainingen!

waarom twijfel je nog waarmee je deadlift moet verhogen? 5kg per week, 20+kg per maand.. Hoe lang denk je dat vol te kunnen houden? Verhogen met 2.5 per week is imo al wat aan de hoge kant. Minder snel verhogen=> minder snel een plateau
Week 1 - 5 x 5 x 100kg
Week 2 - 5 x 5 x 105kg
Week 3 - 5 x 5 x 110kg
Week 4 - 5 x 5 x 115kg
Deload - 10kg
Week 5 - '' x '' x 105kg
Week 6 - '' x '' x 110kg
Week 7 - '' x '' x 115kg
Week 8 - '' x '' x 120kg
Deload - 10kg
Zelfs met die 4e week lijkt het me wat hoog gegrepen. Kijk voornamelijk naar iedere week vóór de deload, bijvoorbeeld over 3 maanden. Iedere maand is het totaal wat bij week 1 erbij komt 5kg, dus na 3 maanden 15 kg, en elke week nog eens 5 kg. Oftewel, week 4 maand 3 zit je al aan +20kg van het startgewicht.
Daarnaast denk ik dat als je met 2.5 per week verhoogt, dat je de deload wat later kunt plannen, of verlagen naar 2.5 kg ofzo

Denk dat je gelijk hebt inderdaad. Deadstop maakt alles wel stukken zwaarder, dus wellicht is 2,5kg pw wel beter![]()
Ik ga nu tijdje 3 weken cycles aanhouden, dus zonder de deload week. FF kijken hoe dat uitpakt, maar in principe betekent dat DL +5kg per 3 weken. Kreeg namelijk als kritiek dat, aangezien ik nog beginner ben (net als jij, no hate), lineaire progressie mogelijk is en de deload week voornamelijk voor (ver)gevorderde trainees is. Mss ook een idee voor jou?of je doet gewoon niet zo eigenwijs en gaat wendler doen, k*tIk ga nu tijdje 3 weken cycles aanhouden, dus zonder de deload week. FF kijken hoe dat uitpakt, maar in principe betekent dat DL +5kg per 3 weken. Kreeg namelijk als kritiek dat, aangezien ik nog beginner ben (net als jij, no hate), lineaire progressie mogelijk is en de deload week voornamelijk voor (ver)gevorderde trainees is. Mss ook een idee voor jou?
Als je nou eens bvb jou deadlift met 2,5kg p week verhoogd en na 5 of 6 weken deload en 10kg terugzakt en vervolgens weer 5 of 6 weken lang met 2,5kg verhoogd?
Zo win je elke 5 a 6 weken 2,5 tot 5kg. Dit lijkt misschien weinig maar na een jaar is het toch flink wat.
Ook motiveerd het wel om langzaam aan steeds meer te tillen ipv binnen 3 weken op je max en daar 3maanden op blijven hangen.
Ik zit met hetzelfde man, wil ook altijd maxen op deadlift. En 2,5kg - 5kg per week lijkt 10x niks

)