AndroidHealthClinic

Armyboy's log

Nice, benieuwd ook hoe je nieuwe schema eruit zal zien ;)

Sterke lat pully Floor, al bijna 100kg met bench press? :)

Vanwaar zo teleurgesteld over de kinnen?
Low volume is the whey to go main :D.

• Topic Starter Topic Starter
Vanaf morgen een aantal weken een ander schema volgen. Schema is als volgt:

MA/DO:

3x5 BP
5x5 Chin-ups
3x5 OHP
3x8 Facepulls
3x8 BB curls
3x8 OH extensions.

DI/VR:

3x5 SQ
3x5 DL
3x5 BP
5x5 Chin-ups
3x5 OHP
3x8 Facepulls

Laag volume & hoge frequentie met een gewicht wat ik 3 sets 5 reps explosief kan uitvoeren. Schema 1 op 1 overgenomen van stefan autist (some will know;))

Nu ook weer in de ochtend gaan trainen, zo hoop ik mijn voeding ook weer op orde te krijgen want de afgelopen weken leek het nergens naar, veel te weinig gegeten en veel cheating.

Schema ziet er leuk uit ! Goodluck whit that

Waarom 4x in de week BP, Chin ups, OHP, Face pulls, etc?

Mij is verteld dat laag volume en hoge frequentie beter is dan hoog volume en lage frequentie.

Kom nog maar net kijken als het gaat om trainen. wil gewoon verschillende schema's uitproberen om te kijken wat (voor mij) werkt.

Kijk, van deze schema's houd ik. Verder ben ik het met je eens Frequentie > Volume.
Een spier heeft vrij weinig nodig om een groeiprikkel te krijgen, en de gemiddelde tijd om eiwitsynthese te voltooien is 48 uur.

Vandaag de eerste keer het nieuwe schema gevolgd. Het is zeker wennen, had totaal niet het idee dat ik wat gedaan had.

Enkel de werksets!

Bench Press

3 x 5 x 60kg

Chin-ups

5 x 5 x BW - 10kg

OHP

3 x 5 x 35kg

Facepulls

3 x 8 x 20kg (Voor het eerste deze oefening gedaan. Lastige oefening qua techniek..)

Barbell curls

3 x 8 x 30kg

Overhead Extensions

3 x 8 x 20/25kg

Commentaar: Gewichten kunnen voor mijn gevoel hier en daar wel verhoogd worden. Toch wacht ik nog even, eerst een volle week uitvoeren om te zien hoe het vrijdag qua kracht is.

Kijk, van deze schema's houd ik. Verder ben ik het met je eens Frequentie > Volume.
Een spier heeft vrij weinig nodig om een groeiprikkel te krijgen, en de gemiddelde tijd om eiwitsynthese te voltooien is 48 uur.

Ben ook erg benieuwd wat voor gains ik ga maken met een krachtgerelateerd trainingsschema.

Sterke chin-ups

-10kg he

Facepulls

3 x 8 x 20kg (Voor het eerste deze oefening gedaan. Lastige oefening qua techniek..)

Commentaar: Gewichten kunnen voor mijn gevoel hier en daar wel verhoogd worden. Toch wacht ik nog even, eerst een volle week uitvoeren om te zien hoe het vrijdag qua kracht is.

bij facepulls er op letten dat je ellebogen boven je polsen blijven. Verder paar filmpjes kijken en beetje proberen.

@gewichten, denk ik eerlijk gezegd dat je te hoog bent begonnen ipv te laag. Je zit nu iets van 10kg onder je huidige max setjes ofzo? Iedere week +2.5kg betekent dat je binnen bijna een maand al stagneert

bij facepulls er op letten dat je ellebogen boven je polsen blijven. Verder paar filmpjes kijken en beetje proberen.

@gewichten, denk ik eerlijk gezegd dat je te hoog bent begonnen ipv te laag. Je zit nu iets van 10kg onder je huidige max setjes ofzo? Iedere week +2.5kg betekent dat je binnen bijna een maand al stagneert

I know @ facepulls, heb al een aantal filmpjes bekeken.

Denk je dat ik te hoog ben begonnen? 60kg BP gaat namelijk erg makkelijk (alles eigenlijk). Ik snap dat wanneer je lager begint qua gewicht je langer kunt verhogen. Ik denk niet (als ik met 50kg zou beginnen) dat de 50 - 52,5 - 55 - 57,5kg weken gaan bijdragen aan een hogere BP. Of wel?

Squat

3 x 5 x 60kg

Deadlift

3 x 5 x 100kg

Bench press

3 x 5 x 60kg

Chin-ups

5 x 5 x BW-10kg

OHP

3 x 5 x 35kg

Facepulls

3 x 10 x 20kg

Commentaar: DL was best wel pittig.. Ik had gewoon vanaf het begin met deadstop moeten liften:o

I know @ facepulls, heb al een aantal filmpjes bekeken.

Denk je dat ik te hoog ben begonnen? 60kg BP gaat namelijk erg makkelijk (alles eigenlijk). Ik snap dat wanneer je lager begint qua gewicht je langer kunt verhogen. Ik denk niet (als ik met 50kg zou beginnen) dat de 50 - 52,5 - 55 - 57,5kg weken gaan bijdragen aan een hogere BP. Of wel?

Nee 50kg is wel wat laag, ik dacht meer aan 55kg. 60 gaat vrij makkelijk, maar over 2 weken is het 65 en dat zal al uitdagender zijn, 67.5 of 70 gaat lastig worden denk ik

Lekkere training, denk wel dat met kracht gerelateerd schema genoeg te behalen is qua massa.
Vind dat 3-5 en 6-8 reprange verhaal een beetje te overdreven mbt kracht/massa wat dan ineens los staat van mekaar.

Ik zou ook op 55 gaan zitten. Voor de rest ziet er netjes uit Floor :)

Nee 50kg is wel wat laag, ik dacht meer aan 55kg. 60 gaat vrij makkelijk, maar over 2 weken is het 65 en dat zal al uitdagender zijn, 67.5 of 70 gaat lastig worden denk ik

Ik zou ook op 55 gaan zitten. Voor de rest ziet er netjes uit Floor :)

Hmmm.. Is trouwens om de 2 weken verhogen geen oplossing?

Lekkere training, denk wel dat met kracht gerelateerd schema genoeg te behalen is qua massa.
Vind dat 3-5 en 6-8 reprange verhaal een beetje te overdreven mbt kracht/massa wat dan ineens los staat van mekaar.

De compounds heb ik altijd max. 5 reps gepakt, de werksets tenminste. Uitzonderingen daargelaten.

Maar soms zijn hogere reps, het volpompen van de spieren ook wel lekker.

Terug
Naar boven