Ik heb geen zin in zinloze ja/nee discussies.
Het is inderdaad een zinloze discussie, in die zin heb je gelijk, omdat jij niet met steekhoudende argumentatie komt voor je eerdere lulverhaal over split schema's, spieren kapot trainen en overbelasting=groeistimulans.
Men vraagt mijn mening, dus ik geef mijn mening op basis van bijna 28 jaar trainingservaring en andere inzichten.
Zijn dit die 28 jaar waarvan je er eigenlijk 23 voor jan lul hebt getraind, omdat je naar eigen zeggen na vijf jaar met een 'goed' trainings- en voedingsschema geen winst meer boekt? Behalve dan op je diepere spiervezels of weet ik wat
Alles wat ik zeg en beweer is precies zoals ik het bij mezelf toegepast en waargenomen heb.
Dat is prima, maar dat maakt het dus geen waarheid. Je kunt dat ervaringsargument blijven aanvoeren (en dat kan ik trouwens ook), maar dat zegt helemaal niets als je verder geen enkele onderbouwing levert. Als jij 28 jaar als een mong**l traint, met jouw bepaalde genenpakket, zul je ongetwijfeld een bepaald resultaat hebben behaald, ook al had je daar wellicht veel eerder kunnen komen en/of had je nu verder kunnen zijn. On a side note, je kraamt overigens bijna exact dezelfde onzin uit die de meeste gearende ifbb pro's ook uitslaan.
Er lezen hier veel beginners mee, die jouw foto's zien, en uit jouw manier van doen hier opmaken dat je de absolute waarheid verkondigt, en dat dit the way to go is voor een natural trainee. Pas als iemand inhoudelijk reageert, zien anderen ook dat je het eigenlijk gewoon allemaal uit je o zo ervaren duim zuigt en dat je je eigen claims totaal niet kunt onderbouwen. Dat is dan ook de reden dat ik reageer.
Iedereen kan aan de hand van mij foto's zelf beoordelen of hij/zij dit al dan niet een goed resultaat vindt.
Wat valt dan daar nog verder over te discussiëren??
De resultaten die je behaald hebt zijn voor zover ik kan beoordelen prima, maar dat doet helemaal niets af aan het feit dat jij je stellingen niet inhoudelijk kunt onderbouwen. Ik kan hier een hele lijst van studies plaatsen waaruit blijkt dat spierhypertrofie (jouw main goal lijkt me toch) het best bewerkstelligt wordt door op een optimale intensiteit bij voldoende volume te trainen (en dat het dus wel belangrijk is om progressie te meten adhv het gewicht dat je gebruikt, en dat het dus ook belangrijk is om meer frequentie in het trainen van een bepaalde spiergroep aan te brengen om aan dit volume te komen), en daarnaast kan ik ook nog met een waslijst aan studies komen waaruit blijkt dat je na 48 of hooguit 72 uur een spiergroep weer gewoon kunt belasten, maar het enige waar jij dan weer mee aan zal komen is een non-argument als "ja, maar jij traint toch voor kracht" en "ja, maar ik train al 28 jaar" oid. Ik vraag me zelfs af of je überhaupt termen als intensiteit, frequentie en volume kent en begrijpt.
Jij beweert net het tegenovergestelde van wat ik allemaal beweer.
Nou leuk. Ik ben het niet met je eens.
Maar ondanks al mijn diploma's in de exacte wetenschap kan ook ik geen wiskundige formule uit men zak tover die onweerlegbaar bewijst dat je ongelijk hebt.
Ja en dankzij al mijn diploma's in het postbezorgen en putje scheppen kan ik wel op prima wijze jouw 'argumentatie' van de tafel vegen. Het gaat helemaal niet om wiskundige formules, het gaat om gewoon op logische wijze argumentatie voor je stellingen te kunnen leveren zonder tot in den treure het ervaringsargument te moeten gebruiken.
Afgaande op je sig ga iok ervan uit dat jij PL bent, terwijl ik 100% BB ben. Ik ga PLs niet vertellen hoe zij moeten trainen; maar ik denk dat PLs ook niet aan BBs moeten vertellen hoe zij moeten trainen.
Ik denk dat je die scheidslijn niet moet leggen bij pl/bb, maar eerder bij wel/niet zonder hulpmiddelen trainen. Want daar richt jij je uiteindelijk, naar eigen zeggen, toch ook op. En dan zijn die verschillen, zeker voor de meer geavanceerde lifters onder ons, helemaal niet zo groot.
Ik kan dus weinig anders doen dan je veel geluk en succes toewensen met jouw manier van trainen, toch?
Insgelijks.