MuscleMeat

Arnold's log

• Topic Starter Topic Starter

ja sorry :(

maar ik wil ook het een en ander gaan doen op commercieel vlak, iets met personal training en voedingssuplementen, moet nog concreet worden en dan is FB voor mij een betere plek dan dit log, sowieso als ik op het lowcarb dieet wedstrijddieet zit, waar ik volgende week weer mee ga beginnen staat mijn kop al totaal niet naar loggen doordat ik fulltime sjacherijnig ben dan :p

ja sorry :(

maar ik wil ook het een en ander gaan doen op commercieel vlak, iets met personal training en voedingssuplementen, moet nog concreet worden en dan is FB voor mij een betere plek dan dit log, sowieso als ik op het lowcarb dieet wedstrijddieet zit, waar ik volgende week weer mee ga beginnen staat mijn kop al totaal niet naar loggen doordat ik fulltime sjacherijnig ben dan :p

Dus je blijft wel bezig met de sport das dan wel weer mooi eigenlijk.
Bevalt je huidige baan niet ofzo?

Dus je blijft wel bezig met de sport das dan wel weer mooi eigenlijk.
Bevalt je huidige baan niet ofzo?

ik denk niet dat ik ooit stop met deze sport, ga er alleen maar meer energie en tijd insteken, bodybuilding is een lifestyle, and I love it :cool:

en nee, ik verkoop nu mobiele telefoons, bevalt me niet nee :p

ik denk niet dat ik ooit stop met deze sport, ga er alleen maar meer energie en tijd insteken, bodybuilding is een lifestyle, and I love it :cool:

en nee, ik verkoop nu mobiele telefoons, bevalt me niet nee :p

Lol dat kan ik me goed voorstellen.
Succes alvast er mee maat.

Jammer inderdaad. Ook niet 1x in de week een update ofzo?

Jammer inderdaad. Ook niet 1x in de week een update ofzo?

goed idee, kan ik wel doen idd, ik wel ook best wat blijven loggen maar heb vooral geen zin om hier complete trainingen steeds neer te knallen..

update voor nu is, dat ik geplant had vandaag te starten met lowcarb precontest dieet tot aan de flexcup, maar ik sta nog 2 weken 5000+ kcal nog steeds zo droog dat ik denk dat ik al 4 of 5 weken voor de flexcup op mijn streefbf ga zitten en dat is te vroeg imo..dus ik ga het per week bekijken, en ga deze week al wel een beetje carbcyclen en sowieso op de rustdagen helemaal lowcarb en dan kijk ik zondag aanstaande weer hoe ik er bij sta, vandaag dus dieet zoals een paar posts hierboven door mij gepost, alleen is de postworkout maaltijd vandaag een flink bord spaghetti gemaakt door mijn schoonvader (daar smacht ik al zeker 2 maanden naar) met een 200 gram kipfilet erbij

deze week ziet er verder als volgt uit;

zondag (gisteren dus) benen en 5000 kcal
vandaag borst circa 5000 kcal
dinsdag rust 0 carbs en totaal 2800 kcal
woensdag rug en traps op circa 4000 kcal
donderdag armen op circa 4000 kcal
vrijdagmorgen benen en eind vd middag schouders op circa 5000 kcal
zaterdag rust en weer 0 carbs op circa 2800 kcal

iedere morgen 30 tot 45 minuten cardio voor de eerste maaltijd, meeste dagen ook 30 a 45 voor de laatste maaltijd, abs worden minimaal 3 keer flink aangepakt deze week.

Laatst bewerkt:
Goed bezig kerel, gaaf dat je met de flex mee gaat doen:) Ik ben benieuwd, volgde je al maar nu is het gelijk een stuk interessanter geworden.

Goed bezig kerel, gaaf dat je met de flex mee gaat doen:) Ik ben benieuwd, volgde je al maar nu is het gelijk een stuk interessanter geworden.

thanks!ik ga dus alleen geen complete trainingen meer loggen, eigenlijk zie ik daar ook niet zo de meerwaarde van in, wat wel leuk is om te melden is de hoeveelheid kracht en pomp die ik meer heb sinds ik vol op de carbs zit :D

na 4 weken lowcarb voelde 100kg incline bench al best zwaar aan en haalde ik met moeite de 10 reps en nu vol op de carbs kom ik bijna aan 10x120 bench :cool:

Even een update :)

de afgelopen week was iedere training raak, echt geweldige trainingen neergezet, momenteel geen pijntjes..kan met alles voluit gaan, pomp en vasculariteit tijdens de trainingen is geweldig.

Ik zit nu op ongeveer 97kg met een bf van circa 6%, ik blijf de komende week ook nog carbcyclen omdat ik mezelf nog steeds te droog vind om vanaf nu tot de flexcup op wedstrijddieet te gaan dus ik probeer hier en daar nog wat droge massa te pakken :cool:

Ik train iedere spiergroep nu ongeveer 1 keer per 6 dagen en train mijn benen ongeveer 2 keer per week en heb deze trainingen uitgebreid met wat oefeningen (o.a lunges) omdat ik vooral die nog wat voller en massiever wil, mijn benen zijn al goed maar ik wil dat die er 11 december echt uit knallen vol lijnen en cuts!

komt er op neer dat ik 5 dagen van de 7 in de gym met de gewichten bezig ben, abs 3 keer per week zeer intensief train, iedere morgen voor de eerste maaltijd 30 tot 60 minuten cardio doe en een aantal avonden voor de laatste maaltijd een cardiosessie doe.

Das goed nieuws kerel! de 100 kilo komt lekker dichtbij nu:)

Das goed nieuws kerel! de 100 kilo komt lekker dichtbij nu:)

ja die ga ik niet halen, zodra ik 3 dagen lowcarb ga is er alweer 2 a 3kg weg..de weegschaal is leuk en ik sta er iedere dag op maar uiteindelijk gaat het om het eindresultaat, ik wil zo hard en droog mogelijk in Eindhoven staan en qua bf denk ik dat ik richting de 3%
moet gaan om mijn geplande fysiek daar neer te zetten en ik hoop dat ik dan net onder de 90kg kan komen, en dus ook in de klasse tot 90kg

Oke dan, nobel streven maar ik vind 3% toch echt gevaarlijk weinig man...

Oke dan, nobel streven maar ik vind 3% toch echt gevaarlijk weinig man...

het getal op zich is niet zo belangrijk, ik wil strepen en cuts op mijn benen, zo droog en hard wil ik daar staan en dat gaat me lukken, en of daar 4 of 3% voor nodig is..we shall see haha

Goed bezig, respect voor het harde werk. Wat vind jij nou van abs trainen? Merk jij veel verschil in je mid section als je buik 3x pw traint in vergelijk met 1x per week abs trainen op een niet al te hoge intensiteit.

het getal op zich is niet zo belangrijk, ik wil strepen en cuts op mijn benen, zo droog en hard wil ik daar staan en dat gaat me lukken, en of daar 4 of 3% voor nodig is..we shall see haha
Mooi streven Arnold! Ben benieuwd! Op hoeveel kilo hoop je uit te komen on stage?

update :)

97kg en nog steeds droog, circa 6% en ook fysiek vooruitgang, met name de benen en armen :cool:

deze week door met carb en fatcycling, ga niet helemaal 0 carbs deze week en wacht daarmee tot 6 weeks out denk ik.

momenteel iedere spiergroep eens per 6 dagen, quads en hams op een aparte dag, 5 dagen trainen van de 7 en soms 2 keer per dag, iedere dag cardio.

benentraining gisteren ;

opgewarmt met wat speedsets legextensions

squats
15x60
15x100
12x120
12x140
10x160
8x180 (ging serieus bijna out na deze set)

legpress (panatta plate-loaded)
15x120
15x160
12x200
10x220
8x240 4x200 4x160 5x120 dropset

unilateral legextensions (links rechts apart) (panatta machine
2x15x40
2x12x50
2x20x30

hacksquat panatta (30 coïtus rust tussen de sets) (gaat niet zwaarder dan 160 en die 160 voelt veel lichter dan 160)

20x120
14x160
12x160
11x160
15x150 (laatste set iets meer rust gepakt en helemaal leeggepompt)

barbell lunges
20x20
15x40
20x20

Ziekelijke squats man! Wat is je 1RM daar eigenlijk op als je dit al doet terwijl je op +-6% bf staat al.

Ziekelijke squats man! Wat is je 1RM daar eigenlijk op als je dit al doet terwijl je op +-6% bf staat al.

ik ben blessuregevoelig als ik voor 1RM ga, squatten, deads, bench..heb al paar keer blessure gehad door ruig te willen doen :(

moet over die squats wel eerlijk zeggen dat ze in branch warren stijl waren, ofwel zeker die met 160 en 180 niet tot parralel maar net wat erboven, ik zag branch ze zo doen, heath ze zo doen en wilde ze ook eens zo doen, dus echt focus op de quads, vervolgens met de legpress en hacksquats ben ik wel "all the way gegaan, gewoon zo ver als mn benen dubbel willen vouwen haha, was heftige training en mijn quads reageren er super op

update;

Voorbereiding Flexcup gaat voor mijn gevoel goed, nog een kleine 9 weken, vorige week ben ik los van het carb en fatcyclen de kcal wat gaan verlagen, ik ben een kg of 2 in gewicht gezakt, zit nu op 93 a 94kg, definitie is erg goed maar wat ik dan weer minder vind is dat je met minder carbs meteen minder vol oogt en voelt, vooral zonder de pomp van het trainen, maar dat moet ik van me afzetten, alles wat telt is hoe ik er zaterdag 11 december bijsta.

Vorige week eventjes een pijntje in mijn onderrug met squatten waar ik even van schrok, was met 140kg en ben toen niet zwaarder gegaan maar heb mijn quadstraining afgemaakt met lunges, legpresses, hacksquats en legextensions, goed laten maseren door mijn allerliefste vriendin en 2 dagen later was alle pijn weer weg :D

had vorige week wat pijn in de aanhechting van mijn rechter onderarm waardoor ik o.a niet zwaar flyes kon doen voor borst en geen zware side raises voor mijn delts, heb dat opgevangen door geconcentreerde cableflyes te doen en cable sideraises voor de delts, voelde goed in de spier en belasting voor aanhechting was zo minimaal, de pijn is inmiddels nagenoeg weg.

schema deze week;

zondag (gisteren) schouders
maandagochtend rug
maandagavond traps, hams en calfs
dinsdagavond borst
woensdag rust
donderdag armen
vrijdagochtend quads en glutes
vrijdagavond schouders
zaterdag rust

plus dagelijks iedere morgen 30 tot 60 minuten cardio voor de eerste maaltijd en een aantal dagen 30 minuten cardio voor de laatste maaltijd.

abs 3 keer per week.

Terug
Naar boven