Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Vanaf 16:00 gaat het hierover:Van wat ik een tijd geleden heb geprobeerd in grote lijnen niet echt, kleine subtaken misschien zoals textuele data aanpassen of samenvatten wat je in een aanpassing hebt gedaan.
Features schrijven heb ik niet zoveel aan, om het aan de tool te beschrijven doe je dat zelf al, misschien de beschrijving wat netter vormgeven/structureren. Vragen beantwoorden over een nieuw te bestuderen code base kan misschien nuttig zijn, als luxe zoekfunctie, maar met gewoon zoeken kom ik er ook wel snel uit en is misschien beter omdat ik uiteindelijk toch zelf wat van die code gezien en in mijn hoofd wil hebben. Fixing bugs heb ik het inhoudelijk niet goed zien doen.
Pull requests bij een afgeronde feature/bugfix schrijven kan wel handig zijn, het net iets netter uitschrijven wat je hebt gedaan, maarja zijn meestal ook maar een of enkele regels tekst aan het eind van een dag of dagen werk.
Zijn van die kleine dingen die eens in de zoveel weken even moeten.
Veel standaard herhalende dingen zijn al een kwestie van copy-pasten en evt. wat naampjes aanpassen dus daar valt weinig te winnen.
Misschien dat het de kleinste aanpassingen kan doen zoals een knop verplaatsen of andere kleur geven ofzo. Hmm die moet je niet zoveel hebben en kosten vrijwel geen tijd.
Echt het inhoudelijke werk gaat veelal nog slecht. Gegenereerde code doet niet/nauwelijks wat je zegt dat het moet doen, bugfixes introduceren weer andere bugs, het komt niet uit z'n eigen code oplossingen, heeft slechte performance of is niet te onderhouden spagghetticode, etc. Ik zal maar niet zeggen waar het op lijkt.
Ik heb nog niet geprobeerd geautomatiseerde tests te laten schrijven aan hand van bestaande features, dat zou wel veel tijd kunnen schelen voor projecten waar dat moet. Normaal gesproken komt dat namelijk neer op het programeer werk zo ongeveer dubbel of erger doen. Nu ben ik zelf heel goed in handmatig testen wat ik bouw en zorgen dat niks omvalt wanneer ik oplever, dat ik geautomatiseerde tests eigenlijk nooit nodig heb, maar voor sommige soorten projecten hoort het er wel bij als soort garantie voor anderen die ermee gaan werken. Maar je kunt ook heel makkelijk slagende tests bouwen die code beslaan maar inhoudelijk niet nuttig testen, dus ik ben benieuwd hoe het dat af gaat. Dan moeten de features denk ik wel dusdanig goed beschreven zijn dat het daar tests voor kan maken, zit je daar weer mee...
Maar ik wil nog wel een betaalde echt bij een project proberen, enkele van die taken in een workflow te nemen. Ik heb ook wel een idee voor e.e.a. waarbij ik het wil gebruiken, en zelfs een idee om het in een game als AI te gebruiken, maar zonder betaald te worden 0 motivatie om er ook maar een seconde aan te besteden. En ik liep er tegenaan dat er nu een half dozijn van die "AI coding agents" zijn wat weer een hele taak is om uit te gaan kiezen. Daar zit/moet ik nu vooral nog even naar kijken. En hetzelfde met elke bij het project te gebruiken techniek, pfff.
Het zou wel mooi zijn als het de nutteloze daily standup status updates vergaderingen voor mij kon doen zodat ik met rust gelaten kan worden 😍
Of klanten kon ronselen, sollicitatiegesprekken kon voeren... al dat gedoe van mensen afhandelen.
Waarover precies? En wat is het beroep van de persoon die het daarover heeft?Vanaf 16:00 gaat het hierover:
![]()
SPECIAL: Banen, onderwijs en hoe we dat eigenlijk gaan oplossen | AI Report
Word vandaag nog betalend abonnee op AI Report en mis geen enkel AI-nieuws, tips, tools én de mogelijkheid om je vragen direct aan Alexander en Wietse te stellen.www.aireport.email
Ik heb daar waarschijnlijk te weinig kennis van om voor jou een goed antwoord te geven.Waarover precies? En wat is het beroep van de persoon die het daarover heeft?
Wat bedoel je met "hierover" dan?Ik heb daar waarschijnlijk te weinig kennis van om voor jou een goed antwoord te geven.
Sorry, ik zal het niet meer doen.
Wat dacht je van websites bouwen, programmeren, coderen, etc.
Grafisch ontwerpers, maken en bedenken van films, zelfs het schrijven van boeken.
Als je ziet wat voor troep streamingservices maken dan zal AI hier flink mee concureren.
Ik heb ruim een jaar gelden zo'n film halverwege gestopt zo slecht vond ik hem.

Je vrouw heeft jouw ogen toch niet nodig om een film te kijken?Ik heb ruim een jaar gelden zo'n film halverwege gestopt zo slecht vond ik hem.
Het koste me wel wat moeite want mijn vrouw wilde hem graag afkijken.![]()
Klopt maar keken hem samen want ooit vond ik Marvel wel vermakelijk.Je vrouw heeft jouw ogen toch niet nodig om een film te kijken?
En toen werd het opeens woke.Klopt maar keken hem samen want ooit vond ik Marvel wel vermakelijk.

Dit is wat AI zegt:Krijg toch een beetje een sceptisch gevoel bij dat deze techniek wel correct moleculaire structuren zou kunnen voorspellen, maar nog zo erg de mist in gaat bij het genereren van simpele text code dat geen enkele degelijke programmeur bang is voor z'n baan.
Hebben ze eigenlijk al echt iets kunnen doen dat succesvol werkt met die voorspellingen?
Of is programmeren dan zoveel moeilijker ofzo?![]()