XXL Nutrition

Nieuws Artikel NOS over AAS

Wat vinden jullie van dit artikel?

Ik heb persoonlijk weinig op of aanmerkingen over het artikel.

Moest wel een traantje wegpinken bij het zien van die crossfit r**ards, natuurlijke selectie volop aan de gang.

''Dennis'' Had in die 7 'serieuze' trainingsjaren wel wat meer kunnen bereiken, zelfs naturel wat veelal onderschat wordt.
Maar dat laatste komt gewoon door wat hij ook zelf aankaart over het feit dat de meeste plebs na een jaar recreatief in de sportschool kutten naar de AAS grijpen.

Galen volgens mij, plaatste hier laatst een onderzoek dat je zelfs zonder training, maar met AAS ook groeit. Dus met slechte voeding, slechte training mét AAS groei je ook. Alleen haal je er niet het maximale uit je kuur.

groeien of aankomen? Dat je wat aankomt is logisch, maar het lijkt me sterk dat je daadwerkelijk meer spiermassa aanzet zonder training?

28hh7o5.png

1. Geen roids geen train
2. Wel roids geen train
3. Geen roids wel train
4. Wel roids wel train

http://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJM199607043350101

http://i62.tinypic.com/28hh7o5.png
1. Geen roids geen train
2. Wel roids geen train
3. Geen roids wel train
4. Wel roids wel train

Ok, nice. Even snel gelezen, maar lees zo vlot niks over nuchtere weging. Koolhydraat inname en zout etc kan wel flink wat grammen schelen. Ook verwacht je niet dat de winst van vetvrije massa bij kuren zonder trainen doorzet na die tien weken, en is een deel van die extra kilos natuurlijk vocht /bloed wat je zodra je stopt weer kwijt bent.
Alsnog wel gave studie though, thanks voor t opzoeken!

http://i62.tinypic.com/28hh7o5.png
1. Geen roids geen train
2. Wel roids geen train
3. Geen roids wel train
4. Wel roids wel train

Mensen vergeten inderdaad dat de spieren die je hebt zonder te trainen ook ergens vandaan komen. Afhankelijk hoeveel je in beweging bent, wat je doet en eet bepaald dit voor een groot deel. Je eigen natuurlijke testosteronaanmaak is een nog grotere factor. Als je hier een kuur aan toe voegt is het normaal dat je spieren groeien 'zonder' er wat voor te doen.

Meestal gaan de verhoogde anabole processen de voedselinname wel verhogen en mogelijk ook de activiteit door de dag heen.

Maar in principe als je hele dag op je luie reet zit en hier een kuur aan toevoegt zal je al zitten groeien :p Zelfs zonder verhoogde voedselinname, alhoewel gelimiteerd dan. Verhoog je voedselinname en/of meer bewegen, nog meer+training nog meer.

Laatst bewerkt:
studie gedaan in non lifters toch? zou wel eens willen zien wat er zou gebeuren als iedereen al ong een 1/1.5 jaar lift, 1 groep doorgaat met liften en een andere groep stopt met liften maar aan de test gaat

niet dat het betekenisloos is ofc, maar verschijnselen bij beginners/non-lifters kan je vaak niet echt extrapoleren naar wat meer gevorderde atleten

---------- Post added at 05:20 ---------- Previous post was at 05:18 ----------

zit deels wel waarheid in voor de casuals de enkel voor de sixpack gaan.

hier op dbb wordt net gedaan alsof het met AAS zelfs lastiger is om gains te maken

zit zeker voor een groot deel waarheid in idd

en wat dat tweede betreft: het is natuurlijk veel minder hardcore dat je gewoon bovenop je training extra gratis wat gains krijgt dan doen alsof je echt super deluxe hard dedicated moet trainen en leven om die benefits te reapen

Mensen vergeten inderdaad dat de spieren die je hebt zonder te trainen ook ergens vandaan komen. Afhankelijk hoeveel je in beweging bent, wat je doet en eet bepaald dit voor een groot deel. Je eigen natuurlijke testosteronaanmaak is een nog grotere factor. Als je hier een kuur aan toe voegt is het normaal dat je spieren groeien 'zonder' er wat voor te doen.

Meestal gaan de verhoogde anabole processen de voedselinname wel verhogen en mogelijk ook de activiteit door de dag heen.

Maar in principe als je hele dag op je luie reet zit en hier een kuur aan toevoegt zal je al zitten groeien :p Zelfs zonder verhoogde voedselinname, alhoewel gelimiteerd dan. Verhoog je voedselinname en/of meer bewegen, nog meer+training nog meer.
Dus in plaats van te gaan trainen kan ik net zo goed wat meer AAS zetten :).

Helaas zijn het meestal ectos die gebruiken, die tijdens gebruik nog steeds ecto blijven en na gebruik nog meer ecto worden omdat hun hormoonhuishouding naar de t**fus is omdat ze geen idee hadden waar ze mee bezig waren. Prima stuk van de Nos.
Als je eenmaal ecto bent, dan ben je dat toch voor altijd? Ook dacht ik altijd dat het meer te maken had met hoe je eten verwerkt etc. Het kan zijn dat ik fout zit, maar wil wel graag weten hoe dat dan volgens jou zit.

die somatotype's (ecto, meso) zijn onzin. Ecto wordt op dbb gebruikt voor slank, klein.'

@Jesse "wetenschap heeft nog nooit op mensen getest", zoiets hoor je wel vaker. Volgens mij komt dat omdat zo'n gast in 'Bigger Stronger Faster' zegt dat er nog nooit onderzoek is gedaan naar hartaanvallen bij mensen door AAS.

die somatotype's (ecto, meso) zijn onzin. Ecto wordt op dbb gebruikt voor slank, klein.' @Jesse "wetenschap heeft nog nooit op mensen getest", zoiets hoor je wel vaker. Volgens mij komt dat omdat zo'n gast in 'Bigger Stronger Faster' zegt dat er nog nooit onderzoek is gedaan naar hartaanvallen bij mensen door AAS.

Dus als ik het nu goed begrijp, dan is het hele verhaal dat sommige mensen een snelle verbranding hebben en andere een langzame verbranding dus onzin? Ook dat sommige mensen meer aanleg hebben als anderen om spiermassa te vormen? zie basis eigenschappen ecto, meso en endo

ik vraag dit niet om vervelend te doen, maar meer omdat het zo vreemd klinkt.

Als je beweert dat iedereen zomaar groot kan worden zal je teleurgesteld zijn, genen spelen wel degelijk een rol...

Dus als ik het nu goed begrijp, dan is het hele verhaal dat sommige mensen een snelle verbranding hebben en andere een langzame verbranding dus onzin? Ook dat sommige mensen meer aanleg hebben als anderen om spiermassa te vormen? zie basis eigenschappen ecto, meso en endo

ik vraag dit niet om vervelend te doen, maar meer omdat het zo vreemd klinkt.

Tuurlijk is er verschil tussen mensen of ze aanleg hebben voor spieren opbouwen, alleen dat verschil valt niet te maken binnen de categorieën van die somatotypen.

Ecto zijn is vaak een smoesje dat mensen gebruiken. Maar ecto's kunnen ook gewoon groot worden. Heb je nog steeds je dunne polsjes en dunne enkels frame maar daarom kan je er wel een pak massa opplakken.

Ecto zijn is vaak een smoesje dat mensen gebruiken. Maar ecto's kunnen ook gewoon groot worden. Heb je nog steeds je dunne polsjes en dunne enkels frame maar daarom kan je er wel een pak massa opplakken.

Dunne polzen en enkels zullen inderdaad blijven. Wat mij ook opvalt is dat als een ecto wat spiermassa aanzet dit er al best aardig uitziet. Je plakt namelijk spiermassa op een smal frame.

goh, dat wist ik niet. Ik dacht dat je gewoon fucked was als je een ecto bent. Zal hier is een beetje over opzoeken binnenkort.

Dit is het probleem, wat is nou een ecto? Iemand met een smal frame, snelle verbranding, weinig aanleg voor spiermassa toch? Maar er zijn 110 variaties van zulke variabelen, dus waarom zou je je limiteren aan 3 typen. Ik heb een snelle verbranding (ecto), maar een redelijk breed frame: brede breedte/schouders (meso) maar weer redelijk kleine polsen (ecto), dus wat ben ik ecto of meso? Slaat nergens op die typen. En ze zijn sowieso ooit bedacht om te zeggen met dit type lichaam heb je dit type persoonlijkheid, en nooit bedoeld voor fitness potentie lichaamstypen.

Nouja het zegt volgens mij wel hoe je moet/kan trainen. Als je ecto bent dan moet je daar wel rekening mee houden. Een ecto traint anders als een endo.

Al zou ik 120kg wegen.. Als ik in de spiegel kijk voel ik me altijd ecto en te klein. Helaas of gelukkig zijn veel anderen het hier niet mee eens :p

Terug
Naar boven