XXL Nutrition

AS cycle vs. vruchtbaarheid???

lunatic zei:
Na het lezen van dit stukje Injecties hCG na kuur verslechteren vruchtbaarheid
neem ik liever het zekere voor het onzekere als ik kindjes wil...

Na stopzetten van HCG maakt je testes weer nieuwe zaadcellen aan, die met de tijd weer van goede kwaliteit zijn. Is hier al meermaals gepasseerd bro

Ik heb een tijdje geleden een studie gevonden die aanwijst dat bij de meeste mannen die hoge dossisen AAS gebruikt hebben volledige vruchtbaarheid terugkeert bij een termijn van gemiddeld 4 a 6 maand na stopzetting gebruik. Mannen waarbij de vruchtbaarheid niet meer herstelde zijn uitzonderlijk. Ik ga deze studie proberen te vinden en indien ik ze vind zal ik ze morgen posten

flex170578 zei:
Na stopzetten van HCG maakt je testes weer nieuwe zaadcellen aan, die met de tijd weer van goede kwaliteit zijn. Is hier al meermaals gepasseerd bro

Ik heb een tijdje geleden een studie gevonden die aanwijst dat bij de meeste mannen die hoge dossisen AAS gebruikt hebben volledige vruchtbaarheid terugkeert bij een termijn van gemiddeld 4 a 6 maand na stopzetting gebruik. Mannen waarbij de vruchtbaarheid niet meer herstelde zijn uitzonderlijk. Ik ga deze studie proberen te vinden en indien ik ze vind zal ik ze morgen posten

Nee, dat gaat me niet om het herstel, want het is idd duidelijk dat dat wel goed komt. Lees dit nou even goed door want het gaat mij in dit geval over zaadcellen met een afwijking, tot 6 maanden na je kuur. Misschien staat het er onduidelijk, maar ik begrijp er toch echt uit dat ze tijdens je kuur ook beschadigen zonder HCG... Voor mij geen risico's. Daarom begin ik 6 maanden na mijn laatste kuur pas aan kindjes maken. Ik doe mezelf anders echt wat aan als zo'n kleintje iets mankeert...

lunatic zei:
Nee, dat gaat me niet om het herstel, want het is idd duidelijk dat dat wel goed komt. Lees dit nou even goed door want het gaat mij in dit geval over zaadcellen met een afwijking, tot 6 maanden na je kuur. Misschien staat het er onduidelijk, maar ik begrijp er toch echt uit dat ze tijdens je kuur ook beschadigen zonder HCG... Voor mij geen risico's. Daarom begin ik 6 maanden na mijn laatste kuur pas aan kindjes maken. Ik doe mezelf anders echt wat aan als zo'n kleintje iets mankeert...

AAS= zaadkwantiteit neemt af - herstel bij de meesten max 6 maand
HCG= zaadkwaliteit neemt af - herstel??

Ik snap waar je naartoe wil maar dat AAS ook zaadcellen zou vervormen... Kan iemand dit aantonen met een studie? Volgens mij is dit nog nooit bewezen...

En als je 6 maand volledig clean traint zal dat heus wel in orde komen hoor man :thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
Nou ja, ik hecht zoveel waarde aan een nieuw leven, dat ik deze risico's liever uitsluit jah.. dan maar even 6 maanden clean. Moet ook weleens te doen zijn toch :D

re:

het zal uiteindelijk wel van persoon tot persoon verschillen hoe zijn lichaam er op reageert...

maar hier even mijn eigen ervaring:

ik ben nu bijna 31 en train al zo'n 10 jaar
tussen mijn 16e en 24e heb drugs gebuikt, van extc tot amf en sos
elk weekend feest laten we maar zeggen, ik heb hier geen spijt van maar kan nu ook weer niet zeggen dat ik er trots op ben, het is gewoon gebeurt!

ook heb ik niet altijd naturel getraind
ik heb in het verleden al 5 maal gekuurd en moet eerlijk toegeven dat ik nooit heb nagekuurd, onwetendheid en verkeerde inlichting!

maar ik heb sinds 1.5 jaar wel een kerngezond kereltje rondlopen!
en het leukste van allemaal is dat mijn ex gewoon dwars door de pil heen zwanger is geworden....

dus mischien heb ik geluk gehad of ik heb superzaad:D
maar ik ben er iig geval niet onvruchtbaar van geworden...
maar zoals ik aan het begin al heb gezegd, elk lichaam zal anders reageren...

veel succes

testosteron zijn ze aan het testen als voorbehoedselmiddel om mannen tijdens het nemen ervan onvruchtbaar te maken. zoals de pil bij vrouwen. daarna worden ze gewoon weer vruchtbaar. dus lunatic, begin dus niet te zeveren dat testosteron zaadcellen vervormt. je lichaam maakt er gewoon geen meer aan tijdens de kuur en na de kuur begint je lichaam er gewoon weer te produceren. zoals DBBC al had gepost. en al de rest is dikke zever voor paniekeurs. soms denk ik dat ik op het mietjesforum zit.

skydirk zei:
testosteron zijn ze aan het testen als voorbehoedselmiddel om mannen tijdens het nemen ervan onvruchtbaar te maken. zoals de pil bij vrouwen. daarna worden ze gewoon weer vruchtbaar. dus lunatic, begin dus niet te zeveren dat testosteron zaadcellen vervormt. je lichaam maakt er gewoon geen meer aan tijdens de kuur en na de kuur begint je lichaam er gewoon weer te produceren. zoals DBBC al had gepost. en al de rest is dikke zever voor paniekeurs. soms denk ik dat ik op het mietjesforum zit.

Das nou een mannelijke uitspraak! :rolleyes:

Ironmind zei:

nee, ik heb nu een zoontje van 10 weken, ik kuur ook en maak gewoon mijn vriendin zwanger. Heb nu 2 zoontjes, ze zeiden ook altijd dat gasten die tijdens de kuur hun vrouwtje zwanger maken dat ze automatische een dochter krijgen, ik kan nu zeggen dat dit nergens op slaat.

Ik denk ook dat de vruchtbaarheid bij iedereen verschillend is.

killerbear zei:
Hoi makkers,

Ik ken/weet ondertussen al een hele boel over de verschillende producten, hun samenstelling en de werking ervan. Maar hoe zit het nu met je vruchtbaarheid in een AS cycle? Daar begon ik gisteren ineens aan te denken en wil er ook uitkomen ook :D

Ik heb op verschillende sources op het web wel artikels gevonden die aantonen dat je zaadkwaliteit drastisch achteruit gaat bij het toedienen van AS. Maar is dit een blijvende nog tijdelijke kwestie??? Het lijkt me vrij logisch dat de kwaliteit achteruit gaat, daar de productie ervan ook gebeurt door je testikels... Aangezien die tijdens een AS kuur soms krimpen tot pinda's (thanks to pregnyl!! haha...) lijkt me die source wel vertrouwlijk aan info? :rolleyes:

heeft hier iemand nog een artikel over bij de hand of weet je meer? dan kan ik stoppen met brainstormen en ben ik weer wat slimmer :cool:

P.s.: Ik lees wel dat de zaadproductie/kwaliteit weer op zijn normale niveau is na ongeveer 2 à 3 maanden. Doch wordt dit proces versneld met de toediening van pregnyl/clomid/nolvadex kortom anti-oestrogeen of heeft dit hier geen effect op? daar de eigen test aanmaak toch ook versneld wordt bij de toediening ervan? :scratch:

Ik was net een maand met mijn kuur klaar en mijn vriendin werd zwanger. Zij slikte gewoon de pil nog maar daar dwars doorween geprikt. Vruchtbaar???? Ja heel erg. Daarvoor heb ik in kliene hoeveelheden, stanazolol, d-bol, testo en deca gehad..... Ook van mijn 16-23 zwaar aan de drugs gezeten echt alles heel heftig gebruikt maar ja toch heel erg vruchtbaar... Inmiddels zaterdag vader geworden en de kleine is helemaal gezond,,,

• Topic Starter Topic Starter
PROFICIAT bij deze met je junior :D

Hmz, mijn kuurtje zit erop...
Heb 15w achter de rug met test-e, trenbolone-a, winstrol :cool:
test-e bijna 2w terug laatste shot dus hcg, clomid, nolvadex erachter en t spel
zal zoals gewoonlijk hoop ik wel snel weer in werking schieten. Mijn testikels zijn bijna pindanoten dus kunnen wel wat hcg gebruiken :rolleyes:
thanks voor t allemaal wat duidelijker te maken al zijn de meningen serieus verdeeld maar ik hoor t graag van de mensen met ervaring, nog altijd mijn voorkeur tov de theorie...

Grtz bro's! :who:

Hierbij het onderzoek waarover ik in een vorige post sprak:

[Management of male sterility in patients taking anabolic steroids]

[Article in Spanish]

de la Torre Abril L, Ramada Benlloch F, Sanchez Ballester F, Ordono Dominguez F, Ulises Juan Escudero J, Navalon Verdejo P, Lopez Alcina E, Ramos de Campos M, Zaragoza Orts J.

Servicio de Urologia, Consorcio Hospital General Universitario, Valencia, Espana. Luitorrr@hotmail.com

OBJECTIVES/METHODS: To review the incidence of male infertility secondary to intake of anabolic products and our experience and outcomes with treatment. There is a variety of such substances (testosterone, nandrolone, stanozolol, etc.) in their intake may be unique or combinations, both orally or parenterally. Comparisons between patients and case series are difficult because of the hiding of this practice and various consumption practices and doses employed. RESULTS/CONCLUSIONS: Most of the patients recover normal spermatogenesis does by stopping intake of anabolic substances. The period of time until recovery is 6.35 months. Patients not recovering after six months were given tamoxifen 20 mg/24-hour, if having a normal or inhibited hypothalamus-hypophysis axis. Duration of abuse, doses, and anarchical consumption maderesponse to treatment with antiestrogen drugs or gonadotropins unpredictable in patients not responding to conservative treatment.

PMID: 15906618 [PubMed - indexed for MEDLINE]

ccnp zei:
nee, ik heb nu een zoontje van 10 weken, ik kuur ook en maak gewoon mijn vriendin zwanger. Heb nu 2 zoontjes, ze zeiden ook altijd dat gasten die tijdens de kuur hun vrouwtje zwanger maken dat ze automatische een dochter krijgen, ik kan nu zeggen dat dit nergens op slaat.

Ik denk ook dat de vruchtbaarheid bij iedereen verschillend is.

Volgens mij begreep je het verkeerd:

Citaat:
Origineel gepost door ironmike86
vriend van me heeft z'n vriendin zwanger gemaakt in z'n 3de a 4de week van z'n kuur,nu kruipt hier een prachtig meisje rond van 7 maand

er is hier op het forum trouwens nog iemand maar ben vergeten wie...

ironmike86 vroeg dus wie er nog meer op deze site zijn vrouw had bezwangerd tijdens de kuur...
Mijn antwoord daarop, was jij! ;)

G21 zei:

Idd , mijn vriendin is zwanger geworden tijdens een deca- sus kuurtje...( en nam al jaren de pil)
Ons zoontje is inmiddels 3 maand en heel gezond, lijkt sterk op zijn papa (niet allen kwa uiterlijk maar ook kwa vreetzucht , doet namelijk niets anders dan eten:D ).
Ken ook nog 3 andere kameraden die papa geworden zijn tijdens het kuren...
Dus het is zeker mogelijk.

Terug
Naar boven