AndroidHealthClinic

automonteurs?? probleempje met de auto net :D

kamikaza

Competitive Bodybuilder
Waardering
25
Ik heb ook altijd wat :D
Was vandaag een beetje aan het cruisen met de auto , in het begin was er niks aan de hand. Wel viel het me op dat er al een tijdje de motor iets minder goed stationair draait als ik stil sta. Mja ik dacht dat het misschien door de kou kwam.

Vanavond was het alleen iets meer dan normaal en net voor een stoplicht valt ineens me stuurbekrachtiging weg en wil me auto niet meer vooruit en ging het oliepeil lampje aan. Dus ik heb de auto aan de kant gezet en heb even me broertje gebeld om olie te halen. Hij had toen 1 liter gehaald en ik ging me maat afzetten om daarna naar huis te gaan want ik vertrouwde het toch niet. We gingen nog snel langs de tankstation en net voordat we stopten gebeurde precies hetzelfde. Lampje ging branden , en de stuurbekrachtiging viel weer weg waardoor je bijna niet kon sturen... ik zette de auto snel auto en kocht weer een liter olie...

Ben toen naar huis gereden en is verder niks gebeurt in die 10 min maar maak me toch zorgen wat dit kan zijn??

iemand enig idee?

alvast bedankt!:D

laat je auto even draaien op je oprit, draai wat aan je stuur.
verzet na 10 minuten uw wagen, kijk of er op de grond olie ligt en of veel;
-> kan gewoon lek zijn

Heb je je oliepijl al eens nagekeken ?

Ik dacht dat stuurbekrachtiging met hydraulische olie werkte en niet met motorolie. Het kan wel zijn (ver gezocht), dat er een olielek is dat olie drupt op de aandrijfriem van de stuurbekrachtiging. Hierdoor begint die dan door te slippen met alle gevolgen vandien.

sinds ik de auto zet snel auto maak ik de .....

wat voor auto is het? als het een ford of een italiaan is kan je beter gewoon de hele auto vervangen.

Koop dan een BMW. Als je daar een gelijkwaardig probleem mee hebt weet je tenminste zeker dat je ****ed up bent.

Ik gok op alternator of batterij. Doorslippen van de riem die je alternator aandrijft?

Je alternator zorgt voor de aandrijving van verschillende auto-functies zoals airco, stuurbekrachtiging,...

Terug
Naar boven