AndroidHealthClinic

Ave's log

Bezoekers in dit topic

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zie rechterplaatje, you catch my drift. ;)

Het komt echt gewoon omdat ik er teveel bij nadenk, vind ik erg jammer. Die 75KG trek ik met 'gemak' van de grond, maar als hij terugmoet denk ik gewoon teveel na, en dan is de spanning uit m'n donder.

Gewoon veel doen, want de DL is ook een relatief ongeoefende oefening bij me. Komt allemaal goed.. Ben overigens wel tevreden met m'n BP. :)
 
komt inderdaad vanzelf goed, jezelf dwingen erop te letten, en niet te zwaar gaan!
 
komt inderdaad vanzelf goed, jezelf dwingen erop te letten, en niet te zwaar gaan!

Thanks man. ;) Had net even de filmpjes nog door zitten kijken, en het valt eigenlijk harder mee dan ik in eerste instantie vond. Alleen op het laatste stuk 'zakt' m'n rug in elkaar. Maar goed, practice makes perfect. Ook moet ik leren om niet uit te ademen tijdens de rep, kost gewoon spanning die ik op m'n abs zou moeten houden.

Toekomst
Een van de dingen die me tijdens m'n vorige trainingsessie duidelijk is geworden is het volgende;

Dit gaat nergens heen.

Ik ken mezelf goed wat dat betreft, en ik besef dat als ik op deze manier doorga, ik over een jaar nog nergens sta. Ik heb geen referentiepunt, ik heb geen toekomstplannen / doelen, ik hou geen 'food log' bij, helemaal niets.

Ik weet niet waar ik ben, of waar ik heenga. En al wil ik serieuze resultaten bereiken met BB, zal ik dingen anders aan moeten gaan pakken.

Foto's en maten
First thing in the morning zal foto's maken zijn, van mijn huidige staat. Ook zal ik verschillende metingen verrichten, + mezelf wegen. Van hieruit heb ik in elk geval een startpunt. (Oh ja, brace yourself, i'm a fat boy :))

Doel 1
10 weken. Dat is de tijd die ik me stel om de eerste doelen te behalen. 10 weken lijkt me een mooie, realistische tijd om toch veranderingen aan m'n lichaam te verwezenlijken. Vooral omdat ik nog een beginner ben zullen relatief grote veranderingen mogelijk zijn.

Plan van aanpak
10 weken bestaat uit 30 trainingen. Van deze trainingen wil ik in elk geval geen enkele missen. Ook al heb ik stage momenteel, moet goed te doen zijn. Er zullen zeker mindere trainingen bij zitten, maar beter minder dan helemaal geen.

Als ik op de grote 3 niet zal stallen / deloaden zou het neerkomen op de volgende stats;

Squat 55 + (30 * 2,5) = 130
Deadlift 75 + 30 * 2,5) = 150
Bench press = 45 + (30 x 2,5) = 120

Maar.. Ik zal vrij reeël moeten zijn, en deze getallen lijken/ zijn vrij onhaalbaar. Omdat ik geen idee heb van hoe mijn progressie wel zal zijn in 10 weken, ga ik voor de volgende doelen;

Squat 100 KG (-30 KG, komt neer op 12 trainingen stallen)
Deadlift 130 KG (-20 KG, komt neer op 8 trainingen stallen)
Bench 80 KG (-40 KG komt neer op 16 trainingen stallen)

Voor sommige zullen deze doelen misschien erg onrealistisch lijken. Misschien zal ook blijken dat ze dit zijn, ik heb om eerlijk te zijn geen idee. Maar ik heb een referentiepunt nodig, iets om naartoe te leven. In dit geval geldt dus;

'Aim for the moon, you'll always land among the stars'

Met dat gezegd, yay, ik heb een doel. :)

Voeding
Hier gaat drastisch verandering inkomen. Ik heb een schema opgesteld, wat ik elke dag ongeveer zal aanhouden. Het zal niet elke dag mogelijk zijn om het perfect aan te houden, maar ik ga voor de 90 / 10 regel. 90% goed, 10% missen / slecht. We zullen zien of ik het volhoud. Het schema bestaat uit 6 maaltijden p/d, met voldoende eiwitten (200 gr +).

Overig
Ook ga ik nog wat mobility work doen voor de glutes / onderrug / hams. Nog even bekijken wat en wanneer, etc.
 
Succes!
En verder; goed dat je doelen stelt, maar ik ben bang dat dit iets overmoedig is :D.
 
Succes!
En verder; goed dat je doelen stelt, maar ik ben bang dat dit iets overmoedig is :D.

Thanks. ;) Haha, zoals ik al zei, ik weet niet of het gaat lukken, maar ik moet wat. Zolang ik me maar ergens op kan richten. Bovendien ben ik best een sterke gozer, (met alle bescheidenheid van dien :p) maar mis ik vaak de wilskracht om dingen ook daadwerkelijk door te zetten. Daar wil ik op deze wijze verandering in proberen brengen. Nu heb ik voor elke training een langetermijndoel, en niet gewoon '2,5' KG verhogen.
 
--- -- -
 
Laatst bewerkt:
Haha grappig, net of ik me zelf in de spiegel zie :) Bijna zelfde stats als jou denk ik en ook beetje chubby :P

Ben alleen nog net wat zwaarder, weet je lengte dan ook niet...

Kracht stats zijn op dit moment ook vrijwel gelijk :P

Mja allebij dan ook net begonnen !!!!
 
Haha grappig, net of ik me zelf in de spiegel zie :) Bijna zelfde stats als jou denk ik en ook beetje chubby :P

Ben alleen nog net wat zwaarder, weet je lengte dan ook niet...

Kracht stats zijn op dit moment ook vrijwel gelijk :P

Mja allebij dan ook net begonnen !!!!

Whahahaha. :) Heerlijk dat er mensen zijn die er hetzelfde uitzien, en er ook precies hetzelfde iets tegen willen doen. :D Hehe, mijn lengte is 1.80. ;)
 
Borst 67 CM (Niks om trots op te zijn, just fat )

Klopt naar alle waarschijnlijkheid niet.
 
Training 1 juni 2009

Deze training was hard. Zweetdruppels vloeiden al rijkelijk tijdens de opwarming, en tijdens de squatsessie werd het velen malen erger. Maar.. Ik ben erg tevreden over deze training. Op elke lift kunnen verhogen, en op de squat de 3 sets vol kunnen maken. De press ging wederom vrij makkelijk, maar m'n bar path is nog steeds niet recht. Er zit nog veel in deze lift voor me geloof ik.

Squat
3 x 5 x 55 KG

Press

3 x 5 x 40 KG

Row
3 x 5 x 35 KG

Assistance
Chins;

Omdat ik niet sterk ben op chins heb ik het volgende gedaan;
1 x assisted chin-up (Dus stukje omhoogspringen, en dan optrekken)
1 x negative pull-up (Dus op het powerrack klimmen, en je langzaam naar beneden laten zakken)

Dit in totaal 8 keer..
Dus;

1 x ass. chin
1x neg. pull-up
1x ass. chin
1x neg. pull-up..

Wel ga ik me voortaan veel bezighouden met glute en hip activation, in de hoop om m'n squat en deadlift wat gestager te laten stijgen.
 
Klopt naar alle waarschijnlijkheid niet.

Omdat?
Ik heb behoorlijke tieten man, serieus. :o Het is allemaal vet, that's for sure. Op de foto's lijkt het minder inderdaad..

Of heb ik verkeerd gemeten? ;) Het is toch gewoon de hele omtrek van je borst, dus ook achter je rug langs zeg maar? Ik heb overal gewoon op het dikste punt gepakt, dus tsja. :o
 
Stretch-day

Squat stretch
Leg Swings
Side-to-side leg swings

****ing boring, maar je moet wat als je zo stijf als een plank bent. :o
 
Omdat?
Ik heb behoorlijke tieten man, serieus. :o Het is allemaal vet, that's for sure. Op de foto's lijkt het minder inderdaad..

Of heb ik verkeerd gemeten? ;) Het is toch gewoon de hele omtrek van je borst, dus ook achter je rug langs zeg maar? Ik heb overal gewoon op het dikste punt gepakt, dus tsja. :o

ja, maar dan zou mijn borst nog een grotere omtrek hebben.. en aan je foto te zien heb jij een stuk meer massa (compliment).
en je lichaam loopt al redelijk in een V, dus dan kan niet je buik heeel veel meer omtrek hebben dan je borst..
 
ja, maar dan zou mijn borst nog een grotere omtrek hebben.. en aan je foto te zien heb jij een stuk meer massa (compliment).
en je lichaam loopt al redelijk in een V, dus dan kan niet je buik heeel veel meer omtrek hebben dan je borst..

Lol.. Hm, miss heb 'k 't dan inderdaad fout gedaan..
Of jij bent een genetisch beescht. :D

Bedankt voor het 'V' compliment btw. ;)
Weinig mensen die aan dit fysiek iets complimenteus zien. :D Ik zal morgen even opnieuw meten. :)
 
Training 4 juni 2009

Gisteren niet kunnen trainen, daarom verschoven naar vandaag.
****ing hell, wat een training. Tijdens de squat was het af en toe uitschreeuwen (heb er echt moeite mee), de bench ging moeizaam omdat 'k m'n positie niet echt kon vinden, en tijdens de 1e rep v/d deadlift begon het me te duizelen. Nevertheless, er is getraind, de doelstellingen voor deze trainingen zijn gehaald. Niet ontevreden.

Squat
3 x 5 x 57,5 KG

Bench Press

3 x 5 x 47,5 KG

Deadlift
1 x 5 x 80 KG (Nearly BW, **** yeah)

Het neer laten gaan v/d barbell is nog steeds een probleem, daarom ging het op het allerlaatste stukje net fout met m'n rug, de vorm was dus niet helemaal perfect. Als ik morgen de tijd kan vinden even flink reppen met 40 KG, en de techniek me helemaal eigen maken.

Assistance
Push ups

2 x 5 x BW

Helaas kan ik geen dips doen thuis, daarom push-ups. Elke lamlul kan zien dat 2 x 5 (nog) behoorlijk pussy is. Om ze toch uitdagend te maken (helaas heb ik geen bands) gaat ook hier per training 2,5 KG bijkomen. Nu nog even kijken of ik ze in een rugzak douw, of whatever.
 
Succes

Je instelling is wel goed denk ik! dus gaat goed komen!
 
Borst 67 CM (Niks om trots op te zijn, just fat ;))

Klopt zeker niet. Zou betekenen dat mijn bovenbeen net zo dik is als jouw borst...

En aangezien ik geen Ronnie Coleman ben en jij geen sniperx....
 
Back
Naar boven