- Waardering
- 7.124
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De reden dat ik deze powerlift filmpjes kijk is omdat ik dacht dat het de bedoeling was dat als je juist op deze manier bankdrukt je de minste stress op je schouders plaatst, daarom probeer ik het op deze manier.
Ik heb ook een paar keer gevraagd om naar een orthopeed te worden doorverwezen maar ze vinden het niet nodig, omdat de problemen niet acuut zijn maar eerder ''een beetje lastig''. Als 18 jarige jongen wil ik natuurlijk heel graag zware gewichten tillen, maar huisartsen begrijpen dat meestal niet zo, als je maar gewoon fatsoenlijk kunt leven dan is het al prima. Een huisarts zei ook ''waarom ga je niet gewoon basketbal spelen ofzo''.
De PL manier is de manier waarop je zo veel mogelijk gewicht kan verplaatsen door alle betrokken spieren maximaal/optimaal in te zetten, dus ook de schouder!
Ik heb veel filmpjes gezien en hou mijn schouderbladen naar achter, probeer een holling te maken en hou mijn ellebogen naar binnen. Ik heb echter vrij lange armen en een smalle bouw, zelfs als ik aan al deze dingen let en helemaal naar onder ga met de stang voelt het nog vrij oncomfortabel op de schouders. Ligt dit aan hoe ik de oefening uitvoer en is er nog redelijk wat te verbeteren of is het misschien verstandiger om in mijn geval de range of motion iets te verminderen zodat het minder pijn doet bij mijn schouders?
Ik strek al heel veel, bijvoorbeeld shoulder discolations met een bezemsteel en face pulls, en ga al naar een (sport)fysiotherapeut, waarbij het vaak advies is van, maak je rotator cuffs sterker en strek ze en probeer het dan nog is.
Echter werkt dit meestal niet en voelt het nog steeds oncomfortabel als ik helemaal naar onder ga.