XXL Nutrition

Bankdrukken tot borst of ellebogen 90 graden?

Is dit het echte leven?
Wordt die jongen hier nu echt aangeraden de halter niet tot de borst te laten zaken bij het bankdrukken?

Flexibiliteit? We kan er nu niet met een stok tot aan zijn borst komen? En anders train je dat toch?

En TS, je gelooft een halve gare in een filmpje vanwege de reacties en het aantal likes dat hij krijgt?
Sowieso moet je niet bankdrukken om "alléén mijn borst te pakken".

Rare discussie; natuurlijk je borst raken. Om sterker te worden kun je evt. boardpresses toevoegen. Wil je dieper gaan dan kun je met dbs tot onder je borst gaan...

Laat je schouders beslissen:)
Ik zou ook zeggen gewoon je borst aantikken, mits je geen last vanje schouders krijgt.
Sommige mensen krijgen bij FROM last van hun schouders ivm mobiliteit.
Zolang je dit niet hebt dan gewoon borstje aantikken :D

Ik vind soms wel jammer dat ik niet dieper kan dan tot mijn borst.

of zo'n speciale bar. weet even de naam niet.

Ik gebruik ook dumbbells, maar ietsje dieper met een bar zou ook lekker zijn. En zo een bar hebben we niet :(

Laat je schouders beslissen:)
Ik zou ook zeggen gewoon je borst aantikken, mits je geen last vanje schouders krijgt.
Sommige mensen krijgen bij FROM last van hun schouders ivm mobiliteit.
Zolang je dit niet hebt dan gewoon borstje aantikken :D

Als je toch zo'n vern**kte mobiliteit hebt ga je daar toch aan werken :(

Ik snap die obsessie met full ROM niet helemaal. We doen toch ook rows.. die zijn toch ook bij lange na niet full ROM doe dan pullups/chins.

Overigens treden de meeste blessures op als men in het uiterste van de ROM gaat werken. Dan staat er de meeste spanning op spieren, banden en pezen. En om groot te worden heb je het ook niet echt nodig. De meeste pro's doen ook doorgaans sissy reps.... (niet dat je moet doen wat de pro's doen overigens, just saying)

http://www.youtube.com/watch?v=Kz-_2MD5gL8&hd=1

Waarom doe je geen FROM rows? Gaat erom dat je je ellebogen naar je lichaam trekt, veel fuller wordt het toch niet?

---------- Post toegevoegd 22 October 2013 om 14:08 ----------

Doe ze trouwens ook tot mn borst, dus zelfde ROM als benchpress. En als chin-ups.

Waarom doe je geen FROM rows? Gaat erom dat je je ellebogen naar je lichaam trekt, veel fuller wordt het toch niet?

Moet je eens een chinup vergelijken met een row.. wat een verschil in ROM voor exact dezelfde beweging van je lats. Waarom zou je dan nog rows doen ?

Hij zegt 90graden maar hij gaat zelf ook een stuk verder

Moet je eens een chinup vergelijken met een row.. wat een verschil in ROM voor exact dezelfde beweging van je lats. Waarom zou je dan nog rows doen ?

Ik wil je niet tegenspreken, maar is rowen vergelijken met pullups niet overhead presses vergelijken met benchpresses?

Damn, wazzup die voorbeeldfilmpjes van pro's aan gaat dragen die 365 dagen per jaar on zijn en nog maar naar een halter hoeven te kijken om te groeien...
Het wordt mij allemaal te veel hier, ik ben wegh.

Damn, wazzup die voorbeeldfilmpjes van pro's aan gaat dragen die 365 dagen per jaar on zijn en nog maar naar een halter hoeven te kijken om te groeien...

laat het ze maar niet horen in de AS sectie :)

---------- Post toegevoegd 22 October 2013 om 19:23 ----------

Ik wil je niet tegenspreken, maar is rowen vergelijken met pullups niet overhead presses vergelijken met benchpresses?

niet naar mijn mening. Spreekt andere spiergroepen aan. Legt de accenten in ieder geval geheel anders. dit in tegenstelling tot chins (!) versus rows, die exact dezelfe spiergroepen aanspreken op exact dezelfde manier. Alleen de hoek van je lichaam met de (zwaarte)kracht is anders.

NB: pullups doen net iets anders dan chins (iets met waar je ellebogen heen gaan en extensie versus abductie of zo)

Terug
Naar boven