AndroidHealthClinic

bankdrukken verhogen

• Topic Starter Topic Starter
ik wil inderdaad graag de grotere spieren trainen(borst en rug) maar moet ik nou gwoon meer eten of echt een strak voedingsschema volgen?

Je bent 14 en ik zou echt niet een voedingsschema gaan volgen. Makkelijker is gewoon om veel melk bij je normale eten te nemen.

(en train niet alleen je borst en rug)

ik wil inderdaad graag de grotere spieren trainen(borst en rug) maar moet ik nou gwoon meer eten of echt een strak voedingsschema volgen?

Meer eten... Zoals Mugje ook zegt, je hoeft niet perse een strak schema te gaan hanteren, maar als je echt progressie wil maken zal je meer moeten eten. Ontbijt goed, drink 2 liter melk bij wat je eet overdag en neem een bak magere kwark voor je gaat slapen en je zult zien dat je progressie maakt :).

hoevaak per dag zou ik moeten eten?

Toch zou hij (ondanks zijn eetgewoontes) na 2 maanden wel sterker zijn moeten geworden. Ik ben zelf toen ik 15 was met heel weinig eten flink vooruit gegaan. Ik trainde toen wel hard!

Ik betwijfel of hij sterker gaat worden door wat meer te gaan eten.

Ik zou gewoon gaan voor 3 borstspieroefeingen en dat 2 x per week (minstens 3 sets per oefening). Los daarvan zou het zeker helpen als je meer gaat eten (met name eiwitten!).

Wat doe je nu precies? Als je wilt dat wij je helpen dan moet je heel precies neerzetten wat je doet, hoe vaak etc.

bench press (1x20kg - 3x 37,5kg)
incline bench presss (1x20kg - 3x27,5kg)
dumbbell press (3x9kg)
dumbbell fly (3x7kg)
incline dumbbell press (3x8kg)

dat is mijn workout voor de borst.

Hoe vaak per week?

Ik neem aan 3 sets, 9 kg per arm? Wel handig als je de reps erbij zet..

nee 3 sets van 10 reps.

Ik neem aan dat hij sterkere (grotere) borstspieren wilt. In dat geval kun je beter richten op je oefening (uitvoering). Ik zie veel beginners in de sportschool te zware gewichten gebruiken waardoor ze slingeren, trillen, andere spieren erbij gebruiken en veel te snel!

Ik tril bijna altijd :(

hehe, als je de oefening nog goed kan uitvoeren dan doe je het goed ;) Ik tril ook bij sommige oefeningen :)

Ultra Arjen, wel een goeie

Tot en met de 100kg bench is toch gewoon een kwestie van genoeg vreten. Dat betekend voor iemand met 30kg? bench dat vreten nog veel belangrijker is. Elke pak melk dat je neemt draagt bij. Eet goed, niet teveel crap en train hard.

maar kan iemand me vertellen hoevaak ik nou per dag moet eten?

maar kan iemand me vertellen hoevaak ik nou per dag moet eten?

Zo vaak als je kan.

En ga niet alleen je borst trainen, dan ga je met je schouders naar voren staan en dat ziet er lomp uit. Als je thuis traint koop dan ook een pull up bar, bij de kijkshop kan je die halen.

maar bij een pull up bar, is het dan de bedoeling om je handen dicht bij elkaar te hebben of juist uit elkaar.

Arjen lees de sticky's in de voedingssectie, dan snap je dat je niet per se meteen een schema moet hebben, maar wel hoevaak je wat moet eten.

Logisch dat je bench niet verhoogd ... Lees je maar ff in bij de stickies ;). Op jonge leeftijd, moet je niet echt bezig zijn met een strak voedingsschema, maar als je toch wat wilt gainen, zul je toch meer moeten eten !

lollll

Terug
Naar boven