MuscleMeat

Bankdrukken

Bezoekers in dit topic

jsport

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
7 apr 2012
Berichten
312
Waardering
3
Lengte
1m65
Massa
56kg
Hallo,

Ik ben nu al zo'n jaar bezig & voelde vroeger altijd(vanzelfsprekend) mijn borst bij het bankdrukken en hier had ik dan ook vaker spierpijn van.
Nu voel ik sindskort bij het gewone bandrukken & het decline/incline niks meer aan m'n borst, terwijl m'n techniek hetzelfde is gebleven. En dat terwijl ik qua gewicht ook goed op vooruit ga, begon met weinig kilo's erop en nu steeds meer, en ik ga ook vaak tot failure, MAAR: als ik tot failure ga, stop ik als ik niet meer kan door m'n armen en niet door m'n borst.
Weet iemand waarom ik het bankdrukken (nu niet meer) in m'n borst voel?

Bedankt!

Gr. Jsport

---------- Post toegevoegd 14 May 2013 om 14:11 ----------

& uiteraard; hoe kan ik dit veranderen? Of hoeft dat niet? Tips svp! Thx!
 
Afwisseling zoeken. Dumbbells, reps, sets, gewicht etc.
Hoeveel druk je?
 
Ligt aan je techniek/aantal sets/reps
 
Wellicht was je borst vroeger de zwakste schakel en voelde je deze daardoor zo erg. Nu zijn dat waarschijnlijk je armen en schouders geworden. Pak voor je borst er nog een fly oefening bij zou ik zeggen.
 
Schouders goed naar onder houden en vooral ellebogen dichtbij je romp houden. Heeft voor mij heel goed gewerkt (en nog steeds).
 
Schouders goed naar onder houden en vooral ellebogen dichtbij je romp houden. Heeft voor mij heel goed gewerkt (en nog steeds).

Dan ga je meer naar de close grip benchpress toe, waarbij je als target je triceps pakt ipv je borstspier zelf...
 
Heb dit zelf ook als ik hoger in de reps zit(12+), bankdrukken doe ik dus bijna nooit meer als 8 reps.
 
Dan ga je meer naar de close grip benchpress toe, waarbij je als target je triceps pakt ipv je borstspier zelf...


Nee hoor CGBP gaat samen met een smalle grip! Veel mensen hebben de neiging om hun ellebogen te ver van het lichaam te houden waardoor er veel stress op de schouders komt. Ik zeg niet dat je ze tegen je romp aan moet houden maar wel meer richting de romp. Probeer maar eens ik voel het op deze manier veeeel beter in mijn pecs!
 
Nee hoor CGBP gaat samen met een smalle grip! Veel mensen hebben de neiging om hun ellebogen te ver van het lichaam te houden waardoor er veel stress op de schouders komt. Ik zeg niet dat je ze tegen je romp aan moet houden maar wel meer richting de romp. Probeer maar eens ik voel het op deze manier veeeel beter in mijn pecs!

Oh zo bedoel je, dacht al.
 
Stats BP dan op verzoek:
(warming up) 20x40 kg
10x 50 kg
8x 52.5 kg
6/7x 55 kg
6/7x55 kg
Laag, maar gaat erg snel goede kant op.
 
Stats BP dan op verzoek:
(warming up) 20x40 kg
10x 50 kg
8x 52.5 kg
6/7x 55 kg
6/7x55 kg
Laag, maar gaat erg snel goede kant op.

Stats hebben hier weinig mee te maken, focus je op techniek. Filmpje wat eerder is gepost helemaal afkijken, op het einde worden de twee technieken langs elkaar gezet, zie je precies wat het verschil is.
 

Tot drie weken geleden benchte ik ook op de verkeerde manier (ellebogen te ver naar buiten, meer op schouderhoogte). In het filmpje zeggen ze dat je "sterker" bent als je ellebogen meer "tucked in" zijn. Bij mij is dat niet zo, ik pak iets minder gewicht met de correcte techniek.

Wil dat zeggen dat mijn "correcte" techniek toch nog niet volledig correct is? Of moet ik gewoon nog wennen aan de nieuwe manier van uitvoeren en ben ik daarom voorlopig nog minder sterk?
 
Dat wil waarschijnlijk zeggen dat je aan de nieuwe techniek moet wennen.

Je lichaam is gewend op een bepaalde manier gebruikt te worden en gaat zich op die manier optimaliseren (neurale aansturing). Wanneer je nu iets anders gaat doen dan moet je lichaam zich ahw her-programmeren en dat heeft tijd nodig.
 
Dat is fijn om te horen :). Bedankt voor de uitleg.
 
Sorry, wat wil dat ''tucked in'' zeggen?
Conclusie: Schouders goed naar onder & stang lager dan je borst laten komen en je ellebogen dicht bij 't lichaam.
Klopt dit dan?
& Nog verdere tips?
 
Sorry, wat wil dat ''tucked in'' zeggen?
Conclusie: Schouders goed naar onder & stang lager dan je borst laten komen en je ellebogen dicht bij 't lichaam.
Klopt dit dan?
& Nog verdere tips?



'Tucked in' wil zeggen dat je je ellebogen wat dichterbij je romp/lichaam houd. Dit verschil is ook duidelijk te zien in het filmpje wat ik gepost heb lijkt me ! Verder zijn alle 'tips&tricks' gegeven in het filmpje. Suc6
 
Duidelijke uitleg, goed topic!
 
Is je borst flink (of redelijk) gegroeid? Dan kan het aan de volume liggen. Meer volume kan voor jou de oplossing zijn (hoe groter de spier, hoe meer voordeel je uit high-volume kan halen).

Begin bijvoorbeeld met flat bench, daarna incline dumbbell press, incline dumbbell flyes, seated chest press en dan weighted dips als finisher. Alle oefeningen 3 á 4 sets; 8-12 reps.
Sommige vinden dit veel volume, voor anderen is het weer te weining. Persoonlijk gebruik ik nog meer volume dan dit. Voor mij heeft dit voor een goede prikkeling en groei gezorgd!
 
Is je borst flink (of redelijk) gegroeid? Dan kan het aan de volume liggen. Meer volume kan voor jou de oplossing zijn (hoe groter de spier, hoe meer voordeel je uit high-volume kan halen).

Begin bijvoorbeeld met flat bench, daarna incline dumbbell press, incline dumbbell flyes, seated chest press en dan weighted dips als finisher. Alle oefeningen 3 á 4 sets; 8-12 reps.
Sommige vinden dit veel volume, voor anderen is het weer te weining. Persoonlijk gebruik ik nog meer volume dan dit. Voor mij heeft dit voor een goede prikkeling en groei gezorgd!

Dat heb ik je nu al een paar keer zien typen, heb je daar bewijs of iets voor?
 
Back
Naar boven