Fitness Seller

Bankdrukken

- De stang lekker breed pakken.
- Borst goed samenknijpen, als je duwt, breng dan de schouders wat naar 'voren/binnen'.
- Zoals willemyates zegt: neem meer gewicht.

Nu doe je:
(warming up) 20x40 kg
10x 50 kg
8x 52.5 kg
6/7x 55 kg
6/7x55 kg

Probeer eens:.
20x stang alleen (warming up die je niet vermoeid)
12 x 50 kg
10 x 55 kg
8 x 60 kg
...

(met spotter uiteraard ;) )

wtf?

Gast gewoon schouders back & down houden, dan concentreren op contractie van de borstspier.

Als je je schouders wil vernken zou ik ze zeker naar voren brengen en geen arch houden...

- Borst goed samenknijpen, als je duwt, breng dan de schouders wat naar 'voren/binnen'.

dat is nou juist het tegenovergestelde van wat je moet nastreven.

wat het breed pakken van de stang betreft moet je ook niet overdrijven. meestal is gewoon de breedte die natuurlijk voor je voelt en waar je het meest gewicht mee kunt pakken het beste startpunt voor een goede bench.

Thx voor het filmpje, deed het ook altijd verkeerd dit voelt echt een stuk beter kan ook meer liften.

dat is nou juist het tegenovergestelde van wat je moet nastreven.

wat het breed pakken van de stang betreft moet je ook niet overdrijven. meestal is gewoon de breedte die natuurlijk voor je voelt en waar je het meest gewicht mee kunt pakken het beste startpunt voor een goede bench.

How shit.. Ik breng mijn schouders al jaren naar voren om goed te squeezen ...
Vraag zelfs vaak aan ervaren bodybuilders om te spotten maar ze hebben het nog niet opgemerkt..
Sorry voor de foute info die ik hier plaatste en bedankt voor de tip ;)

Ik voel trouwens altijd een 'krak' in mijn schouders bij incline benchpress en bij incline dumbbellpress, dumbbell flyes... Waarschijnlijk daarom...

Moet je je schouders ook recht houden bij dumbelflyes, peckdeck en cable flyes???
Of enkel bij alle press'en ?

How shit.. Ik breng mijn schouders al jaren naar voren om goed te squeezen ...
Vraag zelfs vaak aan ervaren bodybuilders om te spotten maar ze hebben het nog niet opgemerkt..
Sorry voor de foute info die ik hier plaatste en bedankt voor de tip ;)

Ik voel trouwens altijd een 'krak' in mijn schouders bij incline benchpress en bij incline dumbbellpress, dumbbell flyes... Waarschijnlijk daarom...

Moet je je schouders ook recht houden bij dumbelflyes, peckdeck en cable flyes???
Of enkel bij alle press'en ?

what's new

what"s new?? Wel ja, ik vraag net of je bij flyes, peckdecks en al die boel je schouders ook moet rechthouden? :p

En eh.. Hoe zit het dan bijvoorbeeld bij alle soorten rows?
De baas van mijn fitness zegt je bij rows de rug HOL moet houden en de schouders wél moet meebewegen, mooi naar achteren om aan te spannen.. Klopt dit of niet ???

Nu doe je:
(warming up) 20x40 kg
10x 50 kg
8x 52.5 kg
6/7x 55 kg
6/7x55 kg

Probeer eens:.
20x stang alleen (warming up die je niet vermoeid)
12 x 50 kg
10 x 55 kg
8 x 60 kg
...

(met spotter uiteraard ;) )

opzich is een warming up met gewicht niet verkeerd. Ik vaak als warming up op dagen dat ik borst (&biceps) train de chest press op 1/3 van het gewicht waarop ik de oefening uitvoer, ongeveer 20-25 reps, en daarna nog een shoulder press op 1/2 van het gewicht waarop ik die normaal doe. Dit omdat bij de meeste chest oefeningen je je schouders ook aanspreekt, dus schouders ook even opwarmen voelt een stuk prettiger aan. Eventueel doe ik na 1/3 en dan 20 reps bij chest press nog een aantal reps, 5-8 op 1/2 van het gewicht. Daarna zijn mijn spieren al vrij goed opgewarmd zonder dat ik vermoeid ben. Ik hou overigens na die warming up en de oefening 2-3 minuten rust

• Topic Starter Topic Starter
Ik ga aan de slag hiermee. Sowieso binnekort een filmpje waarop jullie commentaar kunnen geven.

ik heb het zelfde,
maar dan bij wel meer oefeningen,
ik dacht altijd omdat de spieren sterker werden dat je minder last van spierpijn kreeg?

maar dat blijkt dus niet zo te zijn?

Terug
Naar boven