MuscleMeat

Bart's trainingslogje

Je evolueert snel! Lekker bezig man!

Yeahhh bartje! :cool: Lekkere training weer!

Nergens last van voor de rest mag ik hopen?

• Topic Starter Topic Starter
Thanks!

Nee nergens last van gelukkig, het gaat op dit moment bijzonder goed. Net terug van een dartwedstrijdje en ook dat verliep soepeltjes.

Morgen borst/triceps training, heb er zin in! Dat lichtere trainen bevalt me wel moet ik bekennen.... haha

Ook vandaag weer vooruitgang met de rug, of ik heb wonder paracetamol....

Half uur cardio, buik ging nog niet echt, die rug buigt nog niet makkelijk.

Borst:

Bechpress:
12 x 50 kg
10 x 50 kg
8 x 50 kg
6 x 50 kg
20 x 50 kg, fail, 15 gehaald
20 x 50 kg, fail, 13 gehaald

Incline benchpress multipress machine:
12 x 50 kg
10 x 50 kg
8 x 50 kg
6 x 50 kg
20 x 30 kg
20 x 30 kg

Pressmachine:
12 x 50 kg
10 x 50 kg
8 x 50 kg
6 x 50 kg
20 x 35 kg
20 x 35 kg

Peckdeck fly's:
12 x 40 kg
12 x 40 kg
12 x 50 kg
12 x 50 kg

Triceps:

Pusdown ez-bar:
12 x 25 kg
10 x 25 kg
8 x 25 kg
6 x 30 kg
20 x 15 kg
20 x 15 kg

Ticeps machine:
12 x 25 kg
10 x 30 kg
8 x 30 kg
6 x 35 kg
20 x 20 kg
20 x 20 kg

Reverse pushdown ez bar:
12 x 20 kg
10 x 20 kg
8 x 25 kg
6 x 30 kg
20 x 15 kg
20 x 15 kg

Triceps rope:
15 x 10 kg
15 x 10 kg
15 x 10 kg
15 x 10 kg

Heerlijke training, op bandrukken na alle targets gehaald. Ging goed met de rug, moet nu wel gaan uitkijken dat ik me niet te rijk reken... Komende weken maar ff zo door trainen qua gewichten.

Mooi dat het goed gaat met je rug. Niet meteen te hard van stapel lopen, maar dit komt wel weer snel goed!

Mooi dat het goed gaat met je rug. Niet meteen te hard van stapel lopen, maar dit komt wel weer snel goed!

Nee ik kijk wel uit, morgen rugtraining.... Dat wordt so ie so rustig aan doen, ga wel extra los met de bicepstraining, haha.

Kijk je ook uit voor je biceps dan hahah;).

Nou, ik weet niet van ik afgelopen nacht in mijn slaap heb uitgespookt maar werd vanmorgen wakker met een gevoel of er een tank over me rug was heen gereden... Dus paracetamol in de mik, half uur door de kamer gewandeld en beetje rekken en strekken en op naar de sportschool

Half uur cardio ging redelijk.

Rug:

Latpull Behind:
12 x 50 kg
10 x 50 kg
8 x 50 kg
6 x 50 kg
20 x 40 kg
20 x 40 kg

Latpull Front:
12 x 50 kg
10 x 50 kg
8 x 50 kg
6 x 50 kg
20 x 40 kg
20 x 40 kg

Pulldown front small:
12 x 50 kg
10 x 50 kg
8 x 50 kg
6 x 50 kg
20 x 40 kg
20 x 40 kg

Sitting Rowing (machine):
12 x 50 kg
10 x 50 kg
8 x 50 kg
6 x 50 kg
20 x 35 kg
20 x 35 kg

Biceps:

Dumbbell Curls zittend:
8 x 14 kg, toch maar iets lichter....
12 x 12 kg
10 x 12 kg
8 x 12 kg
6 x 12 kg
20 x 8 kg
20 x 8 kg

EZ bar curls:
12 x 25 kg
10 x 25 kg
8 x 25 kg
6 x 30 kg
20 x 20 kg
20 x 20 kg

Preacher Curlls (machine):
12 x 20 kg
10 x 20 kg
8 x 20 kg
6 x 20 kg
20 x 15 kg
20 x 15 kg

Concentration Curlls:
12 x 3 x 5 kg per arm.

Ook nog buikoefeningen gedaan 1e set van 100 sit ups ging goed, bij de 2e set moest ik bij 60 opgeven, voelde niet goed in de rug.

De rug werkte niet echt mee, was echt doorbijten vandaag. Hopelijk gaat het morgen weer wat beter. Nu ff genieten van een lekkere warme douche.

Zie dat je net als ik wat last hebt van je rug. Last van je onderrug ook?

Zie dat je net als ik wat last hebt van je rug. Last van je onderrug ook?

Ja man, onderrug is ff ****t up, dik 2 weken geleden met deadlift is er iets verkeerd gegaan, volgend de doc kan ik er op rekenen dat ik er nog wel een week of 6 last van hou, gewoon rustig met lichte gewichten door trainen was de beste remedie. Dat doe ik nu dan ook.

Merk wel dat nu ik verplicht licht train, ik de oefeningen stukker beter en geconcentreerd uitvoer, ook dat bevalt me wel.

Wat heb jij met je rug gedaan dan?

Wat heeft het voor zin om 22 setjes biceps te doen na een rug training?

Wat heeft het voor zin om 22 setjes biceps te doen na een rug training?

Rug Biceps is na mijn mening de beste combi, net zoals borst triceps, bij een rug training gebruik je ook je biceps wat inhoudt dat je dus gelijk je biceps warming up hebt, zelfde geldt voor borst triceps. Verder let ik niet zo op het aantal sets maar train ik to the bone, gewoon alles geven en de ene keer is het bij 14 sets op en de andere keer bij 22, dat maakt me niks uit.

Als ze maar pijn doen na de trainen, no pain no gain!

Wat je nu doet is eerder overtrainen wat tot gevolgd heeft dat de pain juist tot no gain leidt.

Hoezo geen freeweights bij rug? Pull Ups/Dumbbell Row/Barbell Row/T-Bar Row enz.. 8 tot 12 setjes is meer dan genoeg voor je biceps man!

Wat je nu doet is eerder overtrainen wat tot gevolgd heeft dat de pain juist tot no gain leidt.

Hoezo geen freeweights bij rug? Pull Ups/Dumbbell Row/Barbell Row/T-Bar Row enz.. 8 tot 12 setjes is meer dan genoeg voor je biceps man!

Rug moet je lezen, heb momenteel blessure, daarom alleen zittende rugoefeningen met weinig buiging en zker niet te zwaar.

Overtraining heb ik geen last van, voel me top en groei qua conditie. Ik word begeleid met trainen en dit is een schema dat ik totaal 2 maanden moet doen, overal nu 2 x 20 reps na de normale sets, daarna ga ik net als de maanden er voor weer terug naar minder sets met meer gewicht.

Je kunt niet gelijk roepen dat iemand overtraint is, elk persoon is anders he. Overtraining merk je echt wel, gewoon naar je lichaam blijven luisteren.

Ik zeg helemaal niet dat je overtraind bent, goed lezen.. Hoe je nu traint is gewoon niet effectief, maar ja vooral 20 sets voor je biceps blijven doen!

Ik zeg helemaal niet dat je overtraind bent, goed lezen.. Hoe je nu traint is gewoon niet effectief, maar ja vooral 20 sets voor je biceps blijven doen!

Niet effectief zeg je... Ik mag aannemen dat iemand die al 35 jaar mee draaid in de top van de bodybuildingswereld wel weet of iets effectief is ja of nee. Tot op heden heeft hij in alles gelijk gehad, dat bewijzen de resultaten tot nu toe, en ga ik dus ook zeker door met de schema's zoals hij ze opsteld.

Maar toch bedankt voor je info, ik lees alles van iedereen die mij berichten stuurd, hou ook alles in mijn achterhoofd maar volg mijn coach blindelings. Dat vertrouwen heeft ie inmiddels meer dan verdient.

Afgelopen avond weer een training weggewerkt.

Lekker 40 minuten aan cardio gedaan en daarna uurtje schouders getraint.

Nekpress (multipress machine)
12 x 30 kg
10 x 40 kg
8 x 50 kg
6 x 60 kg
20 x 30 kg
20 x 30 kg

Militairy Press (multipress machine)
12 x 30 kg
10 x 40 kg
8 x 50 kg
6 x 60 kg
20 x 30 kg
20 x 30 kg

Side raises (machine)
12 x 50 kg
12 x 50 kg
12 x 50 kg
12 x 50 kg

Peck deck, achterkant schouder:
12 x 50 kg
10 x 50 kg
8 x 50 kg
6 x 50 kg
20 x 25 kg
20 x 25 kg

Shrugs:
15 x 28 kg
15 x 28 kg
15 x 28 kg
15 x 28 kg
15 x 20 kg

Ging lekker, voelde allemaal goed. Lekkere pomp in de schouders, heb nu ook echt dat heerlijke gevoel van hey...... ik heb schouders getraint! haha.

Nice. Mag ik vragen waarom je de side raises in niet los doet met dumbbells?

Niet effectief zeg je... Ik mag aannemen dat iemand die al 35 jaar mee draaid in de top van de bodybuildingswereld wel weet of iets effectief is ja of nee. Tot op heden heeft hij in alles gelijk gehad, dat bewijzen de resultaten tot nu toe, en ga ik dus ook zeker door met de schema's zoals hij ze opsteld.

Maar toch bedankt voor je info, ik lees alles van iedereen die mij berichten stuurd, hou ook alles in mijn achterhoofd maar volg mijn coach blindelings. Dat vertrouwen heeft ie inmiddels meer dan verdient.

even een commentje tussendoor , top bodybuilders hebben buiten een hoop juice ook gewoon gigantisch goede genen. anders kom je gewoon niet tot de top. en als je gigantisch goede genen hebt kan je wat meer setjes pakken etc.

aangezien het wetenschappelijk bewezen is (studies te vinden op pubmed) dat het beter is wat minder setjes te doen is dat geen slecht idee.

maar misschien heb je ook goede genen , who knows

Nice. Mag ik vragen waarom je de side raises in niet los doet met dumbbells?

Puur ivm mijn onderrug problemem, ik probeer zo veel mogelijk zittende oefeningen te doen om de rug te ontlasten.

---------- Toegevoegd om 16:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:16 ----------

even een commentje tussendoor , top bodybuilders hebben buiten een hoop juice ook gewoon gigantisch goede genen. anders kom je gewoon niet tot de top. en als je gigantisch goede genen hebt kan je wat meer setjes pakken etc.

aangezien het wetenschappelijk bewezen is (studies te vinden op pubmed) dat het beter is wat minder setjes te doen is dat geen slecht idee.

maar misschien heb je ook goede genen , who knows

Haha, nou ik mag het hopen Bart! Ik moet wel zeggen dat ik weinig last heb van het aantal sets, enige is dat ik wat minder gewicht aan kan door het hoge volume, maar toch een zeer voldaan gevoel heb na de trainingen zo.

Wat ik al zei, over een dikke maand krijg ik weer een schema met minder setjes. Dit is een tussendoortje:D

Hoe gaat ie verder met jou dan?

Terug
Naar boven