MuscleMeat

"Beginner", "intermediate", "advanced" of "elite"?

Ik reken mezelf onder:


  • Totaal stemmers
    109

Bezoekers in dit topic

Ondanks de wat magere stats toch intermediate, novicegains liggen in mijn geval ook achter me.
Train eigenlijk alleen nog op onderhoud, wat me ook prima bevalt.
 
ik zou het niet weten ,in ieder geval wel 10+ jaren aaneengesloten trainingsjaren ,misschien nog

wel meer ,ik kom in ieder geval geen gram spiermassa meer aan en maxen bij compounds

doe ik nooit ,ik wil spiertjes ,niet sterk worden


volgens mij pas wel ik in de bijzonder knap ,sterk en gespierd klasse
 
Intermediate beschouw ik als 5x140 squat, 5x170 deadlift, 5x65 ohp. Zit daar momenteel nog net onder dus novice.
 
Jaar of 7-8 training. PL totaal 600+. Zou mezelf onderkant van advanced inschalen. Alhoewel, op basis van hoe weinig progressie ik het afgelopen jaar heb geboekt ben ik elite volgens de definitie van harpep
 
Intermediate beschouw ik als 5x140 squat, 5x170 deadlift, 5x65 ohp. Zit daar momenteel nog net onder dus novice.
Geldt dat ook voor kleine meisjes van 50 kg?

Volgens mij heeft dit niets te maken met absolute getallen (kg), maar meer hoe ver je bent in je ontwikkeling t.o.v. wat maximaal (natty) haalbaar is. Ik ben zelf nu 2 jaar en 9 maanden serieus bezig met krachttraining en met eenvoudige lineaire progressie loop ik vast, dus beschouw ik mezelf als intermediate.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Tja ik baseer mijn inschattingen aangaande mezelf op bijv. dit soort ExRx.net : Weightlifting Performance Standards statistieken.

Er zijn er meerdere en ze verschillen, maar door de bank genomen geven ze wel een globaal beeld lijkt me.
 
Heb laatst dit (Krachtstandaarden: hoe sterk ben je écht? - Fitguide.nl) stuk gelezen en als ik dat zo lees doe ik het als beginner voor iemand van 60 Kg al best heel goed. Maar voorlopig zie ik mezelf dus nog steeds wel als een echte beginner omdat er op techniek nog veel valt te leren voor mij.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Geldt dat ook voor kleine meisjes van 50 kg?

Volgens mij heeft dit niets te maken met absolute getallen (kg), maar meer hoe ver je bent in je ontwikkeling t.o.v. wat maximaal (natty) haalbaar is. Ik ben zelf nu 2 jaar en 9 maanden serieus bezig met krachttraining en met eenvoudige lineaire progressie loop ik vast, dus beschouw ik mezelf als intermediate.
Met andere woorden je doet iets niet goed.
 
Plaats jij jezelf onder
"beginner", "intermediate", "advanced" of "elite"?
Dat is best wel een vraag...
Voor mark bell ben ik waarschijnlijk een beginner terwijl ik voor de average mooiboy in de fitness een beast ben.. tja.. intermediate dan maar?
 
Jaar of 7-8 training. PL totaal 600+. Zou mezelf onderkant van advanced inschalen. Alhoewel, op basis van hoe weinig progressie ik het afgelopen jaar heb geboekt ben ik elite volgens de definitie van harpep

Het aantal jaren dat je traint hoeft op zich niet zoveel te zeggen over niveau.
Belangrijker is het, hoe efficiënt je hebt getraind t.a.v. van meetbare progressie en het tempo waarin dit nog plaats vindt.
Als je er zeker van bent dat je optimaal traint en significante progressie alleen nog maar meetbaar is op langere termijn (kwartaal, half jaar e.d.) dan voldoe je inderdaad aan het door mij gestelde niveau elite.

Toch vind ik vind -ook bij nader inzien- de term 'elite' eigenlijk toch wat misplaatst en/of slecht gekozen.
Elite impliceert namelijk nogal dat je bij de 'top' zit qua kunnen erkend niveau van presteren, terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn.

Ok, je zit misschien aan de top van je eigen kunnen, maar dat kan op zich dusdanig weinig voorstellen dat het woord elite een klankkleur heeft die niet passend is.
Persoonlijk zou ik eigenlijk een andere term willen gebruiken voor een stadium NA advanced, maar ik weet niet zo goed wat....

Iemand betere suggesties a.u.b.?
 
Advanced 3.0?
 
Old?
Proficient?
 
Back
Naar boven