Fitness Seller

Beginner...tips?

Whoosah

Novice
Waardering
0
Ik zit nu een half jaar op fitness maar heb nog geen kracht-training kunnen en mogen doen. Nu word ik volgende week 16 en mag het dus wel :D
Alleen ik denk dat ik nooit echt veel spieren zal kunnen krijgen omdat ik nogal dun ben.

eten:
's ochtends: 1 boterham
's middags: 4 botherhammer of broodjes
's avonds: Aardappelen met goente, vlees en jus
En als ik 's avonds achter me pc zit chips of koek :o

Dit vind ik niet echt weinig en tog ben ik dun... Ik had gehoord wil je spieren kunnen krijgen moet je eerst wat vet hebben en dat heb ik dus niet.

Sport heb ik ook nooit aan gedaan. Maar ik wil graag wat spieren krijgen, dus nu is mijn vraag of dit wel zal lukken?
Een eetschema zal niet gaan want me vader wil niet speciaal voor mij andere dingen maken. :(

Iemand een goed iedee?

Kan zovaak naar de sportschool gaan als ik wil (weet alleen niet of dit goed is)
Tijden dat ik uit school kom en openingstijden [Link niet meer beschikbaar]:

15.00 - 22.30
16.00 - 22.30
16.00 - 22.30
12.00 - 22.30
15.00 - 22.30
09.00 - 16.00
09.00 - 14.00 (Eet meestal rond 6uur)

Dus als iemand een iedee heeft hoelaat en welke dagen ik het beste kan gaan en of dit voor of na het eten moet....

Ps. Bij mij op school zitten mensen bij die mooie spieren hebben. En nu hadden we vorige week tijdens gym een test wie het langste kan blijven hangen aan de ringen (recht op z'n kop en alles)... Vreemd genoeg net ik met de minste spieren hield het het langste vol :eek:

Eeeeeeh... ik wil je graag helpen en de rest ook wel denk ik, maar ik zou beginnen met goed te lezen hier. Je maakt zo een beetje alle fouten die je kunt maken. Zo vaak als je kan naar de sportschool gaan is niet de bedoeling en je voeding is verre van veel. Dat eet de gemiddelde bodybuilder als ontbijt.

Succes met het doorspitten van de sticky's.

• Topic Starter Topic Starter
Heb al wel flink doorgelezen want kreeg me eerst niet aangemeld :P
Maar wat raad jij me aan om te eten?

Heb al wel flink doorgelezen want kreeg me eerst niet aangemeld :P
Maar wat raad jij me aan om te eten?

veel..

ongeveer 6 keer zoveel als je nu eet.
er zijn heel wat posts terug te vinden met voorbeeldvoedingsschema's

er zijn mensen die opbouwen met eten omdat ze in het begin niet alles in ene wegkrijgen, maar denk op termijn dan aan :

Maaltijd 1: Melk/water met havermout of brinta scoopje whey
Maaltijd 2: Carbs en eiwitten, dus volkorenrijst, roggebrood met pindakaas, kipfilet ed.
Maaltijd 3: Carbs en eiwitten, dus volkorenrijst, roggebrood met pindakaas, kipfilet ed.
Maaltijd 4: Carbs en eiwitten, dus volkorenrijst, roggebrood met pindakaas, kipfilet ed.
Maaltijd 5: Carbs en eiwitten, dus volkorenrijst, roggebrood met pindakaas, kipfilet ed.
Maaltijd 6 : wat meer eiwitten dan carbs, voor het slapengaan, denk aan kwark, tonijn, kipfilet.

probeer bij elke maaltijd ook wat groente oid te nemen eet niet TE eenzijdig.

succes, en nu vreten en gainen met die handel.

wat trainen betreft, begin lekker met 3 keer per week fullbody of een simpel split schema, ga niet in ene full out alles erop daar sloop je meer mee dan je goed doet.
train zeker in het begin vooral kalm en beheerst ipv proberen zoveel mogelijk kg's te versjouwen.

Ik zit nu een half jaar op fitness maar heb nog geen kracht-training kunnen en mogen doen. Nu word ik volgende week 16 en mag het dus wel :D
Alleen ik denk dat ik nooit echt veel spieren zal kunnen krijgen omdat ik nogal dun ben.

eten:
En als ik 's avonds achter me pc zit chips of koek :o

Dit vind ik niet echt weinig en tog ben ik dun... Ik had gehoord wil je spieren kunnen krijgen moet je eerst wat vet hebben en dat heb ik dus niet.

Sport heb ik ook nooit aan gedaan. Maar ik wil graag wat spieren krijgen, dus nu is mijn vraag of dit wel zal lukken?
Een eetschema zal niet gaan want me vader wil niet speciaal voor mij andere dingen maken. :(

Iemand een goed iedee?

Kan zovaak naar de sportschool gaan als ik wil (weet alleen niet of dit goed is)
Tijden dat ik uit school kom en openingstijden [Link niet meer beschikbaar]:

15.00 - 22.30
16.00 - 22.30
16.00 - 22.30
12.00 - 22.30
15.00 - 22.30
09.00 - 16.00
09.00 - 14.00 (Eet meestal rond 6uur)

Dus als iemand een iedee heeft hoelaat en welke dagen ik het beste kan gaan en of dit voor of na het eten moet....

Ps. Bij mij op school zitten mensen bij die mooie spieren hebben. En nu hadden we vorige week tijdens gym een test wie het langste kan blijven hangen aan de ringen (recht op z'n kop en alles)... Vreemd genoeg net ik met de minste spieren hield het het langste vol :eek:

:eek:Gewoon 's ochtends 6 boterhammen, 's middags 6 en 's avonds 2 borden opscheppen, en achter je pc een broodje; geen zak chips of zo, gezond en veel!!!
Een voedingsschema is serieus niet nodig, gezond en veel wel.

Dat lang aan de ringen hangen is doordat je niet veel meer weegt dan een gemiddelde fruitvlieg.

Dagen waarop je naar de gym wilt hangt af van je trainingsschema, heb je die al?

Dat je eerst vet nodig hebt om spieren te krijgen is onzin, die energie die je van dat opgeslagen vet krijgt kan je ook krijgen door gezond en veel te eten.

Rustig aan beginnen met trainen, resultaten zijn schaars in de eerste paar weken; dus geduld.

Succes.

bekijk sticky's (die kun je nu toch al wel lezen of niet?) en kijk daarna maar eens naar de links in mijn signature (hieronder)

Ik zit nu een half jaar op fitness maar heb nog geen kracht-training kunnen en mogen doen. Nu word ik volgende week 16 en mag het dus wel

bullshit I

eten:
En als ik 's avonds achter me pc zit chips of koek

veel te weinig, probeer 6 maaltijden te eten of zelfs 8. kleine porties.

bullshit II

de ene sport is de andere niet, natuurlijk lukt dat.

Een eetschema zal niet gaan want me vader wil niet speciaal voor mij andere dingen maken.

je kan toch zelf wel wat eten maken - brood smeren iets bakken??

Iemand een goed iedee?

geen goed idee idd. ik zou beginnen met 3 x per week fullbody ofzo.

bijv. ma, wo, vr - savonds ofzo om 19.30 tot 21.00 ofzo.

Ps. Bij mij op school zitten mensen bij die mooie spieren hebben. En nu hadden we vorige week tijdens gym een test wie het langste kan blijven hangen aan de ringen (recht op z'n kop en alles)... Vreemd genoeg net ik met de minste spieren hield het het langste vol

ja logisch, zij moeten meer gewicht meesjouwen. feit dat ze meer spieren hebben gaat niet op voor die test.

Oke ga me best doen maar 6 maaltijden haal ik niet :P

waarom niet?

-ontbijt

-dan om 10.00 iets in de pauze

-om 12.00 weer iets (als je pauze hebt)

- om 15.00 (uit school)

- 18.00 (avondeten)

-21.00 na trainen

dat zijn er al 6.
je hoeft niet 6 maaltijden te eten die gelijk zijn als je avondmaaltijd, maar denk aan wat sneetjes brood ofzo.

haha dat kost em handenvol met geld. eerst maar een fatsoenlijk voedingsschema, in het begin groei je toch wel.

Oke ga me best doen maar 6 maaltijden haal ik niet :P

Voor school: 5 boterhammen+banaan+ glas karnemelk

1e pauze (11 uur of zo): 2 boterhammen+200 ml water

2e pauze (1 uur of zo): 5 boterhammen+appel+200 ml water

Thuis (3 uur): 1/2 boterhammen+ glas karnemelk

avondeten: 2 borden+ 2 glazen karnemelk

9 uur: bakje yoghurt met muesli.

Da's een voorbeeld (dit eet ik namelijk), makkelijk te doen dus.

Iig succes:thumbs:

Chips en koek eruit, goede vetten erin.

En je ontbijt in hoeveelheid verviervoudigen.

Daarnaast ongeveer om de 3 uur eten (6/7 maaltijden per dag).

Eiwitteninname verhogen (kip, zuivel, vis, shakes, etc.)

chips eruit ja in plaats daarvan kun je bijv pinda's nemen.

ok ik zal eens meer gaan eten kijken of het me lukt...

met dit weer van de afgelopen dagen is het meestal zo dat je boterhammen om 1uur niet meer zo lekker zijn :P

Vanaf nu geen chips meer :) :P

Gewoon op school na elke les een broodje terwijl je naar een andere lokaal loopt.Krijg je makkelijk weg.

dat is het mooie van bodybuilding,vreten tot je erbij neervalt :D

ok ik zal eens meer gaan eten kijken of het me lukt...

met dit weer van de afgelopen dagen is het meestal zo dat je boterhammen om 1uur niet meer zo lekker zijn :P

Vanaf nu geen chips meer :) :P

Ingepakt in alu-folie zijn ze lang houdbaar hoor; gewoon filet, pindakaas en kaas, voor de verandering eens een broodje met choco of zo.

Ff een tip: dat stoppen met snoepen/chips eten ed. is lastig in de eerste paar weken, maar dan vindt je het niet eens lekker. (overdreven dan hé):thumbup:
Ik spreek uit ervaring:D

hm af en toe eens wat chips een mars of wat junkfood kan je gewoon blijven vreten hoor. als je het maar niet gaat doen om aan je kcal te komen.

Terug
Naar boven