XXL Nutrition

Beginner...tips?

Big guys start with big breakfasts. Een goed ontbijt is een absolute vereiste, het is imo de belangrijkste maaltijd van de dag.

Wat de rest ook al zegt, probeer vaker te eten en in kleinere porties. Dus ipv 3 grote maaltijden, 6 relatief kleine maaltijden. In het begin is dat erg moeilijk, vooral als je het niet gewend bent veel te eten. Hiervoor een tip: Eet een week lang elk uur. Al is het maar 1 appel, 1 reep of whatever. Gewoon elk uur wat eten. Als je dat een week lang doet, zal je zien dat je elk uur steeds meer op kan. Op deze manier kan je na een week 6 keer per dag zowat hele maaltijden eten. En dan gaan de gains komen ;)

Verdiep je ook in de trainingssecties, en check de logs. Zet een goed trainingsschema in elkaar zodat je weet wat je doet in de gym.

• Topic Starter Topic Starter
ow ok :)
eigeluk is het best raar...waar ik nu op fitness zit verkopen ze gewoon marssen enzow :P

Owjaah nog een andere vraag...Veel mesen nemen drinken mee voor onder het trainen dit is tog niet nodig of heeft dit ook nog nut?

ow ok :)
eigeluk is het best raar...waar ik nu op fitness zit verkopen ze gewoon marssen enzow :P

Owjaah nog een andere vraag...Veel mesen nemen drinken mee voor onder het trainen dit is tog niet nodig of heeft dit ook nog nut?

Zowat alle gyms verkopen marsen/snickers/chips/koek etc. Zij moeten ook winst maken ;) Er zijn er zat die het kopen.

Drink juist veel tijdens je training, vooral met dit weer! Zorg dat je per uur training minimaal 1,5 liter binnen krijgt, anders trek je het niet. Als ik net mijn squat-sessie achter de rug heb en ik zou niks drinken, denk ik dat ik 3 min later flauwval ofzo. Dit is geen grap.

Ow oke neem ik het voortaan ook mee. Heb alleen nog geen iedee waar ik mee zou moeten beginnen maar me leraar van de jeugd had het erover dat ik samen met hun nog een schema ga maken.

En thuis wat kan ik dan het beste drinken nu drink ik eigeluk van alles Cola, IceTea, Dubel frisss, enz. enz.

cola zou ik er uitgooien. dubbelfris is goed.

oh ja en zorg dat je in de 2 uren voor je training ongeveer een 500 ml vloeistof drinkt (water - dubbelfris) 500 ml is dus iets van 2.5 glas dus niet heel veel en dan vlak voor je training nog eens een flink glas.
Tijdens je training drink je gewoon tussen je oefeningen door water, ik doe het zelfs tussen elk setje zowat.
Zorg dat je ook na je training nog voldoende blijft drinken.

Netjes dat een aantal van jullie deze knul zo opweg helpen. Je hebt hier niets/nauwelijks wat gelezen, anders zou je een aantal vragen zeker niet hoeven stellen. Doe dat alsnog en je kan ontzettend veel leren én groot worden. Succes!

Ow oke neem ik het voortaan ook mee. Heb alleen nog geen iedee waar ik mee zou moeten beginnen maar me leraar van de jeugd had het erover dat ik samen met hun nog een schema ga maken.

En thuis wat kan ik dan het beste drinken nu drink ik eigeluk van alles Cola, IceTea, Dubel frisss, enz. enz.

Ipv cola ed., neem (karne)melk, véél gezonder+ goede voedingsstoffen.

Post hier anders ook ff dat schema als het klaar is; kunnen we zien hoe volgens een fitnesstrainer een jongen van 15 moet trainen.:D

Koop boeken en bekijk video's van mensen die weten hoe het moet ;)

Netjes dat een aantal van jullie deze knul zo opweg helpen. Je hebt hier niets/nauwelijks wat gelezen, anders zou je een aantal vragen zeker niet hoeven stellen. Doe dat alsnog en je kan ontzettend veel leren én groot worden. Succes!

you've got a point ;)

ga waterdrinken als je dorst hebt of melk ;)

maak een basis schema en dan uitbreiden met een banaan appel extra brood kwark melk vis noten vanuit dat basis schema ga je vanzelf wennen aan meer eten

ik zou pas een weightgainer pakken als je goed met je gewone voeding om kan gaan, weightgainer is GEEN maaltijd vervanger. (ok ok .. ik doe het soms als ik te weinig tijd heb)

Als je ouders niet mee werken (kan me wel voorstellen als je net 16 bent)
dan is het een goede hulpmiddel bij het zwaarder worden.
Maar het is waar, een goede voedingsschema is veel belangrijker.

ow oke,
Cola eruit dubbel fris erin :) Melk is natuurlijk ok wel goed en lekker, het klikt gek maar me pa zeikt al als ik al die zooi allemaal op drink!
Dus pak 's avonds en 's morgens melk en overdag dubbel fris.

En i kzal ok wat andere topics gaan lezen, kan ik gelijk zoeken wat een weightgainer is :P

search knop is ook wel handig ;)

ow oke,
Cola eruit dubbel fris erin :) Melk is natuurlijk ok wel goed en lekker, het klikt gek maar me pa zeikt al als ik al die zooi allemaal op drink!

En i kzal ok wat andere topics gaan lezen, kan ik gelijk zoeken wat een weightgainer is :P

Ik hoop dat je pa met 'die zooi' geen melk ed. bedoelt?:p

Maar wanneer zou je dat schema gaan maken dan?
Ben namelijk wel benieuwd....

dus wel... :P
En schema zal denk ik dinsdag gemaakt worden dan heb ik fitness
moet dan ok me abbonement veranderen naar zoveel kunnen gaan als je wil..is nu 1 uur per week :P gewoon cardio...en beetje kletsen meej andere gasten maja nu het echte werk nog he :)

ow oke,

Ik denk dat de gemiddelde pa juist een gat in de lucht zou springen als zijn zoon vraagt om melk ipv cola e.d. Leg anders uit aan je vader dat je je serieus met krachtsporten bezig wilt houden, en dat je daarvoor wat veranderingen in je eetpatroon wilt maken. Misschien weet je vader niks van trainen/eten e.d. en is het voor hem ook allemaal vreemd. Praat er gewoon over, en ik weet zeker dat je vader begrip voor je toont.

Zal een probeeren te praten meej me pa en nee hij heeft er helemaal geen verstand van...
Zelf doet hij niks aan sport....
Saai leven alleenstaand, dik, spierloos, en dan Werken eten slapen en dat dan je hele leven....
Mij niej gezien!

Ps. zit wel mooi meisje op Fitness :P

Zal een probeeren te praten meej me pa en nee hij heeft er helemaal geen verstand van...
Zelf doet hij niks aan sport....
Saai leven alleenstaand, dik, spierloos, en dan Werken eten slapen en dat dan je hele leven....
Mij niej gezien!

Ps. zit wel mooi meisje op Fitness :P

Goed om te weten wat je niet wilt.:thumbs:

Maar voor de dames ga je niet naar de gym hé:wl:

Terug
Naar boven