- Waardering
- 666
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
. Gister was mijn laatste dag op mijn stage en dat moest gevierd worden natuurlijk. Daarom gister even een katabole avond gehad. Na een aantal biertjes ben ik pas om 4 uur in mijn bed beland en nu met een kater opgestaan. Ga toch proberen om er vanmiddag een benentraining uit te gooien, kijken hoe dat gaat met een katertje.
De tijden van 5.45 opstaan zijn voorbij. Ik heb nu een week vrij en dan weer beginnen aan mijn nieuwe stage, dus dan is het nog maar afwachten of ik genoeg pauzes krijg om te eten. En ik moet daar veel 's avonds werken, vaak tot uur of 20.00. Hoe kan ik dat het beste oplosse? gewoon 's ochtends vroeg mijn training doen? Mijn energieniveau is 's ochtends wel lager denk ik.
Over een week zal ik beginnen aan een 4-daags trainingschema. Deze zal ik in een later stadium nog posten.
)
. Daardoor ook mijn backextensions vergeten, maar **** it, is toch een k*toefening.
)Standing calf lijkt wel veel in vergelijking met je legpress, maar dan neem je weer een zeer mooi gewicht voor je leg extensions. Ik zou persoonlijk proberen om op de legpress zwaarder te gaan. (ik doe legpress 254kg, calf press 170kg, leg extensions 53kg)Nice! keep up the progress(behalve dat cheaten op je dieet enzo
)Standing calf lijkt wel veel in vergelijking met je legpress, maar dan neem je weer een zeer mooi gewicht voor je leg extensions. Ik zou persoonlijk proberen om op de legpress zwaarder te gaan. (ik doe legpress 254kg, calf press 170kg, leg extensions 53kg)
De 2 tot 3 uur na je training wordt wel aangeduid als het meest gunstige moment van voedsel opname. Het gaat om de periode na de training dat je spieren het meest open staan voor de opslag van glycogeen (koolhydraten) en opname van aminozuren (eiwitten). Daarvoor is de insulinegevoeligheid hoog (in dit geval is dat gunstig) en het is het beste tijdstip voor je metabolisme.
Onderzoek dat al ruim tien jaar geleden werd verricht toonde aan dat het consumeren van een koolhydraatrijke drank, binnen een uur na de training, de synthese van spierglycogeen aanzienlijk verhoogde.
1. Meer recent onderzoek waarbij met name werd gekeken naar de effecten van het combineren van koolhydraten en eiwitten in een supplementdrank na de training, toonde aan dat deze combinatie de synthese van spierglycogeen met 40% méér verhoogde dan bij de inname van een drankje met alleen koolhydraten.
2 . Als dat nog niet overtuigend genoeg is moet je bedenken dat een supplement voor na de training, dat bestaat uit zowel koolhydraten en eiwitten, ook nog eens de cortisolspiegels na de training kan helpen verlagen.
3. Dit alles leidt tot één conclusie: om de spiergroei en het spierherstel te optimaliseren moet je na de training snel de verbruikte energie aanvullen.
We weten dat koolhydraten en bepaalde aminozuren belangrijke brandstofbronnen zijn; de vraag blijft echter, hoe veel, hoe vaak en van welke bronnen? Om deze vragen te kunnen beantwoorden moeten we eerst precies bepalen om welke tijdsspanne het gaat. Is dat een uur of is dat meer dan een uur? De meeste onderzoeken hiernaar herkennen de eerste twee uur na een intensieve training als het meest gunstige moment van voedselopname. Ik ben het daar voor het grootste deel mee eens, al denk ik dat het vooral de eerste 60 minuten optimaal zijn en dat het dan de volgende 60 tot 180 minuten langzaam steeds minder wordt. Denk nu niet dat als je in deze periode niet eet, dat je dan meteen krimpt tot een scharminkeltje. Je lichaam zal altijd in staat zijnde brandstofbronnen weer aan te vullen, het is slechts een kwestie van snelheid en efficiëntie. Met deze kennis gewapend is het niet zo moeilijk de juiste voeding te kiezen. Eet je eerste maal meteen na je training, en neem voor elke gram proteïne ongeveer 2 tot 3 gram koolhydraten. De meeste deskundigen zijn het erover eens dat je voor twee pond lichaamsgewicht ongeveer 0,70 gram koolhydraten en 0,30 gram proteïne moet consumeren. Een man van 90 kg moet dan 63 gram koolhydraten nemen en 27 gram proteïne. Een vrouw van 60 kg ongeveer 42 gram koolhydraten en 18 gram proteïne. Die eerste maaltijd moet bijna altijd een supplement zijn zodat deze snel kan worden opgenomen in je systeem en het proces van glycogeenopslag en herstel zo snel mogelijk kan beginnen. Sportdranken en sportrepen worden meestal snel verteerd en zorgen voor een sterke insulinerespons.
Vast voedsel, zoals kip en rijst, wordt veel langzamer verteerd en zorgt voor een zwakkere insulinerespons. Het eindresultaat is een middelmatige glycogeenopslag en een langzamer algemeen herstel. De meeste sportdranken en sportrepen die momenteel verkrijgbaar zijn vervullen de behoeften die je na de training hebt ruim voldoende, vaak zelfs perfect (ook de goedkope van b.v. Kruidvat, Trekpleister ). Onthoud dus dat je voor optimale groei en herstel beter niet voor vast voedsel kunt kiezen. Je tweede maaltijd na de training moet je ongeveer 60 tot 90 minuten later gebruiken. Kies hiervoor matig of matig tot hoog glycemische voeding.Je kunt kan nog steeds optimaal gebruik maken van het meest gunstige moment van voedselopname en dezelfde basisformule voor het aantal koolhydraten en eiwitten geldt nu nog steeds. Je kunt voor sportdrankjes of sportrepen kiezen, maar traditionele bodybuildingmaaltjes als kip, rijst of pasta en groenten, zijn nu ook uitstekend geschikt.