Fitness Seller

Beginner's logje; Stop bithcin', start building

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Nu heb ik vier weken een ub/lb schema gevolg. Dit was even een schema om in te komen, maar ik heb het er nu wel mee gehad.
Gegroeid ben ik wel, ik heb mij gister gemeten na de training en ik woog 66kg ongeveer. Het is helaas niet op dezelfde weegschaal gewogen als toen ik begon.
Maar nu vind ik het wel tijd om te veranderen van trainingsschema, het wordt weer een ordinaire split, een 4-daagse. Mijn rep range zal tussen 8-12 liggen, maar soms zal er ook wel een setje van 6 bij kunnen zitte.
Ik ben van plan dit schema zo'n 8-10 weken vol te houden. Tips zijn natuurlijk altijd welkom.

Trainingsschema:

Maandag Rug/triceps:

Rug:
Parallel chins
Cable row, wide grip
Incline db row
Back extension

Triceps:
Dips
Overhead rope pull
Triceps extension (machine)

Dinsdag Benen:

Squat
Leg press
Leg curl
Leg extension
Standing calve raises

Woensdag/Donderdag: Rust

Vrijdag Borst/biceps:

Borst:
Db press
Incline benchpress (machine)
Flys

Biceps:
Cheated db curls
Preacher curls

Zaterdag Schouders/buik:

Schouders:
Db press
Side raises
Bent over side raises
Rotator cuff

Buik:
Crunches
Legg raises

Laatst bewerkt:
geen deadlift of rackpull erin , bewust of ....?

geen deadlift of rackpull erin , bewust of ....?

Ze hebben geen barbell in de gym waar ik nu train.
Ik ga over een maandje verhuize, dus ga dan op zoek naar een goede gym.
Jij komt uit Utrecht zo te zien, weet jij niet een goede gym in de buurt van Lombok?

paul scheepstra op de oude gracht - het zit net een beetje voor ondiep , het is niet te missen

schema ziet er goed uit bro!

misschien zou je gemakshalve 1 rugoefening kunnen skippen of vervangen door hyperextensions voor je ondderrug aangezien je vier oefeningen voor je lats doet.

en eventueel zou je fly's of cable cross kunnen skippen, mocht je het te druk vinden. 3 borstoefenigen is imo genoeg.

schema ziet er goed uit bro!

misschien zou je gemakshalve 1 rugoefening kunnen skippen of vervangen door hyperextensions voor je ondderrug aangezien je vier oefeningen voor je lats doet.

en eventueel zou je fly's of cable cross kunnen skippen, mocht je het te druk vinden. 3 borstoefenigen is imo genoeg.

Thnx voor de tips. Ik wilde mijn borst en rug even hard aanpakken, aangezien ik alle spiergroepen maar 1x in de week pak. Maar misschien zullen ze wel niet meer groeien van die extra oefeningen inderdaad. En de biceps? 2 oefeningen wel genoeg denk je?

@groteman: Is dat niet de work-out? Ik zit nu te denken aan de all-in. Ik vond dat altijd te duur, maar als ik jaarabbonement neem is het iets van 29 euro in de maand ofzo, valt nog mee. Ik train nu alleen bij de universiteitsgym op de uithof en dar is het maar 12e per maand, dus zal financieel nog wel een tegenvaller zijn.

Thnx voor de tips. Ik wilde mijn borst en rug even hard aanpakken, aangezien ik alle spiergroepen maar 1x in de week pak. Maar misschien zullen ze wel niet meer groeien van die extra oefeningen inderdaad. En de biceps? 2 oefeningen wel genoeg denk je?

@groteman: Is dat niet de work-out? Ik zit nu te denken aan de all-in. Ik vond dat altijd te duur, maar als ik jaarabbonement neem is het iets van 29 euro in de maand ofzo, valt nog mee. Ik train nu alleen bij de universiteitsgym op de uithof en dar is het maar 12e per maand, dus zal financieel nog wel een tegenvaller zijn.

vroeger heette dat paul scheepstra , als je in utrecht zwaar wilde trainen moest je daar zijn , maar de naam kan verandert zijn , dat wist ik niet - de plek is nog hetzelfde - succes ermee dan

.

biceps is wel goed denk ik, zeker in het begin van je trainingscarriere ;)

je pakt ze met rug ook al mee.

ben benieuwd wat je van een split gaat vinden, good luck.

Nu wil ik foto van jou zien he :D

Haha ja, die foto's komen wel @80 kg;)

Vandaag mijn eerste dag op mijn stage. had daardoor ****ing weinig energie, en de volgende training is eruit gerold:

Maandag:

Chins, parallel grip:
12x BW-20kg
10x BW-15kg
10x BW-15kg

Incline db row, hammer grip (eerste keer):
12x 10kg
8x 16kg
10x 12kg

Cable row, wide grip:
12x 25kg
8x 40kg
10x 30kg

back extension:
3x12x 98kg

Dips:
12x BW-15kg
10x BW-10kg
8x BW :cool:

Overhead rope pull:
15x 10kg
12x 20kg
4x 30kg
6x 25kg

Tricep extension (machine)
12x 20 kg
6x 30kg
8x 25kg

Ik had super weinig energie, desondanks toch wel lekker dips eruit gegooid. Verder was het nog een beetje gekloot met de gewichten, nog even inkomen.

Verder heb ik mezelf voorgenomen om tijdens deze stage, dat is dus de komende vijf maanden geen alcohol of ander soorten drugs te nuttigen. Hier heb ik verschillende redenen voor, o.a. het trainen dus waar ik vol voor wil gaan. En om even te bewijzen tegen mezelf om ook lol te kunnen hebben zonder drugs. Wish me luck..:p

Vandaag stonden benen op het programmen. Maar ik heb vanacht zo slecht geslapen, en werd vanochtend wakker met barstende koppijn, en misselijkheid. Ik heb nog wel wat gegeten, maar echt honger kreeg ik niet.
Ik heb het nog wel even geprobeerd in de gym. maar het wilde niet echt lukken, heb alleen gesquat:
15x20kg
12x30kg
8x55kg
6x50kg

lekkere training gozer, die gewichten beginnen er al meer op te lijken! :thumbs:

Vrijdag:

Db press:
15x 8kg
12x 12kg
10x 16kg
8x 16kg

Incline benchpress(machine):
12x 25kg
8x 40kg
10x 35kg

Flys:
12x 6kg
10x 10kg
10x 10kg

cheated db curls (alternerend):
12x 8kg
8x 12kg
8x 10kg

Preacher curls (tegelijk):
12x 6kg
4x 10kg
8x 8kg

Training ging wel lekker. Had weinig energie, maar ben toch wel tevreden met het resultaat. Gewichten gaan er ook weer beetje op lijken.
Heerlijke pomp in mijn biceps ook, ziet er altijd wel vet uit:o.

Zaterdag:

Shoulder db press (eerste keer):
12x 8kg
8x 12kg
8x 12kg

Side raises:
12x 4kg
8x 8kg
8x 6kg

Bent over side raises:
12x 4kg
10x 6kg
10x 6kg

Crunches:
recht:
2x25
Schuin (beide zijde):
2x 15

Leg raises:
Recht:
2x10
Schuin (beide zijde):
2x10

zo en beviel dat die schouder db press

side raises gaan goed man, hele verbetering in korte tijd.
zittend of staand?

staand. In mijn vorige schema ook.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven