XXL Nutrition

Behandeling van acne: roaccutane (isotretinoïne)

Beste forumleden,

Ik zie dat er wat onduidelijkheden zijn omtrent roaccutane.
Aangezien ik vandaag bij de dermatoloog ben geweest, wil ik hier graag mededelen wat hij me heeft verteld. Mss dat ik hiermee een van jullie kan helpen met duidelijke info.

De dermatoloog is van mening dat het enige middel tegen acne, roaccutane is. Hij zegt echter dat antibiotica wel helpt, maar dat dat slechts tijdelijk is en dat de acne bij het stoppen van de antibiotica, weer net zo hard terug komt.

De derma noemt roa een prachtmiddel en vertelt dat het vrijwel iedereen van zijn acne problemen verhelpt. Hij vermeldt erbij dat acne bij lange na niet zwaar is voor de lever. Hij zegt duidelijk dat de druk op de lever ZELDEN voor komt. MAAR, na een maand roa gebruikt te hebben doen ze standaard een bloedtest afnemen om te bloedwaarden in de lever te checken.

De voornaamste bijwerkingen van roa zijn droge lippen.

Volgens de derma heb ik een lichte vorm van acne en heeft mij 40 tabs van 20mg per stuk voorgeschreven. Op zijn advies hoor ik te beginnen met 20mg ed, mochten de bijwerkingen zoals droge lippen (reuze) meevallen dan en het acne niet echt willen verdwijnen, mag ik de dosis verhogen naar 40mg.

Ik vermeld er ff bij dat ik de roa nog niet ga gebruiken ivm een geplande kuur in nov. Na mijn kuur in nov zal ik een logje van de roa bijhouden.

MISSCHIEN EVEN INTRESSANT OM TE lEZEN....

Ik lees een hoop goeie ervaringen met roacutana maar wil toch even mijn verhaaltje doen wat betrefd dit goedje..

In 2004 ging ik de dienst in, en omdat ik veel last had van m'n puisten ging ik langs m'n arts, en werdt mij ook roacutane voorgeschreven. daarvoor had ik alles al geprobeerd en dit was dus echt m'n laatste red middel. ik ging in dienst en in week 6 van de opleiding had ik zo veel acné en zoveel ontstekingen in m'n gezicht dat het niet meer te doen was en de opleiding moest dan ook gestopt worden. ik moest doorgaan met het goedje en het werd van kwaad tot erger. een paar weken later was het zo erg dat ze besloten pretnison te geven tegen de ontstekingen. de onstekingen werden langzaam minder maar de acné niet. de arts wist zich geen raad en bleef maar volhouden dat de pilletjes toegedient moesten blijven worden. ik als patiente wist niet beter en luisterde vol verwachting. tsjaa is tenslotte een arts zal het vast wel vaker meegemaakt hebben toch?
m'n acné werd erger en erger. nu ik dacht alles gehad te hebben kreeg ik ook lichamelijke klachten, m'n heup steekte enorm en ook m'n hart klopter niet lekker. in het ziekenhuis wisten ze zich geen raad. en weer ging ik naar huis.ik durfde de straat niet meer over zo erg zach m'n kop eruit. lopen en normaal functioneren ging niet meer en ik besloot met m'n vitamine tasje naar m'n eigen zuikenhuis te gaan, omdat de situatie ernstig verslechterde. meteen opgenomen en met m'n eerst eerst 85 kilo 16 jaar(gespierde spijker :-) was er nog 76 kilo over. na 12 dagen in het ziekenhuis scheet ik er de balen van en wou naar huis. ze konden niks vinden en zaten met de haren in het hoofd. ik moest langzaam afbouwen omdat het niet goed ging! ik was het zat en het afbouwen belande ineenkeer in de vuilnisbak. ik ben naar huis gegaan en thuis weer gerevilideerd. een half jaar later haalde ik de opleiding van het korps mariniers en iedereenwas weer blij.( 6 litteken behandelingen gehad en veel beter)
ik ben nu 21 en volop aan het trainen het is m'n lust en zeker een deel van m'n leven.
ik at al super schoon maar hier en daar toch nog wat pukkels ik heb me erbij neergelegd en vind het wel best zo. ik heb goede zalf en dat werkt goed.
m'n kast is flink aan het groeien maar je ziet het wel heel duidelijk op m'n rug.( erg zonde)

ik wil hier zeker geen wijze les geven, alleen wil ik even zeggen denk er allemaal niet te makkelijk over een arts is ook maar een arts. je heb echt maar één kast en die moet groeien en niet verkloot worden door een toch wel heftig medicijn.
dat het helpt wil ik heel graag geloven! alleen niet iedereen heeft er baat bij en laat je dus goed controleren en gebruik geen andere(medicijnen ;) met roacutane.

groetjes en veel trainese en niet te groot worden...wordt/ben ik al ;)

als je begint met roa, word het alleen maar erger tot een week of 6/7 daarna is je talg productie stil en word het snel beter,

iedereen reageert ook anders op roa,

zit nu 40mg per dag !! Heb alleen het gevoel dat ik iets dikker ervan wordt meer vet aanzet.. Iemand hier ook ervaring mee.. Vermindere vetstofwisseling????

MISSCHIEN EVEN INTRESSANT OM TE lEZEN....

Ik lees een hoop goeie ervaringen met roacutana maar wil toch even mijn verhaaltje doen wat betrefd dit goedje..

In 2004 ging ik de dienst in, en omdat ik veel last had van m'n puisten ging ik langs m'n arts, en werdt mij ook roacutane voorgeschreven. daarvoor had ik alles al geprobeerd en dit was dus echt m'n laatste red middel. ik ging in dienst en in week 6 van de opleiding had ik zo veel acné en zoveel ontstekingen in m'n gezicht dat het niet meer te doen was en de opleiding moest dan ook gestopt worden. ik moest doorgaan met het goedje en het werd van kwaad tot erger. een paar weken later was het zo erg dat ze besloten pretnison te geven tegen de ontstekingen. de onstekingen werden langzaam minder maar de acné niet. de arts wist zich geen raad en bleef maar volhouden dat de pilletjes toegedient moesten blijven worden. ik als patiente wist niet beter en luisterde vol verwachting. tsjaa is tenslotte een arts zal het vast wel vaker meegemaakt hebben toch?
m'n acné werd erger en erger. nu ik dacht alles gehad te hebben kreeg ik ook lichamelijke klachten, m'n heup steekte enorm en ook m'n hart klopter niet lekker. in het ziekenhuis wisten ze zich geen raad. en weer ging ik naar huis.ik durfde de straat niet meer over zo erg zach m'n kop eruit. lopen en normaal functioneren ging niet meer en ik besloot met m'n vitamine tasje naar m'n eigen zuikenhuis te gaan, omdat de situatie ernstig verslechterde. meteen opgenomen en met m'n eerst eerst 85 kilo 16 jaar(gespierde spijker :-) was er nog 76 kilo over. na 12 dagen in het ziekenhuis scheet ik er de balen van en wou naar huis. ze konden niks vinden en zaten met de haren in het hoofd. ik moest langzaam afbouwen omdat het niet goed ging! ik was het zat en het afbouwen belande ineenkeer in de vuilnisbak. ik ben naar huis gegaan en thuis weer gerevilideerd. een half jaar later haalde ik de opleiding van het korps mariniers en iedereenwas weer blij.( 6 litteken behandelingen gehad en veel beter)
ik ben nu 21 en volop aan het trainen het is m'n lust en zeker een deel van m'n leven.
ik at al super schoon maar hier en daar toch nog wat pukkels ik heb me erbij neergelegd en vind het wel best zo. ik heb goede zalf en dat werkt goed.
m'n kast is flink aan het groeien maar je ziet het wel heel duidelijk op m'n rug.( erg zonde)

ik wil hier zeker geen wijze les geven, alleen wil ik even zeggen denk er allemaal niet te makkelijk over een arts is ook maar een arts. je heb echt maar één kast en die moet groeien en niet verkloot worden door een toch wel heftig medicijn.
dat het helpt wil ik heel graag geloven! alleen niet iedereen heeft er baat bij en laat je dus goed controleren en gebruik geen andere(medicijnen ;) met roacutane.

groetjes en veel trainese en niet te groot worden...wordt/ben ik al ;)

welk zalfje gebruik je dan?

Heeft GS ook ROA?

Heb het nu via internet besteld,is wel iets duurder maar dat maakt niet zoveel uit vind ik,je geeft ook veel geld uit aan as en andere supplementen.Ik heb zelf niet zoveel last van puistjes dus ga ook maar 10mg per dag nemen.En kijken hoe ik er op reageer,ook de bijwerkingen zijn dan niet zo groot en omdat ik er niet zoveel heb,denk ik ook dat ik niet zoveel nodig heb.

trouwens dit is wel een leuke site

http://www.roaccutanekuur.nl/

Laatst bewerkt:
Ik wil er in sept mee beginnen

Moet eerst 2 mnd MINOCYCLINE proberen

Heb het nu via internet besteld,is wel iets duurder maar dat maakt niet zoveel uit vind ik,je geeft ook veel geld uit aan as en andere supplementen.Ik heb zelf niet zoveel last van puistjes dus ga ook maar 10mg per dag nemen.En kijken hoe ik er op reageer,ook de bijwerkingen zijn dan niet zo groot en omdat ik er niet zoveel heb,denk ik ook dat ik niet zoveel nodig heb.

trouwens dit is wel een leuke site

http://www.roaccutanekuur.nl/

Waar heb je het besteld?

Moet eerst 2 mnd MINOCYCLINE proberen

Ik ben ook naar de dermatoloog geweest voor roa. Ik had niet echt extreme last van acne, maar op zijn tijd wel eens een flinke onderhuidse ontsteking en voornamelijk op mijn voorhoofd. Behoorlijk bagger dus.

Derma wou me geen roa aansmeren, moest eerst 3 maanden aan de minocycline in combinatie met eryacne gel in de morgen en differin gel in de avond. Ben nu bijna een half jaar verder en dus al bijna 3 maanden klaar met de mynocycline en ik ben al 5,5 maand geheel acne vrij, geen puistje meer gehad. Gebruik nog wel elke morgen en avond die eryacne en differin, maar dat is kleine moeite voor mij. Ik ben iig achteraf blij dat ik geen roa heb gekregen, zeker omdat ik dan anders bijna mijn gehele buitenlandse periode in Berlijjn niet had kunnen drinken, wat voor iemand die graag op stap gaat en een biertje drinkt toch klote is.
Wat ik wil zeggen is dus dat de minocycline ook goed kan werken, ik zou persoonlijk wel vragen voor eventueel nog wat eryacne en differin voor de zekerheid.

Ze had al gezegt dat ze verwachtte dat de MINO niet zou gaan werken omdat ik vrij ernstige vrom van acne heb. Echt heel me ****ing rug zit vol met die shit:)(nek, hals, borst en schouders ook) Maargoed ik slik het nu al een week en heb het gevoel dat het wel wat doet( grotere en meer acne)(maar uitbraak in het begin hoort erbij volgens mij). Ik zal het met haar bespreken die gels ROB. Bedankt voor de info

Hoelang duurde het bij jou voordat het voorruit ging?

weet iemand of je minocycline en rao samen kan pakken?

Lol waarom zou je dat willen? beide is het vrij heavy shit, maar ROA is zeker nog veel zwaarder. Als je roa hebt heb je niet meer nodig.

Samen lijkt MIJ geen goed id

roa werkt bij mij niet zo super. Merk er niety zoveel van. Minocycline doet meer, maar ik dacht samen heeft het misschien wel het gewenste effect.

Das wel heel apart. Heb je ROA wel lang genoeg gebruikt?

@ Paul: Het duurde bij mij ongeveer 2 a 3 weken voor het echt beetje weg was. In het begin merkte ik dat de ontstekingen enzo in een versnelling kwamen, waar je nogmaal ruim een week met zo'n ding rond liep was het nu in 1 a 2 dagen behoorlijk weg.

Ik zou echt zeker voor die gels gaan Paul, ik denk idd dat als je stopt met de myno dat de kans op terugkeer te groot is. Eryacne en Differin gel kun je gewoon bij wijze van de rest van je leven blijven smeren zonder nadelige effecten voor huid/gezondheid, dus waarom niet?
Waarom neem je het btw maar 2 maanden? Ik zelf zat op 90 dagen a 100mg/dag. Je moet bij de derma gewoon een beetje pushen en zeggen dat je zo veel last hebt e.d. en dat je gewoon goede shit wil, en niet dat half/half werk.
Vind het zowieso schraal dat ze zegt dat ze niet verwacht dat het zal werken maar je toch 2 maanden aan medicijnen zet. Wat is dat voor gelul? Ik zou gewoon tegen haar zeggen dat je er echt mee in je kop zit en er zo snel mogelijk vanaf wil, en niet eerst nog 2 maanden aan shit gaan zitten, dan de acne weer terug laten komen, en dan alsnog aan de roa. Je had anders ook al van je acne af kunnen zijn tegen de tijd dat je een keertje halverwege je behandeling bent!

@ Choker, ik denk niet dat je dat kan combineren. Roa is nogal zwaar voor de lever dus ik denk niet dat het aan te raden is daar mynocycline bij te gaan slikken. Roa duurt gewoon lang, en je moet je kuur helemaal afmaken (uiteindelijk iets van 125 mg per kg lichaamsgewicht binnen krijgen dacht ik).

Das wel heel apart. Heb je ROA wel lang genoeg gebruikt?

yup, keertje of 2 3 een kuur gedaan, gewoon onder toezicht van de dermatoloog, hoogste dosering.

tis niet dat ik helemaal onder sta, maar ik heb er n beetje last van in mn gezicht, en onderhuids op mn borst/bovenkant abs. Kloterige vind ik dat noobs denken dat ik kuur:S

@ Paul: Het duurde bij mij ongeveer 2 a 3 weken voor het echt beetje weg was. In het begin merkte ik dat de ontstekingen enzo in een versnelling kwamen, waar je nogmaal ruim een week met zo'n ding rond liep was het nu in 1 a 2 dagen behoorlijk weg.

Ik zou echt zeker voor die gels gaan Paul, ik denk idd dat als je stopt met de myno dat de kans op terugkeer te groot is. Eryacne en Differin gel kun je gewoon bij wijze van de rest van je leven blijven smeren zonder nadelige effecten voor huid/gezondheid, dus waarom niet?
Waarom neem je het btw maar 2 maanden? Ik zelf zat op 90 dagen a 100mg/dag. Je moet bij de derma gewoon een beetje pushen en zeggen dat je zo veel last hebt e.d. en dat je gewoon goede shit wil, en niet dat half/half werk.
Vind het zowieso schraal dat ze zegt dat ze niet verwacht dat het zal werken maar je toch 2 maanden aan medicijnen zet. Wat is dat voor gelul? Ik zou gewoon tegen haar zeggen dat je er echt mee in je kop zit en er zo snel mogelijk vanaf wil, en niet eerst nog 2 maanden aan shit gaan zitten, dan de acne weer terug laten komen, en dan alsnog aan de roa. Je had anders ook al van je acne af kunnen zijn tegen de tijd dat je een keertje halverwege je behandeling bent!

2 maanden omdat het dan eind augustus is en dan is de hitte ook weer achter ons grotendeels. Ze wou de roa niet voorschrijven in de zomer en zeker niet omdat ik ook nog huidtype 1 ben:) maargoed ik ga nu ff sporten en daarna ga ik es ff flink googlen over die gels:) Nogmaals bedankt voor je info

Hmmz, ok dan is het idd wel een goed idee. Je krijgt dus sowieso wel roa? Even de zomermaandjes overbruggen met mino is wel een prima oplossing idd.

Terug
Naar boven