AndroidHealthClinic

Behandeling van acne: roaccutane (isotretinoïne)

Beste forumleden,

Ik zie dat er wat onduidelijkheden zijn omtrent roaccutane.
Aangezien ik vandaag bij de dermatoloog ben geweest, wil ik hier graag mededelen wat hij me heeft verteld. Mss dat ik hiermee een van jullie kan helpen met duidelijke info.

De dermatoloog is van mening dat het enige middel tegen acne, roaccutane is. Hij zegt echter dat antibiotica wel helpt, maar dat dat slechts tijdelijk is en dat de acne bij het stoppen van de antibiotica, weer net zo hard terug komt.

De derma noemt roa een prachtmiddel en vertelt dat het vrijwel iedereen van zijn acne problemen verhelpt. Hij vermeldt erbij dat acne bij lange na niet zwaar is voor de lever. Hij zegt duidelijk dat de druk op de lever ZELDEN voor komt. MAAR, na een maand roa gebruikt te hebben doen ze standaard een bloedtest afnemen om te bloedwaarden in de lever te checken.

De voornaamste bijwerkingen van roa zijn droge lippen.

Volgens de derma heb ik een lichte vorm van acne en heeft mij 40 tabs van 20mg per stuk voorgeschreven. Op zijn advies hoor ik te beginnen met 20mg ed, mochten de bijwerkingen zoals droge lippen (reuze) meevallen dan en het acne niet echt willen verdwijnen, mag ik de dosis verhogen naar 40mg.

Ik vermeld er ff bij dat ik de roa nog niet ga gebruiken ivm een geplande kuur in nov. Na mijn kuur in nov zal ik een logje van de roa bijhouden.

Heeft iemand toevallig nog wat Roa liggen die die niet meer nodig heeft? PM me dan...

haha is het nou al op?

in een kuur met test-e en anavar... Kan ik daarin gewoon een kleine dosis (10MG) roa nemen?? Of eerst wachten totdat ik klaar ben met anavar..(eerste 4weken)

kan gewoon samen zolang je maar je bloed laat controleren zoals voorgeschreven staat tijdens roa.

Ik heb het hier nog liggen denk 4 doosjes

alleen ze zijn over de exp datum

deze week ook aan de roa

vroeg me af of er mensen hier zijn die met trainen last hebben van spieren en gewrichten met roaccutane ik train zelf ook 2 keer in de week en ga deze week ook aan de roa dus ik vroeg t me af:cool:

heb er kwa trainen niks van gemerkt.. Heb wel is last van erge spierpijn maar had dit ook zonder die roa.. Dus daar hoef je het zeker niet voor te laten

vroeg me af of er mensen hier zijn die met trainen last hebben van spieren en gewrichten met roaccutane ik train zelf ook 2 keer in de week en ga deze week ook aan de roa dus ik vroeg t me af:cool:

Ik weet niet of dat het aan de Roa ligt, maar ik heb wel last van mn gewrichten als ik lang dezelfde houding aanneem. En dan met name last van mn knieen en enkels.

Ik weet niet of dat het aan de Roa ligt, maar ik heb wel last van mn gewrichten als ik lang dezelfde houding aanneem. En dan met name last van mn knieen en enkels.

+1 ik ben gestopt met roa door deze zaken het was zo erg dat ik niet meer kon joggen en zelfs deftig kon stappen een week lang na een intensieve looptraining.

:cool:zou t echt verschrikkelijk vinden om niet meer te kunnen trainen daardoor damn :mad:
ben vandaag aan de kuur begonnen ze zouden me dinsdag bellen voor me bloed onderzoek maar wou er niet op wachten:p ik heb 20mg gekregen kijk wel hoe t gaat
weet niet wat ik liever heb een slap lichaam of acne nouw ik denk wel dat t gaat mis wat minder energie en dan wat lichtere gewichten als ik maar in vorm blijf
ik ga ook gewoon onder de zonnebank 1 x in de week kan vast wel
met tetracycline zeiden ze ook dat dat niet kon toen ging gewoon 2 tot 3 x in de week zonnebanken en met doxycycline was ik in california en nix aan de hand:D dronk toen ook gewoon nog alcohol met beide anti

ik voel totaal geen verschil qua training met of zonder roa..

Hoeveel mg pak je? Ik pak 20mg en lijk ook wel iets meer vermoeid dan normaal...d8 eerst dat het gewoon aan de Test lag.

ik zit nu op 60mg. Morgen naar dermatoloog en hopen dat ik naar 80/100 mag

Ow dat is wel erg hoog...werkt het niet op 60mg ofzo?

Vol verbazing heb ik een hoop uit dit topic gelezen. Ik ben nu inmiddels 24 en loop al een jaar of 10 met acne, vooral in het gezicht. Velen hier zullen weten wat dit met je doet...

Van dit middel wist ik helemaal niets af, zowel mijn huisarts als mijn dermatholoog heb ik hier niet over gehoord. Ik heb zalfjes gehad, anti-biotica, en natuurlijk alles wat in de drogisterij voor handen is, maar niets had echt goed effect.

Nu is de zomer naderende, en lijkt het me niet echt verstandig om er mee te beginnen. Ik ga geregeld onder de zonnebank (voornamelijk voor de acne), en verbrand daardoor niet snel meer. Wat is jullie ervaring met het kuren in de zomermaanden?

Verder vraag ik mij af hoe jullie aan dit product gekomen zijn, kan dit uitsluitend op recept? En kan je eigenlijk zonder de huisarts te benaderen, een dermatholoog inschakelen?

Alvast bedankt:D

Terug
Naar boven