XXL Nutrition

Behandeling van acne: roaccutane (isotretinoïne)

Beste forumleden,

Ik zie dat er wat onduidelijkheden zijn omtrent roaccutane.
Aangezien ik vandaag bij de dermatoloog ben geweest, wil ik hier graag mededelen wat hij me heeft verteld. Mss dat ik hiermee een van jullie kan helpen met duidelijke info.

De dermatoloog is van mening dat het enige middel tegen acne, roaccutane is. Hij zegt echter dat antibiotica wel helpt, maar dat dat slechts tijdelijk is en dat de acne bij het stoppen van de antibiotica, weer net zo hard terug komt.

De derma noemt roa een prachtmiddel en vertelt dat het vrijwel iedereen van zijn acne problemen verhelpt. Hij vermeldt erbij dat acne bij lange na niet zwaar is voor de lever. Hij zegt duidelijk dat de druk op de lever ZELDEN voor komt. MAAR, na een maand roa gebruikt te hebben doen ze standaard een bloedtest afnemen om te bloedwaarden in de lever te checken.

De voornaamste bijwerkingen van roa zijn droge lippen.

Volgens de derma heb ik een lichte vorm van acne en heeft mij 40 tabs van 20mg per stuk voorgeschreven. Op zijn advies hoor ik te beginnen met 20mg ed, mochten de bijwerkingen zoals droge lippen (reuze) meevallen dan en het acne niet echt willen verdwijnen, mag ik de dosis verhogen naar 40mg.

Ik vermeld er ff bij dat ik de roa nog niet ga gebruiken ivm een geplande kuur in nov. Na mijn kuur in nov zal ik een logje van de roa bijhouden.

Sorry voor deze bump maar f*ck roacuttane. Beste combi voor mij om acné te bestrijden tijdens mijn kuur is vitamine b5 caps + biergist pillen + 1 a 2x in de week onder de zonnebank + lokale plaatsen insmeren met tretoine of benzoylperoxide 10 % anti-acné creme en als laatst scrubben met een goede face wash gel. Is allemaal te verkrijgen bij de kruidvat buiten vitamine b5 dat moet je van internet bestellen..

Roaccutane werkt preventief, dat is het grote voordeel ervan. En tijdens mn kuur had ik zoveel last van acne ik heb bijna al die dingen gedaan van jou (behalve tretoine) en het hielp allemaal niks.

Roaccutane werkt preventief, dat is het grote voordeel ervan. En tijdens mn kuur had ik zoveel last van acne ik heb bijna al die dingen gedaan van jou (behalve tretoine) en het hielp allemaal niks.

Jij had 10mg ED laten meelopen tijdens je kuur en geen enkele last meer van acne toch? Ook tijdens je nakuur laten meelopen en daarna nog een tijdje of niet?

kuuuuuut ACNE komt weer terug en niet zo'n beetje ook. Mijn roaccutane kuur is nu ongeveer drie maanden geleden maar de puisten komen weer 'goed' terug. Huid wordt ook weer stuk verder, dus talgaanmaak neemt weer overdreven toe. Ik heb al twee kuren roaccutane gehad aan goede dosis voor lichaamsgewicht en normaliter blijft de acne dan weg. Echter helaas is dit laatste niet het geval!

Heeft iemand ook veel meer last van acne JUIST tijdens de zomermaanden of in warmere klimaten. In Thailans had ik bv ook veel meer last. Ik dacht zelf dat dit te maken had met het relatief grotere verlies aan zink (?). Iemand nog tips om de talgaanmaak EFFECTIEF te verminderen? dus minder jodium, meer zink etc etc. Normaal hoor ik altijd verhalen dat de acne juist in de zomer bij de meeste minder wordt door de zon. Bij mij precies andersom, HEEL VEEL last van witte kopjes.

Heb je ooit vitamine B5 geprobeerd in hoge dosissen? (5-10 gr)

Heb je met roaccutane sneller last van striae?

Niet dat ik weet, en ook niet gemerkt in ieder geval, en was toch wel wat kg'tjes aangekomen tijdens m'n roa kuur, was namelijk net klaar met cutten toen ik begon met roa.

Striae = droge huid, roccutane maakt huid droog toch?

Correct if wrong

En kilos aangekomen in vet door roccutane bedoel je?

Striae = scheuring van de dermis waardoor littekens ontstaan als gevolg van het te snel uitrekken van de huid.

Kilo's aangekomen door trainen en eten, niet door de roa lol.

Striae = scheuring van de dermis waardoor littekens ontstaan als gevolg van het te snel uitrekken van de huid.

Kilo's aangekomen door trainen en eten, niet door de roa lol.

Oh ik snap hem, grapje haha

Maar striae heb je sneller bij een niet rekbare dus droge huid?

Oh ik snap hem, grapje haha

Maar striae heb je sneller bij een niet rekbare dus droge huid?
Nee, zo moet je dat niet zien, rekbaarheid staat los van 'n 'droge huid' zoals in de volksmond. Talgklieren zelf liggen ook in de dermis en 'smeren' dus niet de dermis zelf.

Nee, zo moet je dat niet zien, rekbaarheid staat los van 'n 'droge huid' zoals in de volksmond. Talgklieren zelf liggen ook in de dermis en 'smeren' dus niet de dermis zelf.

Hoezo kan je striae dan voorkomen door je huid "nat" en zacht te houden?

Striae kan je alleen voorkomen door niet te snel te groeien. Nat en zacht houden, been there, done that, helpt geen ****. :)

ik ben vandaag bij de dermatoloog geweest en die heeft mij isotretinoine mylan 20mg gegeven, dagelijks 2x gebruik voor 2 maanden, er zijn 2 soorten roaccutane volgens de dermatoloog, deze heeft meer werking als vitaminen zei ze en niet als de andere anti biotica, klopt dat? dus deze is beter? en raden jullie het aan om het nu te gebruiken of na de zomer?

ik ben vandaag bij de dermatoloog geweest en die heeft mij isotretinoine mylan 20mg gegeven, dagelijks 2x gebruik voor 2 maanden, er zijn 2 soorten roaccutane volgens de dermatoloog, deze heeft meer werking als vitaminen zei ze en niet als de andere anti biotica, klopt dat? dus deze is beter? en raden jullie het aan om het nu te gebruiken of na de zomer?

Ik zou het nu gebruiken als je het nu krijgt en last van acne hebt?

waarom wachten?

Volgens mij heb je niet goed geluisterd, er is maar 1 soort roaccutane, en dat is de werkzame stof isotretinoine. Isotretinoine mylan is een merknaam en bevat ook gewoon isotretinoine.

Ik zou het na de zomer gebruiken, je kan moeilijk in de zon met roa, iig. heel goed insmeren. Verder is 2x 20mg per dag voor 2 maanden te kort. Dat hoort die derma ook te weten... Ik heb bijna 6 maanden geslikt, waarvan gem. 80mg per dag.

Volgens mij heb je niet goed geluisterd, er is maar 1 soort roaccutane, en dat is de werkzame stof isotretinoine. Isotretinoine mylan is een merknaam en bevat ook gewoon isotretinoine.

Ik zou het na de zomer gebruiken, je kan moeilijk in de zon met roa, iig. heel goed insmeren. Verder is 2x 20mg per dag voor 2 maanden te kort. Dat hoort die derma ook te weten... Ik heb bijna 6 maanden geslikt, waarvan gem. 80mg per dag.

Misschien heeft hij een lichtere vorm?
Ik heb antibiotica en kan ook niet te lang in de zon, maar dat heb ik er voor over om minder acne te hebben. ik zou roa beginnen maarja dat ben ik he

Zodra je bij de dermatoloog belandt met acne en roaccutane krijgt voorgeschreven, kan je veilig zeggen dat je geen lichte acne hebt (en dan hoeft het qua uiterlijk er geeneens ernstig uit te zien). Twee maanden is gewoon te kort, kan ik je nu al verzekeren.

Zodra je bij de dermatoloog belandt met acne en roaccutane krijgt voorgeschreven, kan je veilig zeggen dat je geen lichte acne hebt (en dan hoeft het qua uiterlijk er geeneens ernstig uit te zien). Twee maanden is gewoon te kort, kan ik je nu al verzekeren.
ja de dermatoloog zei ook van dat je misschien na 2 maanden, nog een keer 2 maanden kan doen, ik heb ook een afspraak over 2 maanden, dus na 2 maanden kan ze pas zien of ik nog een 2 maanden moet doen of niet, maar goed wat als dat het geval zou zijn, dat ik 4 maanden moet, wie weet, dan zit er nog zomervakantie tussen, en in de buitenland ga ik niet roa gebruiken, dus wat raad je aan, gewoon na zomervakantie?

Dan zou ik het na je zomervakantie doen ja. Ik mocht van m'n dermatoloog geeneens begin als ik op vakantie ging naar het buitenland hehe.

Terug
Naar boven