Fitness Seller

Behandeling van acne: roaccutane (isotretinoïne)

Beste forumleden,

Ik zie dat er wat onduidelijkheden zijn omtrent roaccutane.
Aangezien ik vandaag bij de dermatoloog ben geweest, wil ik hier graag mededelen wat hij me heeft verteld. Mss dat ik hiermee een van jullie kan helpen met duidelijke info.

De dermatoloog is van mening dat het enige middel tegen acne, roaccutane is. Hij zegt echter dat antibiotica wel helpt, maar dat dat slechts tijdelijk is en dat de acne bij het stoppen van de antibiotica, weer net zo hard terug komt.

De derma noemt roa een prachtmiddel en vertelt dat het vrijwel iedereen van zijn acne problemen verhelpt. Hij vermeldt erbij dat acne bij lange na niet zwaar is voor de lever. Hij zegt duidelijk dat de druk op de lever ZELDEN voor komt. MAAR, na een maand roa gebruikt te hebben doen ze standaard een bloedtest afnemen om te bloedwaarden in de lever te checken.

De voornaamste bijwerkingen van roa zijn droge lippen.

Volgens de derma heb ik een lichte vorm van acne en heeft mij 40 tabs van 20mg per stuk voorgeschreven. Op zijn advies hoor ik te beginnen met 20mg ed, mochten de bijwerkingen zoals droge lippen (reuze) meevallen dan en het acne niet echt willen verdwijnen, mag ik de dosis verhogen naar 40mg.

Ik vermeld er ff bij dat ik de roa nog niet ga gebruiken ivm een geplande kuur in nov. Na mijn kuur in nov zal ik een logje van de roa bijhouden.

Isotretinoine is de werkzame stof van roaccutane, roaccutane is de merknaam.

Ik heb zelfs nog 4 doosjes over, die gebruik ik al 4 maanden niet. Omdat al mijn acne weg is.

Vraagje, kan die Systane ook gebruikt worden bij zachte lenzen? En hoe vaak per dag moet je ongeveer druppelen?

Jazeker, ikzelf heb ook zachte lenzen
hoeveel x per dag maakt niet uit, het zijn 'kunsttranen' het kan dus geen kwaad, je voelt het zelf wel aan wanneer je het nodig hebt, als je oog, lens droger word. soms gebruik ik het maar 3x per dag, soms bijna 10x

Ja, ging er meer om dat ik 'n beetje 'n indicatie had van de frequentie van druppelen, paar keer per dag is ideaal. :) Heb zelf de laatste tijd ook enorme last van droge ogen namelijk.

Mischien een raar vraagje voor sommige..
Maar het gebruik van Roaccutane 40mg per dag & weed (jointen roken) voor slape gaan, mag dat samen, of is dit zeer slecht, schadelijk?
ik slaap snachts zeer moeilijk en ik doe het wel vaak dan..

Slechte toppic maar het gaat ook over acne...
Heb laatst een zakje test gesmeerd 50mg en heb wat meer last van puisjes.
Zou het mogelijk zijn van zo`n kleine hoeveelheid of zou dit eerder komen van cosmetica en zon?

Misschien moeilijk te beantwoorden of moet ik wachten tot ze wegzijn en nogmaals proberen?

Kreeg vandaag het recept van de dokter, ga het morgen ophalen. Mocht meteen beginnen op 40mg en hij wou de kuur ongeveer 8 maanden laten duren, dan moet het blijvend wegblijven volgens hem.

Kreeg vandaag het recept van de dokter, ga het morgen ophalen. Mocht meteen beginnen op 40mg en hij wou de kuur ongeveer 8 maanden laten duren, dan moet het blijvend wegblijven volgens hem.

Je loopt dus bij je huisarts i.p.v. dermatoloog begrijp ik? Checkt ie wel frequent je bloedwaarden? Hou ons iig. op de hoogte :) Ik begon ook op 40mg ED overigens.

Nee bedoel dermatoloog maar noemde hem dokter, my bad. Ja heb meteen bloed moeten prikken voordat ik begon en als die me niet zou terug bellen zou alles in orde zijn. Moet over 5 weekjes terug gaan om te kijken hoe het dan ervoor staat. Dan zal ik waarschijnlijk weer bloed moeten prikken. Hij heeft mij trouwens niks verteld dat ik geen vitamine a mocht gebruiken terwijl ik dat bij sommige hier wel zie staan.

Denk dat ik na de zomer ook aan de roa ga als ik dan nog acne heb...

Nee bedoel dermatoloog maar noemde hem dokter, my bad. Ja heb meteen bloed moeten prikken voordat ik begon en als die me niet zou terug bellen zou alles in orde zijn. Moet over 5 weekjes terug gaan om te kijken hoe het dan ervoor staat. Dan zal ik waarschijnlijk weer bloed moeten prikken. Hij heeft mij trouwens niks verteld dat ik geen vitamine a mocht gebruiken terwijl ik dat bij sommige hier wel zie staan.
Zo ging het ook bij mij in z'n werk. :) Mijne vergat overigens ook te vermelden dat ik geen vitamine A mocht, pas toen ik begon over dat ik bepaalde dingen supplementeerde begon ie erover.

Tijdens mijn nakuur of verandering van doseringen aas is het moment dat ik last krijg van acne.

zou het werken als ik 1 maand voor mijn nakuur al begin aan roa? preventief.
Of werkt het niet zo en krijg ik hoe dan ook acne als mijn hormoon huishouding ff in de war is?

sorry als dit al een keer gevraagd is

Tijdens mijn nakuur of verandering van doseringen aas is het moment dat ik last krijg van acne.

zou het werken als ik 1 maand voor mijn nakuur al begin aan roa? preventief.
Of werkt het niet zo en krijg ik hoe dan ook acne als mijn hormoon huishouding ff in de war is?

sorry als dit al een keer gevraagd is

Dit helpt. Ik gebruik Roa enkel als ik het nodig heb, 20mg enkele dagen en dan stop ik weer... Begrijp dat dit tegen alle voorschriften in gaat maar werkt ideaal zo voor mij.

Dit helpt. Ik gebruik Roa enkel als ik het nodig heb, 20mg enkele dagen en dan stop ik weer... Begrijp dat dit tegen alle voorschriften in gaat maar werkt ideaal zo voor mij.
ik doe het ook precies zo,maar dit werkt niet voor iedereen helaas

Roaccutane wordt niet vaak voorgeschreven voor je 18e begreep ik van mijn derma.

ik heb het ook voorgeschreven gekregen,
bloed laten prikken en 5 minuten geleden belde mijn dermatoloog dat het ok was en ik kon beginnen.
Rugklachten vielen volgens haar mee
moet beginnen met 20 mg ´S ochtends en 10 ´savonds
alleen droge lippen + lenzen niet kunnen dragen wil ik niet maarjaa
en een half jaar is ook wel lang...

Waarschijnljik zul je op die dosis alleen last krijgen van droge lippen, no worries. :)

Toch word roa hier imo teveel gepromoot als een onschuldig middel, en ik denk dat het echt wel naar spul is. Voor degene wie een onderbouwing willen hebben zie link

http://max001.proboards.com/index.cgi

Onschuldig is een groot woord, maar als het zo ernstig is zouden de vele gebruikers -waaronder ikzelf- op sterfens na dood zijn i.p.v. alleen wat droge lippen hebben.

Ik weet dat er best wat ophef over is geweest in de VS, maar zou dan wel goed onderbouwde argumenten willen zien. Een handjevol forum posts met symptomen van algemene hormoonproblemen zeggen weinig.

Onschuldig is een groot woord, maar als het zo ernstig is zouden de vele gebruikers -waaronder ikzelf- op sterfens na dood zijn i.p.v. alleen wat droge lippen hebben.

Ik weet dat er best wat ophef over is geweest in de VS, maar zou dan wel goed onderbouwde argumenten willen zien. Een handjevol forum posts met symptomen van algemene hormoonproblemen zeggen weinig.

Wel eens afgevraagd wat de precieze werking van roa is? :p

Terug
Naar boven