AndroidHealthClinic

Behandeling van acne: roaccutane (isotretinoïne)

Beste forumleden,

Ik zie dat er wat onduidelijkheden zijn omtrent roaccutane.
Aangezien ik vandaag bij de dermatoloog ben geweest, wil ik hier graag mededelen wat hij me heeft verteld. Mss dat ik hiermee een van jullie kan helpen met duidelijke info.

De dermatoloog is van mening dat het enige middel tegen acne, roaccutane is. Hij zegt echter dat antibiotica wel helpt, maar dat dat slechts tijdelijk is en dat de acne bij het stoppen van de antibiotica, weer net zo hard terug komt.

De derma noemt roa een prachtmiddel en vertelt dat het vrijwel iedereen van zijn acne problemen verhelpt. Hij vermeldt erbij dat acne bij lange na niet zwaar is voor de lever. Hij zegt duidelijk dat de druk op de lever ZELDEN voor komt. MAAR, na een maand roa gebruikt te hebben doen ze standaard een bloedtest afnemen om te bloedwaarden in de lever te checken.

De voornaamste bijwerkingen van roa zijn droge lippen.

Volgens de derma heb ik een lichte vorm van acne en heeft mij 40 tabs van 20mg per stuk voorgeschreven. Op zijn advies hoor ik te beginnen met 20mg ed, mochten de bijwerkingen zoals droge lippen (reuze) meevallen dan en het acne niet echt willen verdwijnen, mag ik de dosis verhogen naar 40mg.

Ik vermeld er ff bij dat ik de roa nog niet ga gebruiken ivm een geplande kuur in nov. Na mijn kuur in nov zal ik een logje van de roa bijhouden.

Roa stinkt, niet meer nemen die troep.
Je voelt je heel de dag klote en uitgedroogd

Black Knight zei:
De roids iets hoger doseren en probleem opgelost ;)

Heerlijk spul die roa, heb het toch weer los weten te peuteren bij m'n huisarts,

De volgende keer gewoon het recept kopieeren onder de thuisprinter.
Of inscannen en de datum aanpassen.
Zo heb ik van één doosje al 15 gemaakt.
En van 10mg naar 20mg.:D

Marcellllll zei:
De volgende keer gewoon het recept kopieeren onder de thuisprinter.
Of inscannen en de datum aanpassen.
Zo heb ik van één doosje al 15 gemaakt.
En van 10mg naar 20mg.:D
hahah ongelooflijk..

hmmm ook eens proberen, ik heb er lichtelijk last van. In de zomer eigenlijk maar weinig [nu toevallig een klein beetje].

Jonko zei:
hmmm ook eens proberen, ik heb er lichtelijk last van. In de zomer eigenlijk maar weinig [nu toevallig een klein beetje].

Ik zal er niet te vroeg beginnen bro, het zijn geen snoepjes.
Maar ik weet natuurlijk niet hoe je er voorstaat,
Hoe erg je er mee zit (kan natuurlijk wel begrijpen dat je er vanaf wil)
En of je al een bij een huisarst/dermatoloog bent geweest? Zou dat eerst doen.

johanheeze zei:
Ik zal er niet te vroeg beginnen bro, het zijn geen snoepjes.
Maar ik weet natuurlijk niet hoe je er voorstaat,
Hoe erg je er mee zit (kan natuurlijk wel begrijpen dat je er vanaf wil)
En of je al een bij een huisarst/dermatoloog bent geweest? Zou dat eerst doen.
Ben al wel eens bij de huisarts ervoor geweest, omdat ik het tijdens en bij afloop van de pubertijd best erg had. Nu heb ik het gewoon lichtjes op schouders, rug en gezicht. Soms een stukje meer als anders. Ik kreeg een of ander opsmeer spul ervoor wat vies rook, maar het werkte voor geen meter :p

Dermatoloog ben ik nog niet geweest... word dat vergoed door het ziekenfonds? ???

Uhm ik heb dat niet hoeven te betalen nee. Die pillen ook niet overigens, hoop ook niet dat dat nog komt. Ik weet niet precies hoe het zit hoor want zoiets regelt mijn moeder nog altijd voor me :o :D

• Topic Starter Topic Starter
Jonko zei:
Ben al wel eens bij de huisarts ervoor geweest, omdat ik het tijdens en bij afloop van de pubertijd best erg had. Nu heb ik het gewoon lichtjes op schouders, rug en gezicht. Soms een stukje meer als anders. Ik kreeg een of ander opsmeer spul ervoor wat vies rook, maar het werkte voor geen meter :p

Dermatoloog ben ik nog niet geweest... word dat vergoed door het ziekenfonds? ???

Het wordt vergoed door het ziekenfonds wanneer je het voorgeschreven krijgt. Maar het wordt natuurlijk wel van je no-claim afgehaald.

Je kan ook 10mg/dag nemen. Dan heb je geen bijwerkingen, maar op termijn wel dezelfde effecten. De werking ervan is immers cumulatief. Je moet dus gewoon een bepaalde dosis per kg lichaamsgewicht binnenhebben om de werking ervan te ondervinden. De termijn waarin dit gebeurt is niet zo belangrijk.

Suat zei:
Het wordt vergoed door het ziekenfonds wanneer je het voorgeschreven krijgt. Maar het wordt natuurlijk wel van je no-claim afgehaald.

Mooi :)

Otonio zei:
Je kan ook 10mg/dag nemen. Dan heb je geen bijwerkingen, maar op termijn wel dezelfde effecten. De werking ervan is immers cumulatief. Je moet dus gewoon een bepaalde dosis per kg lichaamsgewicht binnenhebben om de werking ervan te ondervinden. De termijn waarin dit gebeurt is niet zo belangrijk.

Ja, nja ik ben er bijna klaar mee dus, maar ik snap je punt ;)

Otonio zei:

dusseee als ik een doossie per dag naar binnen mik is het ook goed: :D

Maar is verder prima spul, heb het een paar keer gebruikt. heb nu nog wel wat liggen, dus als iemand er eventueel interesse in heeft....

Ben ook maar weer eens aan de roa begonnen.

Wk 1-2 30 mg/dag
Wk 3-4 40 mg/dag

Helemaal niks. Naar de dokter en met toestemming naar 80 mg/dag.

De 1e 3 dagen op 80 mg leek het echt minder te worden. Krengen begonnen duidelijk uit te drogen. Daarna verdween de "werking" ??? . K*tdingen kwamen terug en er is nu nog geen enkel verschil na 6,5 week. ZUCHT!

Terug naar de dokter. Kreeg toestemming om er tretinoine lotion bij te nemen.
Ben ook maar (desperate) sinds een paar dagen begonnen met:
-2 x/dag 25 mg zink gluconaat
-10 gram biergist/dag

Heb ook alvast 3 potten vit. B5 ingeslagen. Begin daar volgende week mee.

Big'r zei:

Wk 1-2 30 mg/dag
Wk 3-4 40 mg/dag

De 1e 3 dagen op 80 mg leek het echt minder te worden. Krengen begonnen duidelijk uit te drogen. Daarna verdween de "werking" ??? . K*tdingen kwamen terug en er is nu nog geen enkel verschil na 6,5 week. ZUCHT!

-10 gram biergist/dag

Ik begin zo langzamerhand te geloven dat er geen enkel medicijn werkt bij jou..

Succes kerel!

• Topic Starter Topic Starter
Big'r zei:

Wk 1-2 30 mg/dag
Wk 3-4 40 mg/dag

-10 gram biergist/dag

Ze kunnen idd terugkomen maar dat wil niet zeggen dat die weer niet weggaan. Wanneer je de 120mg per kg lichaamsgewicht bereikt, heb je minimale kans op acne. Dan nog is een 2e kuur zeer effectief.

Big'r zei:

Wk 1-2 30 mg/dag
Wk 3-4 40 mg/dag

-10 gram biergist/dag

De B-vitaminen stimuleren de talgproductie. Slik dus maar veel biergist en B5, very smart.

stel je eens voor......dat een bepaald ug-lab zo slim is om roaccutane te produceren......

op elk bodybuildingforum (ook buitenlandse) kom je een shitload aan topics tegen met sporters die last hebben van acne.

roaccutane wordt veel genoemd als het enige werkende middel.

maar.... roaccutane is ook klote te krijgen op doktersrecept, en daar komt nog eens bij dat een groot gedeelte van de "gedupeerden" toch niet zo gauw naar de dokter stappen.

stel je toch eens voor.....Roaccutane op de zwarte markt, ik zeg; GOUDEN HANDEL

Loo zei:
stel je eens voor......dat een bepaald ug-lab zo slim is om roaccutane te produceren......

op elk bodybuildingforum (ook buitenlandse) kom je een shitload aan topics tegen met sporters die last hebben van acne.

roaccutane wordt veel genoemd als het enige werkende middel.

maar.... roaccutane is ook klote te krijgen op doktersrecept, en daar komt nog eens bij dat een groot gedeelte van de "gedupeerden" toch niet zo gauw naar de dokter stappen.

stel je toch eens voor.....Roaccutane op de zwarte markt, ik zeg; GOUDEN HANDEL
Oke Loo, wanneer kunnen we bestellen bij jou?

Terug
Naar boven