- Waardering
- 2.963
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat is wat mij betreft nogal paradoxaal, als je belasting ziet als diefstal kan je moeilijk de bestedingen van dat roofgeld zien als iets nuttig. Als je er van overtuigd bent dat belasting er moet zijn kan je het toch moeilijk als diefstal zien. Meer als een noodzakelijk kwaad om een bijdrage te kunnen leveren aan het in stand houden van onze samenleving.
Maar draai het eens om, is mee eten uit de ruif zonder enige concrete bijdrage te leveren ook geen diefstal? Want zo'n Toine Manders wil wel zijn bedrijfje voeren in deze maatschappij maar is tegelijkertijd groot voorstander van het zoveel mogelijk ontduiken van belastingen. Of wat te denken van uitkeringstrekkers die klagen over belastingen terwijl ze zelf in feite hun belasting alleen maar betalen omdat ze zelf stelen uit de door andere opgebrachte ruif.

Uitkering krijgen is een lachertje zou idd veel strenger moeten, iedereen die wil werken, kan werken.![]()
ik weet niet meer wie het is maar er heeft hier iemand overgevoeligheid voor externe prikkels en last van identiteitsverlies.. dit lijken me toch duidelijke ziektes dat men niet kan werken?
Hoezo hoger % voor rijken?gewoon opt**fen met die k*tbelastingen!!
vind tarieven hier te hoog, zou moeten beginnen bij 10% ofzo voor de minder rijke mensen en dan omhoog tot max 30% voor de rijken.
Hoezo hoger % voor rijken?
Je bent rijk en verdient €1000.000 per jaar, stel vlaktaks van 10%, dan betaal je €100.000 per jaar belasting.
Je bent minder rijk en betaalt 100.000 per jaar, stel vlaktaks van 10%, dan betaal je €10.000 per jaar belasting.
In dit voorbeeld betaalt de persoon die rijk is al 10x zoveel als de persoon die minder rijk is. Waarom zou je daar 30x zoveel van maken? Lekker asociaal. Rijken zullen hun business dan wel in een ander land verder zetten, je moet wel gek zijn om te blijven ondernemen in zo'n land.
rijken kunnen wel wat meer bijdragen dan 10% daarnaast zullen ze niet naar andere land gaan want als daalt van 52% naar 30% zijn ze al blij

Hoop mensen die het allemaal verkeerd zien of niet Eric?
Mijn mening kan natuurlijk niet uit blijven.
De huidige belasting is diefstal en afpersing omdat het niet op vrijwillige basis gebeurd en ruim meer afgeperst word dan nodig is, je raakt meer kwijt dan je overhoud en dat word dan het steen(tje) bijdragen genoemd.
Als je ziet dat er in ieder geval geprobeerd word om het belastinggeld nuttig te besteden en niet meer gevraagd dan strict noodzakelijk, betaal ik het met plezier om een bijdrage aan de maatschappij te leveren.
Nu is het meer een moeten met het besef dat ik de hobby van een politicus financier.
Deze hoogleraar fiscale economie loopt niet voor niks rood aan.
http://www.youtube.com/watch?v=EByzptsHeGg
Dus als je meer kan bijdragen moet je ook meer bijdragen.
---------- Post toegevoegd Thu 8 Dec 2011 om 13:20 ----------
Belasting is zeker geen diefstal, al vind ik wel dat door de hoge belasting schalen werken niet altijd loont. Als ik kijk naar mijn belasting uitgave van mijn maandsalaris onderhoud ik daarvan 1 bijstand gezin. En ik werk me de t*fus en hun krijgen de ene subsidie na de andere, dat vind ik nou diefstal. Werken moet lonen, hoe wil je al die mensen uit de uitkering krijgen pfff soms denk ik ook wel eens kan net zo goed een uitkering hosselen en zwar
Het grootste deel van de rijken lossen het wel anders op door vennootschappen.Hoezo hoger % voor rijken?
Je bent rijk en verdient €1000.000 per jaar, stel vlaktaks van 10%, dan betaal je €100.000 per jaar belasting.
Je bent minder rijk en betaalt 100.000 per jaar, stel vlaktaks van 10%, dan betaal je €10.000 per jaar belasting.
In dit voorbeeld betaalt de persoon die rijk is al 10x zoveel als de persoon die minder rijk is. Waarom zou je daar 30x zoveel van maken? Lekker asociaal. Rijken zullen hun business dan wel in een ander land verder zetten, je moet wel gek zijn om te blijven ondernemen in zo'n land.
Dikke +1.Nou, in België ligt het anders nog hoger
OT: anders
Eens dat er belastingen zijn, maar niet in de mate dat het hier is