Fitness Seller

Stelling Belastingen zijn diefstal

Peiling Peiling Stelling Belastingen zijn diefstal

• Eens, en niet noodzakelijk

Stemmen: 20 16,3%
  • Eens, maar noodzakelijk

Stemmen: 46 37,4%
  • Oneens (en noodzakelijk)

Stemmen: 49 39,8%
  • Anders

Stemmen: 8 6,5%

• Totaal stemmers
    123
Eerst besparen op peanuts dan pas verder kijken lijkt me.

Als je inkomsten dalen ga je toch ook niet meteen besparen op voedsel. Eerst op alle onnodige zaken besparen en dan pas verder kijken.

Bij de overheidsuitgaven zijn ook bij de grootste kostenposten genoeg onnodige uitgaven, daar kan dus ook op bespaard worden.

Ze moeten besparen op defensie. Oorlog is voor zwakzinnigen.

Geld afdragen om te voorzien in welvaart kan geen diefstal genoemd worden, nee dus.

(1) Universiteiten/scholen zijn dan for-profit instellingen

(2) Collegegeld/scholen kosten dan i.p.v. de symbolische prijzen de échte prijzen zoals privé scholen/universiteiten: minimaal 6k/jr voor school en 12k/jr voor universiteit

(3) Banken zullen deze kosten alleen dekken als je over bijzondere intelligentie beschikt, dus het sowieso gaat halen.

(4) Alleen OF de allerslimste/hardwerkende OF kinderen van rijke ouders kunnen studeren

(5) De "meeste mensen" zijn niet rijk en kunnen dit dus niet betalen

(6) Jij, die nu in staat is te studeren door de verzorgingsstaat waarin we wonen kan dan niet studeren.

(7) Je verdient nog minder dan wat je zou verdienen minus belasting. Plus alle services die nu "gratis" zijn (met belasting betaald dus) zoals wegen/zorg/112/politie moet je ook nog allemaal privé afkopen.

(8) Status quo is dat je slechter af bent, je kiest dus voor een lagere standaard van leven, lager inkomen etc.

QED

Bij de overheidsuitgaven zijn ook bij de grootste kostenposten genoeg onnodige uitgaven, daar kan dus ook op bespaard worden.

Bezuinigen binnen de publieke sector en op sociale zekerheid moet toch wel voorzichtig mee omgesprongen worden. Niet het botte bijl fenomeen zoals we die nu al te veel tegenkomen.
Zorg en scholing moet mijns inziens voor iedereen betaalbaar en mogelijk blijven. En dat dreigt nu te veranderen.

Ze moeten besparen op defensie. Oorlog is voor zwakzinnigen.

we hebben niet eens fkkn tanks meer in NL. En paxen hebben maar beperkt munitie tijdens oefeningen omdat het anders te duur wordt. De scherfvesten zijn fokking zwaar want de lichtere zijn te duur. DE HELFT van hun uitrusting kopen ze zelf al op onlinewinkels http://www.vikingmilitarygear.com/ zoals deze en er zijn er nog veel meer, die alleen bestaan omdat onze mannen alleen maar k*t uitrusting krijgen. En dat kost wat meer dan een paar tientjes kan ik je vertellen. Zijn je schoenen op na 1000km marsen, helaas, tape het maar vast of koop zelf nieuwe.

Zo gaat het er aan toe bij defensie nu en als er een referendum zou komen dan zouden NL'ers er nog verder op bezuinigen ook.
En leuke bijdrage aan NAVO missies zo.

(2) Collegegeld/scholen kosten dan i.p.v. de symbolische prijzen de échte prijzen zoals privé scholen/universiteiten: minimaal 6k/jr voor school en 12k/jr voor universiteit

(3) Banken zullen deze kosten alleen dekken als je over bijzondere intelligentie beschikt, dus het sowieso gaat halen.

(4) Alleen OF de allerslimste/hardwerkende OF kinderen van rijke ouders kunnen studeren

(6) Jij, die nu in staat is te studeren door de verzorgingsstaat waarin we wonen kan dan niet studeren.

(7) Je verdient nog minder dan wat je zou verdienen minus belasting. Plus alle services die nu "gratis" zijn (met belasting betaald dus) zoals wegen/zorg/112/politie moet je ook nog allemaal privé afkopen.

(8) Status quo is dat je slechter af bent, je kiest dus voor een lagere standaard van leven, lager inkomen etc.

QED

Veel mensen hebben er geen benul van, ik moet altijd hard lachen als ik studenten hoor klagen hoeveel schoolgeld ze wel niet moeten betalen en dat de financiering veel te laag is terwijl ze idd maar een symbolisch bedrag betalen.

Eens. Maar het is wel noodzakelijk.
Belastingen in BE zijn veel te hoog. (Maar blijkbaar voor de regering nog niet hoog genoeg?)

QED

Ik snap je punt, en je punt is duidelijk, maar niet echt een "tegenargument" op mijn standpunt. Nu bedenk ik net dat ik de vraag mogelijk verkeerd geïnterpreteerd heb. De optie:
Belastingen zijn diefstal, en niet noodzakelijk kan geïnterpreteerd worden als:
1) Belastingen zijn geen noodzaak, het is diefstal!
2) Belastingen zijn diefstal, terwijl dit niet noodzakelijk is. Men zou ook rechtvaardige belastingen kunnen invoeren.
Ik heb de vraag echter op de 2e manier geïnterpreteerd, terwijl jij volgens mij een verdediging geeft van waarom belastingen noodzakelijk zijn. Zou handig zijn als Big T even toelicht hoe het geïnterpreteerd moet worden.

Geen belasting, geen staat, geen welvaart.

Invoeren vlaktaks!

Stuk rechtvaardiger, iedereen gewoon hetzelfde percentage.
Daarbij, denivellering van de samenleving zal vooral zorgen voor hardwerkende, gemotiveerde burgers.

Invoeren vlaktaks!

Daarbij, denivellering van de samenleving zal vooral zorgen voor hardwerkende, gemotiveerde burgers.

Hoe wil je dat nu doen tov arbeiders en bedienden.

Om maar een voorbeeld te geven: hoe ga jij ervoor zorgen dat bouwvakkers met hun bouwverlof en vergoeding erbij evenveel betalen als bedienden? Dan ga ik nu rechtstreeks de bouw in

• Topic Starter Topic Starter
Invoeren vlaktaks!

Ja lijkt mij ook. Geef mensen een reden om te investeren, om te ondernemen en riskeren en jobs te creëren. En stop met arbeid te belasten, belasting hoort bij consumptie niet bij productie.

Dus diefstal is belastingen?

In nederland vind ik het teveel en dus diefstal, zeker als je boven modaal verdiend ben je te zwaar de lul. Gaat nergens over, zeker als je dan ziet dat er genoeg mensen zijn die gewoon niet willen werken en lekker op kosten van de staat leven. Daar moeten ze veel strenger in zijn. Intrekken die uitkeringen!!!!

Ook is het in nederland mogelijk dat iemand die net in de 42% schaal zit en dus geen toeslag meer krijgt minder overhoud als een kansloze tokkie die nooit naar school wilde en wel toeslagen krijgt.....vind dit echt niet kunnen.

Ook word imo het belasting geld te vaak niet goed besteed door die achterlijke ambtenaren.

Hoe wil je dat nu doen tov arbeiders en bedienden.

Om maar een voorbeeld te geven: hoe ga jij ervoor zorgen dat bouwvakkers met hun bouwverlof en vergoeding erbij evenveel betalen als bedienden? Dan ga ik nu rechtstreeks de bouw in
Ja, doe dat!
Je hebt het allemaal zelf in de hand. Grijpen die kansen.
Had je er maar niet voor moeten kiezen om bediende te worden (bestaat dat beroep nog trouwens? We leven niet in India he).

Ja lijkt mij ook. Geef mensen een reden om te investeren, om te ondernemen en riskeren en jobs te creëren. En stop met arbeid te belasten, belasting hoort bij consumptie niet bij productie.
Consumptie wordt toch ook belast?
Maar denivellering is inderdaad the way to go. Dat voor sommigen consumeren dan niet meer te betalen is blijft hun eigen fout. Verkeerde keuzes worden keihard afgestraft. En terecht!

Goede troll, BeginnerBB.

ban beginnerbb

• Topic Starter Topic Starter
Beetje vermoeiend dat discussiëren met sommigen, als je alles altijd 3 keer moet uitleggen.

Terug
Naar boven