Ik beleg al sinds juli 2013, eerste keer begonnen met 2000 euro
Was precies opt juiste moment, want dagen later was er een dikke spike en heb ik 300 euro gemaakt met mn aandelen (kosten erbij gerekend).
Toen kwam er heel wat nieuws dat de fed hun shit zou taperen, dus gewacht tot september ofzo. Tapering kwam er niet dus voor 17.000 euro aandelen gekocht. Ongerealiseerde winst schommelde tussen 300-800 euro. Heb de slecht presterenden verkocht zoals thombogenics (100 euro verlies), aedifica (vastgoedaandeel, boring as phuck, 30 euro verlies) en gdf suez (100 euro verlies).
Met al dat cash + extra cash voor +-6000 euro op twitter geinvesteerd (iets van 175 aandelen ofzo). Allemaal @ 40 dollar. 13 aandelen verkocht @ 68 dollar en al de rest op 60 dollar. Ik volg dat aandeel nog steeds maar ik wacht tot het nu in elkaar dondert eenmaal de eerste resultaten verschijnen.
Ik heb nu enkel bel 20 aandelen van ageas (98), delhaize(100), kbc ancora(100), kbc(40) en picanol(60). En 1te van de aex ING(200). Huidig ongerealiseerd rendement van 1600 euro ongeveer.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Kheb een cash positie van zo'n 5000 euro nu maar geen idee wa ik er nog mee ga doen.
Eigenlijk wil ik dat geld allemaal omwisselen in lira en thaise baaht omdat die buitenlandse munten zo sterk in waarde zijn gedaald en ik van plan benom naar turkije en thailand te gaan dit jaar. Alleen heb ik geen deftige wisselkantoor gevonden die het wel inruilt voor de huidige koers en geen dwaze kosten aanrekent, pure scam is dat.
Ik ben trouwens gewoon een student met veel te veel vrije tijd.
Kheb geen strategie, ik koop maar wat op mn gevoel op basis van de info dak lees. So far, so good. Zelf verwacht ik dat 2014 zeker een topjaar wordt, net zoals in 2013. Sinds juli regent het imo alleen maar positief nieuws op macro vlak, kwartaal 3 was precies goe nieuws voor bedrijven, kwartaal 4 iets minder (of was het nou 2 en 3, kweet nie meer

)
Mijn nieuws haal ik vooral van de tijd, iex.nl, belegger.nl forum (wel een hoop zeveraars heb ik de indruk, precies kleine kinderen allemaal en halve garen) en marketwatch (al focusen ze vooral op usa, aex of bel 20 is quasi onbestaande daar).
Zijn er hier die vooral beleggen in de bel 20 en de brede brusselse markt ipv nederland ?
En welke aandelen vinden jullie zelf hot ? Ik neig ernaar om gewoon mn positie in kbc en ing te versterken. Ik peis dat beide banken de stresstesten zullen overleven van de ecb en dat zal ook een spike geven in de koersen ? (van kbc heb ik gelezen dat ze sterk staan, van ing heb ik gewoon een goed gevoel).