AndroidHealthClinic

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
Jeroen is sowieso zijn kapitaal vrij snel kwijt, want plus500 is rotzooi.

Haha onze Jeroen, blijft mijn held.

Alibaba wint 38 procent op eerste beursdag
De Chinese e-commercereus Alibaba zette vrijdagmiddag op Wall Street een beursintroductie van formaat neer. De aandelen van het bedrijf schoten op hun eerste beursdag 38,1 procent hoger tot 93,89 dollar. Het ging om de grootste beursintroductie ooit.

---------- Toegevoegd om 23:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:48 ----------

Zonder enig aanwijsbare reden schoot ING in de laatste handelsminuut 5,8 procent hoger. Zowel ING als de beurs van Amsterdam gaven geen commentaar.

De sprong van ING ging gepaard met een hoge beursomzet. Het totale dagvolume in ING lag op 68 miljoen stuks tegenover een gemiddelde van 17 miljoen. Dat wijst op een ‘fat finger’, waardoor een te groot kooporder over de schermen ging. Ondanks de technologische evolutie slagen marktenzalen er niet in dikke vingers te vermijden.

Een van de grootste miskleuns ooit was een kooporder in 1999 door een UBS-handelaar van 10 miljoen aandelen Roche, goed voor een order van 112 miljard euro. Er waren slechts 7 miljoen aandelen Roche in omloop. Een paar nullen te veel in een order is een typische fat finger.

Maar het kan ook door een rugbybal. In 2006 belandde in de marktenzaal van Bank of America een bal op de entertoets van een toetsenbord. Daardoor werd er een klaarstaand order van 50 miljoen dollar te vroeg uitgevoerd. De man die de rugbybal gooide, kreeg een waarschuwing. Maar ook de handelaar werd op de vingers getikt. 'Met rondvliegende rugbyballen moet je rekening houden.’

Lol :D

Op de G20-top kwam het tot een ideologische botsing tussen de voorstanders van een stimulerend overheidsbeleid en de aanhangers van budgettaire orthodoxie. Tot dusver zijn maatregelen overeengekomen die voor 1,8 procent extra groei zorgen. Om aan de beoogde 2 procent te komen, zou volgens de Verenigde Staten vooral Europa meer haast moeten maken met stimuleringsmaatregelen. Met name Duitsland is het daarmee oneens en blijft hameren op hervormingen en begrotingsdiscipline. Amerikaans minister van Financin Jack Lew: 'Europa moet begrijpen dat stimulering op korte termijn kan samengaan met hervormingen op lange termijn.'

Nazis doen weer moeilijk

Politici die voor groei zorgen. Cool story bro. Duitsland heeft trouwens helemaal gelijk. Gratis geld bestaat niet. Zogenaamde ''stimuleringsmaatregelen'', die overigens niet of amper werken, moeten gewoon in de toekomst worden terugbetaald.

Stimulusmaatregelen werken niet? Amerika kent een groter groei en heeft een lager werkloosheid. meanwhile, in eu stevenen we af op een deflatie.

Stimulusmaatregelen werken niet? Amerika kent een groter groei en heeft een lager werkloosheid. meanwhile, in eu stevenen we af op een deflatie.

Terwijl er hier toch echt meer 'gestimuleerd' is. Geld pompen in volledig kapotte economieen maar zonder al teveel verbetering en meestal nog een verdere verslechtering.

USA krabbelt niet op door stimuleringsmaatregelen. Zogenaamde banencreatie is niet meer dan een wassen neus. Hiring maar ook vrij snel weer firing bij een gedeelte van de bedrijven die profiteerden van die stimuleringsfondsen.

Overheid is wel goed in een economie om zeep helpen overigens omdat beleidsmakers van mening zijn dat ze bepaalde sectoren kunnen redden door er geld in te pompen. De overheid als aanjager van de economie is zwaar overschat. De geldhonger van een overheid is meestal te groot om echt te kunnen stimuleren. De enige manier om een economie vanuit de overheid te stimuleren is door krimpen van de overheid zelf.

Hier meer gestimuleerd? Fed kocht shitloads hypotheekkredieten, dat kennen we in europa niet omdat duitsland dat niet ziet zitten. Terwijl de ecb veel druk om zich krijgt om eindelijk hun bazooka boven te halen.

Amerika zegt tegen ons: doe wat wij gedaan hebben, haal uw bazooka op.
Jij zegt geen goed idee, terwijl amerika sneller groeit en banen creert. Firing? Uitkeringstrekkers zijn verminderd volgens de laatste cijfers.

Er is meer en meer roep om niet te hard bezuinigen zodat we de groei niet fnuiken.

Laatst heeft ecb beslist om 1000 miljard te pompen maar men gelooft niet dat het effext zal hebben op de reele economie. Wat is het alternatief. De groeicijfers zijn naar beneden bijgesteld en sommige eu landen zitten in een deflatie.

Wat doet japan, china en vs? Shitloads geld pompen om te groeien en het werkt.

Hier doen we dat niet en de cijfers spreken ernaar.

---------- Toegevoegd om 13:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:41 ----------

Politici kunnen egt wel voor groei zorgen. Denk aan loonlastenverlagingen, flexi jobs, mini jobs, 1dag arbeid contracten. Da heeft effect heeft op aanwervingsgedrag van bedrijven en verhoogde consumering consumenten, giene ziever.

---------- Toegevoegd om 13:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:44 ----------

08.12 uur: Goedemorgen. Deze week krijgen we flink wat macro-economische cijfers over ons heen. Dinsdag zullen PMI-cijfers ons duidelijk maken hoe de industrie en de dienstensector er voor staan in China, de eurozone en de Verenigde Staten. Voor de eurozone worden in elk geval geen schitterende data verwacht; het herstel verloopt dan ook bijzonder moeizaam.

Woensdag is de Duitse Ifo-indicator aan de beurt, zeg maar het ondernemersvertrouwen bij onze oosterburen. Maar ook daar wellicht geen goed nieuws. Economen verwachten een verdere daling, onder invloed van de slappe Europese economie en de aanhoudende spanning met Rusland.

Maandag gaat de aandacht vooral naar het consumentenvertrouwen in de eurozone. En dat zal niet zo best zijn. De Europese consument kreunt onder overheidsbesparingen en nieuwe of hogere belastingen, onder een hoge werkloosheid in tal van landen, en ook onder geopolitieke onzekerheid.

Ale, we kunnen vandeweek eens vs en eu keer vergelijken :)

Het probleem in een discussie aangaan met jou zit hem in het feit dat je het niet begrijpt. VS heeft op dit moment inderdaad wat gekunstelde groei. Daarvoor heeft de FED wel zijn complete balans op moeten blazen. Als de rente straks gaat stijgen moet die balans afgebouwd worden, dat gaat geld kosten. Belastinggeld.

Japan en China als voorbeeld voor de EU. Whut? Als de rente in Japan met 1 procent stijgt eet iedere Japanner bloembollen.

Hoeveel staatsschuld had de VS ook alweer? O ja 19 duizend miljard ($60.000 per inwoner)

Die situatie blijft ook niet eeuwig houdbaar

50 procent van bp van amerika. Das nog deftig als je het vergelijkt met belgie 100 procent), nederland (70 procent ) of japan (200 procent)

---------- Toegevoegd om 20:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:20 ----------

Het probleem in een discussie aangaan met jou zit hem in het feit dat je het niet begrijpt. VS heeft op dit moment inderdaad wat gekunstelde groei. Daarvoor heeft de FED wel zijn complete balans op moeten blazen. Als de rente straks gaat stijgen moet die balans afgebouwd worden, dat gaat geld kosten. Belastinggeld.

Japan en China als voorbeeld voor de EU. Whut? Als de rente in Japan met 1 procent stijgt eet iedere Japanner bloembollen.

Ok, als de rente 'straks' stijgt, kom dan weer terug.
Gij zit al 1,5 jaar te zeveren dat de aandelenkoersen zwaar gaan dalen etc terwijl usa week na week records zet op hun koersen.
Mooie pmi cijfers, meer jobs, minder steuntrekkers, groter groei...maar das allemaal schijn volgens u.
Prima, maak een post in dit thread op het moment dat het niet goed gaat. Ik wacht al 1+jaar, ben benieuwd hoe lang ik nog ga wachten.

50 procent schuldquote mijn anus. gdp per capita is misschien 50.000$

same als belgie dan.

50 procent van bp van amerika. Das nog deftig als je het vergelijkt met belgie 100 procent), nederland (70 procent ) of japan (200 procent)

Debt to gdp is 105% beunhaas. http://www.usdebtclock.org/

Ok, als de rente 'straks' stijgt, kom dan weer terug.
Gij zit al 1,5 jaar te zeveren dat de aandelenkoersen zwaar gaan dalen etc terwijl usa week na week records zet op hun koersen.
Mooie pmi cijfers, meer jobs, minder steuntrekkers, groter groei...maar das allemaal schijn volgens u.
Prima, maak een post in dit thread op het moment dat het niet goed gaat. Ik wacht al 1+jaar, ben benieuwd hoe lang ik nog ga wachten.
Ik zeg helemaal niet dat de koersen ''zwaar gaan dalen''. Hoezo verzin je toch constant onzin om een punt te maken? Irritant kutventje.

Formal education will make you a living, self-education will make you a fortune.

Wie noem je beunhaas :roflol:
Klassieke citaat van een school drop out.

En ik denk dat ik je vwrward hebt met bassd. My bad. Jij bent die angsthaas die nooit durft beleggen :roflol:

Laatst bewerkt:
Formal education will make you a living, self-education will make you a fortune.

Wie noem je beunhaas :roflol:
Klassieke citaat van een school drop out.

En ik denk dat ik je vwrward hebt met bassd. My bad. Jij bent die angsthaas die nooit durft beleggen :roflol:

Dat ben ik

Waarom verzin je toch steeds dingen om een punt te maken? Sinds begin dit jaar ben ik begonnen met dollar cost averaging.

---------- Toegevoegd om 09:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:36 ----------

Wel grappig trouwens, beweren dat de VS een schuld heeft van 50 gdp, dat blijkt 105% en dat punt vervolgens totaal negeren. Achterlijke debiel. :roflol:

Ik reageerde daarop: hetzelfde als belgie dan.

07.50 uur: Goedemorgen. Een onverwachte verbetering van de activiteit in de Chinese maakindustrie stuwt de Aziatische beurzen vanmorgen hoger. De indicator van de aankoopdirecteurs, beter bekend als de PMI, steeg in september tot 50,5 van 50,2 vorige maand, zo becijferden HSBC Holdings en Markit Economics. Economen hadden een daling tot 50,0 verwacht.

Tegenover de iets hogere toeren waaraan de fabrieken produceren, staat echter een daling van de tewerkstelling. De deelindicator van de PMI over tewerkstelling viel terug tot 46,9, het laagste peil sinds februari 2009. Dat was evenwel midden de wereldwijde financile crisis, toen een instortende export tientallen miljoenen Chinezen zonder werk zette.

Gelet op het belang dat Peking aan sociale stabiliteit hecht, wakkert dit de verwachting aan dat de Chinese overheid gaat ingrijpen. Wellicht door het monetair beleid lichtjes te versoepelen. Economen verwachten echter geen renteverlaging noch een versoepeling van de eisen voor het reservekapitaal dat banken moeten aanhouden.

Maandag stonden de wereldwijde beurzen net onder druk door uitspraken van minister van Financin Lou Jiwei. Die temperde de speculatie dat China een grootschalige stimulus zou lanceren om de economie op hogere toeren te krijgen.

---------- Toegevoegd om 10:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:26 ----------

9.51 uur: Het Duitse ondernemersvertrouwen (gemeten aan de hand van de PMI-index september) is gestegen tot 54. Een cijfer boven 50 wijst op een groei van de private economie.

Maar dat cijfer zegt niet alles. Het positieve nieuws komt namelijk uit de dienstensector terwijl de index voor de industrie gedaald is tot 50,3, het laagste peil in 15 maanden tijd. Dat wijst erop dat de groei blijft vertragen. En er is nog meer: voor het eerst sinds juni 2013 daalden de nieuwe orders, waardoor er allerminst zicht is op beterschap. Dat is ook belangrijk voor de Belgische bedrijven voor wie Duitsland een grote afzetmarkt is.

Houston, we have a problem.

11.00 uur: De economische groei in de eurozone is teruggevallen tot het laagste peil sinds begin dit jaar, tenminste volgens de PMI-statistieken.

---------- Toegevoegd om 10:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:28 ----------

Leesvoer voor later:http://t.co/99GGBUzj40

Wat denken jullie van al die techfondsen dan die de pan uitrijzen. De volgende internetbubbel? Of toch anders dan 15 jaar geleden.

Nasdaq stijgt echt tien keer harder dan de aex of nyse sinds de crisis

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

---------- Post added at 17:05 ---------- Previous post was at 16:57 ----------

Ben trouwens ook aan het overwegen wat extra geld in bitcoin te stoppen.

Koers staat nu op het punt waar het een paar maanden terug veel steun kreeg. Ook ongeveer het punt waar eind vorig jaar de echte bubbel begon (bij deze koers stapte ik er destijds in ^^)

Heb ook het gevoel dat als hij hier doorheen breekt naar beneden er geen dal meer onder zit.

27zl02e.png

Terug
Naar boven