MuscleMeat

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
Ing maakt bokkensprongen eric, hold your horses.
Morgen ist al 11,60 nomsayan.
14.36 uur: Wall Street lijkt een mooie start tegemoet te gaan na de publicatie van betere Amerikaanse economische data. De Amerikaanse kleinhandelsverkopen kenden in november de sterkste klim in acht maanden, leren nieuw data van het ministerie van Handel. De Amerikaanse consument voelt zich dus goed in zijn vel, en de kans is groot dat dat wellicht nog even zo blijft. De dalende olieprijzen hebben immers een positieve invloed op zijn portemonnee, en ook de arbeidsmarkt lijkt er beter aan toe. Het aantal aanvragen voor een werkloosheidsvergoeding in de VS daalde afgelopen week met 3.000 naar 294.000.

#NoAir

ING ftw!

joeknowwatiamsajing

#pas d'air

Bokkesprongen van ING vallen wel mee, al maanden in een bandbreedte tussen de 11 en 12 met eerder een uitstapje onder de 11 dan boven de 12.

Bokkensprong is dat ze volatieler zijn dan de aex index.
Als aex 1 procent stijgt, dan doet ing meer dan 1 en vice versa.

Sub 10 eind december of januari is higly unlikely.
13 is ook unlikely, maar tog meer kans :)

---------- Toegevoegd om 02:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:47 ----------

‘Lage olieprijs houdt Europa boven water'
Ook in 2015 verwacht ING-hoofdeconoom Peter Vanden Houte lage Europese groei. ‘Al moeten we niet vrezen voor een recessie en voor deflatie’, sust hij. ‘Met dank aan de lage olieprijs.’

Kutzooi.

Bokkensprong is dat ze volatieler zijn dan de aex index.
Als aex 1 procent stijgt, dan doet ing meer dan 1 en vice versa.

Sub 10 eind december of januari is higly unlikely.
13 is ook unlikely, maar tog meer kans :)

---------- Toegevoegd om 02:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:47 ----------

‘Lage olieprijs houdt Europa boven water'
Ook in 2015 verwacht ING-hoofdeconoom Peter Vanden Houte lage Europese groei. ‘Al moeten we niet vrezen voor een recessie en voor deflatie’, sust hij. ‘Met dank aan de lage olieprijs.’

Kutzooi.

De grote meerderheid van de aandelen is volatieler dan de AEX.
De correlatie is altijd minder dan 1 en dus is het systematisch risico van de gezamenlijke aandelen lager dan van een groot deel van de individuele.
Dit is geen los zand theorie, maar een mathematische zekerheid.

Als je belegt is dat mss goed om te weten ivm optimal portfolio strategy.

Zegt onderstaande je wat? Zo niet dan moet je er absoluut goed in verdiepen. Het is de basis voor alle grote beleggingsfondsen.
concepts7_optimal_portfolio.gif

Laatst bewerkt:
Ik snap je punt niet.

Ing is volatieler dan aex, maar das geen slechte zaak ofzo. Das geen '''''risico''''". Wilt enkel zeggen dat het harder daalt en stijgt. Ik geloof dat aex nog keihard zal stijgen, dus van ing verwacht ik meer.

Ik peis da ing dit jaar meer steeg dan de aex.

---------- Toegevoegd om 08:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:54 ----------

08.26 uur: De futures wijzen op een negatieve opening van de Europese beurzen. Beleggers maken zich zorgen over China na slechter dan verwachte cijfers over de industriële productie en over de impact van de kelderende olieprijs op de olieaandelen. De olieprijs ging gisteren in New York onder 60 dollar.

Wat een kutweek :s

Nieuwe ronde LTRO's niet aangeslaan. Prepare for full blown QE in 2015Q1.

Ge zijt een fullblown dag te laat.

Ik snap je punt niet.

Ing is volatieler dan aex, maar das geen slechte zaak ofzo. Das geen '''''risico''''". Wilt enkel zeggen dat het harder daalt en stijgt. Ik geloof dat aex nog keihard zal stijgen, dus van ing verwacht ik meer.

Ik peis da ing dit jaar meer steeg dan de aex.

Eigenlijk is risico de definitie van volatiliteit, synoniem voor systematisch risico. Je bedoelt een lagere alpha, (een lagere risk/return trade-off.)

Mijn punt was dat heel veel aandelen een hoger risico hebben dan de AEX. Een vergelijking met de term bokkesprong klopt niet.

Je bent er dus niet mee bekend. Dat is geen probleem, maar dan moet je er zeker eens goed onderzoek naar doen. Zonder kennis hier van mis je fundamentele kennis over de optimale portfolio.

Laatst bewerkt:
Sounds gay as phuck son.

Kzie nie snel in hoe da shit mij meer geld kan bezorgen.
Integendeel, da shit zegt mij om in aex te beleggen ipv ing en das stoopid as phuck.
Individuele aandelen zijn beter dan de algemene index.
Plus ge krijgt dem dividends
Aex geeft mij geen dividen i presume

---------- Toegevoegd om 09:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:07 ----------

Wat bedoel je met meer risico?
Ik ben niet echt gebaat met conceptuele mumbo jumo zonder een specifiek context errond.
Pas het toe op ing vb. Waarom zou beleggen in aex beter zijn dan in ing? Leg uit wat je bedoelt met minder risico.
ing stijgt harder dan aex, wat heb je hierop te zeggen?

---------- Toegevoegd om 09:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:13 ----------

welke bronnen raadpleeg jij ivm portfolio theory? Geef mij links naar wetenschappelijke artikels rond portfolio theory. Geen oude shit en geen boeken.

Sounds gay as phuck son.

Kzie nie snel in hoe da shit mij meer geld kan bezorgen.
Integendeel, da shit zegt mij om in aex te beleggen ipv ing en das stoopid as phuck.
Individuele aandelen zijn beter dan de algemene index.
Plus ge krijgt dem dividends
Aex geeft mij geen dividen i presume

Jezus christus. Als je nou gewoon eerst even uitvind wat portfolio theory is. En vooral even normaal doet tegen mensen die je op een normale manier wat vertellen en misschien wel iets meer over investeren afweten dan jij omdat ze daar in afgestudeerd zijn en al een paar jaar in finance werken.

Met mathematische zekerheid behaal je namelijk op werkelijk elke portfolio op die manier een hoger rendement dan zonder optimale allocatie toe te passen.

Het is voor portfolio management wat de uitvinding van het wiel is voor de auto.

Verdiep je er nou maar gewoon heel erg goed in want heel eenvoudig is het niet, het vraagt wat kennis van statistiek, maar zonder dit te begrijpen ben je als professioneel belegger net zo kansloos als wanneer je zou proberen een formule 1 auto te bouwen zonder wat van aerodynamica af te weten.

(beleggen in een AEX tracker geeft natuurlijk ook recht op dividend, wederom basiskennis, nogal logisch ook)

Ah, dus nu doet ge normaal tegen mij en ik moet je dankbaar zijn voordat? Rot een eind op phaggot, i dont give a shit ook al noemde gij warren buffet. Zehma kga naar u luisteren want sir heeft credentials :roflol:
Als ge credentials had, dan reed ge rond in een lamborghini
Toon mij keer u portfolio. Toon mij u profits v 2014

Wederom, kom met concrete shit ipv conceptuele mumbo jumo. Ik ga ook geen abstracte nonsens leren zonder dat ik het concreet kan toepassen op bel20 of aex. Toon mij een optimale shenanigan portfolio op basis van aex en bel 20 aandelen.

Luister naar mij closely.
Ik bezit ing, kbc, ancora en ageas. Binnenkort coca cola en disney. Klaar.
Collecting dem dividends nomsayan.

En mss binne 10 jaar al da boel verkopen voordat er een volgende crisis aanbreekt.

Ik heb niks aan je portfolio ultra optimal allocatie management for professional beleggers gezever.

Get a load of this guy

---------- Toegevoegd om 09:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:45 ----------

Terug naar orde van de dag.

10.13 uur: De prijs van Brent-olie zakt richting 63 dollar. De Westerse verbruikersorganisatie IEA knipt in de olievraagprognose voor 2015.

Ge moet nu vollenbak olie tanken in barrels. En weer verkopen als de prijzen terug gaan stijging.
Brb becoming an oliesjeik

Laatst bewerkt:
Ah, dus nu doet ge normaal tegen mij en ik moet je dankbaar zijn voordat? Rot een eind op phaggot, i dont give a shit ook al noemde gij warren buffet. Zehma kga naar u luisteren want sir heeft credentials :roflol:
Als ge credentials had, dan reed ge rond in een lamborghini
Toon mij keer u portfolio. Toon mij u profits v 2014

Wederom, kom met concrete shit ipv conceptuele mumbo jumo. Ik ga ook geen abstracte nonsens leren zonder dat ik het concreet kan toepassen op bel20 of aex. Toon mij een optimale shenanigan portfolio op basis van aex en bel 20 aandelen.

Luister naar mij closely.
Ik bezit ing, kbc, ancora en ageas. Binnenkort coca cola en disney. Klaar.
Collecting dem dividends nomsayan.

En mss binne 10 jaar al da boel verkopen voordat er een volgende crisis aanbreekt.

Ik heb niks aan je portfolio ultra optimal allocatie management for professional beleggers gezever.

Get a load of this guy

---------- Toegevoegd om 09:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:45 ----------

Terug naar orde van de dag.

10.13 uur: De prijs van Brent-olie zakt richting 63 dollar. De Westerse verbruikersorganisatie IEA knipt in de olievraagprognose voor 2015.

Ge moet nu vollenbak olie tanken in barrels. En weer verkopen als de prijzen terug gaan stijging.
Brb becoming an oliesjeik

Beste knul, je wist niet eens dat je ook dividend krijgt als je een AEX ETF koopt, je hebt geen flauw benul van de fundamentele theorieën die iedereen die finance aan een universiteit gestudeerd heeft kent. Vind je het echt gepast om met termen als mumbo-jumbo, phaggot, zehma en 'I dont give a shit' te schermen?

Gelukkig heb je in dividendaandelen belegt. Het is, vrees ik, een kwestie van tijd voor je de briljante ingeving krijgt om alles in 1 of andere tech-startup of imtech-achtig aandeel te stoppen en je alles kwijt bent, maar ik wens je veel rendement toe. Dat je maar heerlijk coke van de kont een h**r mag afsnuiven zoals alle grote lamborghini rijdende sales trading boys.

---------- Toegevoegd om 13:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:43 ----------

Maw u got nothing op de keuze van mn aandelen. En dat zonder textbook theorietjes. Mirin jobra?

Mn aandelen bezorgden mij prolly meer rendement dan je aex tracker voor risico averse phaggots. #rekt

Je aandelen zijn heel conservatief dus je zal niet snel heel erg fout zitten. Wel leuk dat je het dan over risico averse phaggots hebt.

Ik heb nooit gezegd dat een AEX tracker meer rendement behaalt en ik heb nooit gezegd dat ik een AEX ETF heb.

Vooral geen abstracte nonsens leren praktijkman. Sommige docenten aan universiteiten hebben weliswaar jaren ervaring als trader of portfoliomanager, maar wat ze in colleges vertellen is natuurlijk allemaal misleidende mumbo-jumbo voor phaggots.

Ok, dus mijn aandelen zijn heel conservatief en kga niet fout zitten. Thx. Bedankt voor u bijdrage.

---------- Toegevoegd om 12:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:22 ----------

China toont vrijdag nieuwe tekenen van een groeivertraging. Zowel de groei in de industriële productie als in de investeringen viel lager uit dan verwacht. En de prijs voor een vat ruwe Brent-olie uit de Noordzee daalt andermaal 1,5 procent tot onder 63 dollar. Als gevolg staan zowat alle olie-aandelen wereldwijd opnieuw onder druk.

De Chinese cijfers en de kelderende olie wegen zwaar op de Europese beurzen. De graadmeterindex Stoxx Europe 600 geeft 1,4 procent prijs. Brussel deelt in de algemene malaise op de Europese beursvloeren. De Bel20, de korf met de belangrijkste Brusselse aandelen, boert 1,5 procent achteruit naar 3.214,49 punten.

December ist volatielste maand evah. Elke dag ist min 1 procent en plus 1 procent :D
Belangrijkste nieuws valt op januari/februari
Geen idee waar uit te kijken naar volgende week.
Tzal saaie shit zijn peisk

---------- Toegevoegd om 14:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:28 ----------

http://finance.yahoo.com/news/roubi...757.html?soc_src=mediacontentstory&soc_trk=tw

Zelfsdr doom zegt dat de bubble in 2016 gaat knappen.
We zijn safe voor een goed jaar

---------- Toegevoegd om 16:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:31 ----------

16.45 uur: De Duitse rente is overigens naar 0,62 procent gezakt. Waarmee beleggers duidelijk al een voorschot nemen op bulkinkopen van de Europese Centrale Bank, nu het jongste verhoopte wondermiddel van de ECB gefaald heeft.

16.35 uur: 0,87 procent. Dat is het nieuwe diepterecord voor de Belgische rentes. En zeggen dat de 2,5 procent van begin dit jaar al laag leek ...Ook de Duitse, Franse, Nederlandse, Britse ... rentes grossieren in diepterecords.

Rente zakt dieper weg maar rally blijft pover.
3400-3500 zoiu mooi geweest zijn.
I still believe

---------- Toegevoegd om 16:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:01 ----------

17.20 uur: De Brusselse beurs stevent af op haar slechtste week sinds mei 2012. De Bel20 verloor deze week - met nog een kwartier handel te gaan - al 4,3 procent.

Muh rally...

meneer laat keer op keer zien dat hij geen idee heeft waar hij het over heeft en denkt dan wel anderen af te kunnen zeiken. je praat tegen een achterlijke debiele muur pcvyper.

ik heb hetzelfde idee van diversificatie en portfolio theorie een keer proberen uit te leggen, ik heb zelfs hele excel bestanden gepost maar meneer wilt het gewoon niet snappen.

ik snap echt niet hoe je op je 27ste nog zo gedesillusioneerd kan zijn. je eigen vooringenomen mening als waarheid zien en de rest bestempelen als phaggots.

blijkbaar wordt je via eenzelfde gedachtengang ook IS apologeet, wat eigenlijk best eng is.

83 centen nog maar, gaat lekker met ING.

83 centjes aka 8% :roflol:

Niet geheel thread relevant maar bij gebrek aan andere topics:
Dat de Vlaamse begroting dit jaar niet met het vooropgestelde evenwicht zou afsluiten, is al langer geweten. De economie groeit trager dan verwacht en in een verkiezingsjaar maken begrotingen al eens bokkensprongen. Maar naar verluidt zou het Vlaamse tekort voor 2014 kunnen oplopen tot 700 miljoen euro.

Federaal begrotingsminister Hervé Jamar liet eerder deze week in de Kamer al verstaan dat Entiteit II (deelstaten en lokale overheden) dit jaar afstevent op een tekort van 0,4 procent. Dat zou zich volgens bronnen voor Vlaanderen kunnen vertalen in een tekort van 700 miljoen euro. 'Het gaat nog om ramingen, maar het is in ieder geval een realistische inschatting. Het zou zelfs een onderschatting kunnen zijn', bevestigt een bron aan Belga.

Thx nva.

---------- Toegevoegd om 17:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:10 ----------

Wow, volgende week zeker geen saaie nieuws

17.45 uur: Om af te sluiten, drie zaken om volgende week zeker in de gaten te houden. Tot maandag.

1. Houdt de Fed zich aan haar belofte?

Herhaalt de Amerikaanse centrale bank (Fed) woensdag haar belofte om het nulrentebeleid nog ‘geruime tijd’ voort te zetten? Dat is de hamvraag in de aanloop naar de vergadering van volgende week. Het sterk herstel van de arbeidsmarkt is een argument om die belofte wat af te zwakken. Het aantal jobs in de VS groeide in november met 312.000, het grootste aantal in bijna drie jaar. Maar enkele Fed-bestuurders willen de belofte herhalen omdat de inflatie duidelijk lager is dan de doelstelling van 2 procent. De woorden ‘geruime tijd’ suggereren dat de Fed in de komende zes maanden de rente niet zal verhogen. Analisten verwachten dat de Fed midden 2015 een eerste keer de rente optrekt.

2. Versnelt economische groei in eurozone?

Het onderzoeksinstituut Markit publiceert dinsdag cijfers over de economische activiteit in de eurozone. De zogenaamde PMI-indicator van de activiteit in de privésector stijgt in december wellicht met 0,3 punt naar 51,4 punten, voorspellen economen. Dat is een aanwijzing dat de dalende olieprijs en dalende euro de economische activiteit beginnen aan te zwengelen. Toch groeit de speculatie dat de Europese Centrale Bank (ECB) begin 2015 extra maatregelen lanceert om de te lage inflatie op te krikken.

3. Leeft Japanse economie op na recessie?

De cijfers van het Japanse ondernemersvertrouwen zullen maandag meer dan gewone aandacht krijgen, omdat de economie in het derde kwartaal meer is gekrompen dan verwacht. Economen geloven dat het vertrouwen van de grote Japanse ondernemingen in het vierde kwartaal stabiel is gebleven. De economische activiteit in Japan daalde zowel in het tweede als het derde kwartaal, omdat de forse btw-verhoging op 1 april een negatieve invloed had op de consumptie.

1. Rente gaat lager blijven
2. Pmi nio idea maar tzal boven 50 zijn. Onder 50 en hel breekt los.
3. Dont care, zzzz

De grote meerderheid van de aandelen is volatieler dan de AEX.
De correlatie is altijd minder dan 1 en dus is het systematisch risico van de gezamenlijke aandelen lager dan van een groot deel van de individuele.
Dit is geen los zand theorie, maar een mathematische zekerheid.

Als je belegt is dat mss goed om te weten ivm optimal portfolio strategy.

Zegt onderstaande je wat? Zo niet dan moet je er absoluut goed in verdiepen. Het is de basis voor alle grote beleggingsfondsen.
concepts7_optimal_portfolio.gif
Bestaan er eigenlijk boeken/sites waar dit uitgebreid wordt uitgelegd die jij toevallig weet? Hoeft niet voor debielen geschreven te zijn, mag best op niveau zijn.

Bestaan er eigenlijk boeken/sites waar dit uitgebreid wordt uitgelegd die jij toevallig weet? Hoeft niet voor debielen geschreven te zijn, mag best op niveau zijn.

Op coursera stonden goede cursussen. Introducties in Corporate Finance wil je dan hebben. Op dit moment zie ik onderstaande staan die gaat over de basisprincipes van valuation. Dat is precies wat je wil: inzicht in wat tot een juiste waardering van een investering leid. Want
als je dat weet, dan weet je welke rol risico speelt, wat het is en hoe je goed rendement kan bepalen.

In de aanbevolen literatuur van de cursus staat ook ''Corporate Finance'' van Ross, Westerfield en Jaffe. Het boek dat ik op de uni had. Een overzichtelijk en inhoudelijk goed boek vond ik.

http://www.coursera.org/course/introfinance

Hier is de syllabus:
https://forum.bodybuilding.nl/attachments/syllabus_052714-pdf.662066/

----------------------------------
Portfolio Theory valt onder Risk Management. Daar zag ik op Coursera geen cursussen van staan.
Het boek dat ik in de studie had was een goede en complete introductie. ''Investments and Portfolio Management'' van Bodie, Kane en Marcus.

---------------------------------------
Een dik boek dat wel in 1x alles duidelijk behandeld, zowel Corporate Finance als Risk Management en portfolio theory, is ''Investment Analysis and Porfolio Management'' van Reilly en Brown. Deze heb ik wel in pdf. Laat maar weten of je er interesse in hebt. Dan upload ik hem.

---------------------------------

Deze site geeft van alles een leuk overzicht, maar is niet uitgebreider dan wikipedia. Wel staat het hier allemaal wat overzichtelijker bij elkaar: http://www.investopedia.com/

--------------------------------------------------
Een goede basiskennis van investeringen is echt goud waard als je zelfstandig voor je pensioen wil sparen. Ook bij het afsluiten van een hypotheek vind ik het erg waardevol.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Thanks voor de uitgebreide post. Zal dan denk ik eens een begin maken met die Coursera class binnenkort.

Terug
Naar boven