XXL Nutrition

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
Bovenstaan idd.

Afhankelijk van de koers van de ETF/aandeel kunnen ze beter om de twee maand kopen of hun inleg wat verhogen.

Zou ikzelf ook aanraden. En hoewel de grootbanken vast instapvriendelijke producten hebben, zijn ze over het algemeen ook vrij duur. Zeker met een beperkte inleg kan dit best een substantieel deel van het rendement vormen. Dat hoeft in hun specifieke situatie niet per se het geval te zijn, maar mijn advies zou zijn om het goed door te rekenen.

Mijn vriendin is financieel weinig onderlegd en dus ook een echte beginner. Die heeft geen problemen gehad met een standaard etf uit de DeGiro kernselectie. Was prima om in te stappen.

Dank jullie wel, heren! Ik zal bekennen dat ik niet op de hoogte was van het mogelijke risico van fractionele aandelen. Persoonlijk zou ik als beginner ook de DeGiro kern selectie gebruiken en daar een All World en S&P-500 uit pikken, maar ik zal hen ook Trade Republic en de bank voorleggen.

Mijn dank is groot!

Volgens mij zit er wel een theoretisch risico aan fractionele aandelen. Ik heb het niet meer helemaal scherp (lang geleden eens uitgezocht), maar ik meen dat dat vaak synthetische aandelen zijn. In geval van financiële problemen bij de broker heb je dan niet helemaal dezelfde rechten, omdat je niet daadwerkelijke aandelen hebt gekocht, maar complexe producten met derivaten e.d.
Heeft dat niet te maken met dat sommige brokers het aanbieden als CFD. Dan heb je inderdaad andere risico’s. Andere brokers bieden wel fractionele aandelen aan als écht (deel van een) aandeel. Je bent dan nog steeds eigenaar van dat deel wat je bij CFD’s niet hebt.
Voltens mij loop je dan niet perse meer risico als met hele aandelen. Maar ik laat me graag informeren als het wel zo is.

• Like
Waarderingen: Pren
Heeft dat niet te maken met dat sommige brokers het aanbieden als CFD. Dan heb je inderdaad andere risico’s. Andere brokers bieden wel fractionele aandelen aan als écht (deel van een) aandeel. Je bent dan nog steeds eigenaar van dat deel wat je bij CFD’s niet hebt.
Voltens mij loop je dan niet perse meer risico als met hele aandelen. Maar ik laat me graag informeren als het wel zo is.
Dat kan heel goed mogelijk zijn. Ik weet alleen nog van mijn onderzoek destijds dat je erop moet letten dat je fysieke aandelen moet hebben.

Ik denk dat er best situaties zijn waarbij fractionele aandelen een goede optie kunnen zijn, maar een beginner zou ik dat sowieso niet aanraden omdat er veelal meer nadelen dan voordelen aan kleven. O.a. dat de spread veel hoger is dan bij het gewone aandeel omdat fractionele aandelen niet op de beurs worden verhandeld, maar binnen het platform van de broker.

Nieuwe Gamestop. Klein gokje gewaagd.

IMG_5502.jpeg

M’n positie bij NN hier volledig gesloten. Prima rit geweest.

Hopelijk komen er nu met earningsseason nog wat mooie kansen voorbij

Bijlagen

• IMG_4202.png
    IMG_4202.png
    125,5 KB · Weergaven: 23
Ook hier verzeker ik wat winsten en herinvesteer ik rond de 74

Bijlagen

• IMG_4206.png
    IMG_4206.png
    116,8 KB · Weergaven: 19
Verder leuk weekje met earningsseason

Bijlagen

• IMG_4207.jpeg
    IMG_4207.jpeg
    230,8 KB · Weergaven: 26
Een aantal groene dagen in de portefeuille. Aangenaam om te zien!

Novo Nordisk -22% na winst waarschuwing en verlaging van de outlook.

Volgende week ook cijfers maar ik schaal wat in, wel high risk play dus daar hou ik rekening mee met m’n inleg.

Novo Nordisk -22% na winst waarschuwing en verlaging van de outlook.

Volgende week ook cijfers maar ik schaal wat in, wel high risk play dus daar hou ik rekening mee met m’n inleg.

Same!

Spotify tegenvallende cijfers -10%, TA ook niet op verkeerd lvl.

Met alles op ATH durf ik hem zelf nog niet aan. Maar imo prima stock voor long term en nieuwe ATH’s zijn toch +25%

1753947279069.png

Geen grote inleg, maar wel trots op hoe ik deze heb aangepakt mbt die average costs naar beneden halen (vanaf 150 naar dit) door op een slim moment bij te kopen

Terug
Naar boven