AndroidHealthClinic

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
Wat een lul! Heb je rechtsbijstandverzekering? Dan zou ik dit gewoon aanvechten.
Begrijpelijk en dat was ook mijn eerste reactie. Wat bereik daarmee behalve scheve ogen op locaties extra lange wachttijden die dan over mezelf afroep? Want ik zal er nog vaak komen.

Tja zit ook wat in ja... Zal even slikken zijn maar miss een optie dan excuses aan te bieden voor de felle reactie van jou naar hem, dat je het niet fijn vind op deze voet uit elkaar te gaan na al die tijd en vriendelijk verzoeken of misschien toch iets geregeld kan worden waar misschien beide partijen een beetje toegeven aan elkaar?

Ik geef maar een suggestie als iemand die vaak fel reageert en zo mensen boos maakt, als ik er daarna op terug kom op een nette manier krijg ik heel wat voor elkaar

Het voorbeeld staat hierboven, ik noem iemand die ik niet ken een lul en zeg dat je moet aanvechten maar had helemaal niet aan scheve blikken gedacht🤣

Tja zit ook wat in ja... Zal even slikken zijn maar miss een optie dan excuses aan te bieden voor de felle reactie van jou naar hem, dat je het niet fijn vind op deze voet uit elkaar te gaan na al die tijd en vriendelijk verzoeken of misschien toch iets geregeld kan worden waar misschien beide partijen een beetje toegeven aan elkaar?

Ik geef maar een suggestie als iemand die vaak fel reageert en zo mensen boos maakt, als ik er daarna op terug kom op een nette manier krijg ik heel wat voor elkaar

Het voorbeeld staat hierboven, ik noem iemand die ik niet ken een lul en zeg dat je moet aanvechten maar had helemaal niet aan scheve blikken gedacht🤣
Fel betekent niet onbeleefd. Ik blijf altijd respectvol maar ik kan wel zeer heel direct zijn, sommigen ervaren dat als fel. Zo moet ik het eigenlijk zeggen🙂

Fel betekent niet onbeleefd. Ik blijf altijd respectvol maar ik kan wel zeer heel direct zijn, sommigen ervaren dat als fel.
Toch is het belangrijker wat een ander hoort dan wat jij zegt of bedoeld want uiteindelijk verwerkt ieder info op zijn eigen manier. Wanneer je te direct bent naar iemand kan dat er snel voor zorgen dat die gene zich beledigd voelt door je woorden en of toon zelfs al bedoel je het niet zo maar de gevoelens die daardoor ontstaat zijn echt en wanneer je iemand een ellendig gevoel geeft zou die persoon je willen terug pakken. Menselijk natuur, actie reactie; als je er op terug komt en begrip toont krijg je direct weer gun factor want wanneer je je fout kenbaar maakt maar dat je het niet zo bedoeld zal de tegenpartij ook geneigd zijn een deel schuld op zich te nemen voor de reactie op je reactie

Heel simpel; als je fel bent krijg je fel terug, stel je jezelf kwetsbaar en begripvol op krijg je kwetsbaar en begripvol terug
Het maakt niet uit hoe je iets bedoeld, maar hoe het word opgenomen

Toch is het belangrijker wat een ander hoort dan wat jij zegt of bedoeld want uiteindelijk verwerkt ieder info op zijn eigen manier. Wanneer je te direct bent naar iemand kan dat er snel voor zorgen dat die gene zich beledigd voelt door je woorden en of toon zelfs al bedoel je het niet zo maar de gevoelens die daardoor ontstaat zijn echt en wanneer je iemand een ellendig gevoel geeft zou die persoon je willen terug pakken. Menselijk natuur, actie reactie; als je er op terug komt en begrip toont krijg je direct weer gun factor want wanneer je je fout kenbaar maakt maar dat je het niet zo bedoeld zal de tegenpartij ook geneigd zijn een deel schuld op zich te nemen voor de reactie op je reactie

Heel simpel; als je fel bent krijg je fel terug, stel je jezelf kwetsbaar en begripvol op krijg je kwetsbaar en begripvol terug
Het maakt niet uit hoe je iets bedoeld, maar hoe het word opgenomen
Het is werk ik dat benader ik zakelijk en als iemand dan door een directe maar zeer respectvolle en beleefde manier van spreken zich beledigd voelt dan moet diegene bij zichzelf ten rade gaan of die geschikt is als teamleider. Hij durft mij ook zonder gene 7 keer te bellen over hetzelfde en ik neem 7 keer netjes op, het is namelijk werk. Ook hij mag gewoon het horen als iemand zich niet gerespecteerd in zijn keuzes voelt. En dat het als drang en dwang voelt. Als iemand zich daarover al zo opwindt in dit werkklimaat dan is dat niet aan mij. Ik weet dat ik 100% netjes heb gesproken.

Ik pas me niet aan iemands onmacht aan omdat diegene mensen te kort heeft of omdat die het woordje NEE niet kan verwerken.
De brief is ingediend en ondertekent teruggegeven. Dan is het definitief en moet je accepteren, niet drammen en moeilijk doen. Tegelijkertijd was ik namelijk ook nog een volledig nieuw persoon die net zn rijbewijs heeft aan het inleren vandaag. Dat wist ie ook. Dus dan ben ik continue met zo iemand bezig, elke minuut van zo een dag.

Het probleem is gek genoeg alleen bij hem. Veel mensen ervaren hetzelfde probleem. Dus ik snap je bericht maar dit is niet mijn stukje.

Dus ik snap je bericht maar dit is niet mijn stukje.

Tja leipos bestaan in allerlei soorten en maten dan is het niet anders. Mijn baas is soms ook echt wel een lul geweest maar hoe we het nu afsluiten voor ik verder ga na een andere baan geeft wel een goed gevoel alsof ze het beste met me voor hebben en niet alleen maar gebruikt wordt

Coinbase is een bitcoin bewaarder. Verkopen mensen hun bitcoin dan is Coinbase ze ook kwijt op de balans.

Ik doe bij aandelen liever fundamentele analyse dan technische analyses daar die een betrouwbaarder beeld geven op de stand van zaken. De prijs op de beurs is de reflectie van het sentiment en vertegenwoordigd absoluut niet de echte waarde van een bedrijf( panden,inboedel, rekeningbalans etc etc).

Dat Coinbase zo ia gestegen afgelopen jaar is door de BTC balans. Ze hebben geen nieuwe bedrijfsvoering, geen nieuwe fabrieken of panden gekocht oid dus een slechte representatie van de echte waarde. Wil niet zeggen dat je er niet mee kan spelen👍
haha, z’n vraag was waarom die short term steeg. Ik weet zeker wat m’n stocks doen, doe zowel FA als TA ;)

Ik doe bij aandelen liever fundamentele analyse dan technische analyses daar die een betrouwbaarder beeld geven op de stand van zaken.
ligt er ook een beetje aan welke doelen je nastreeft, ze hebben daarin beide hun waarde denk ik.

maar wat zijn dat je criteria als je fa gebruikt als je een entry zou willen nemen in een aandeel?

Dollar blijft en blijft maar zakken TOV de euro $1.17 per euro nu.

imo zou je ook puur met TA kunnen handelen, hier bijv met TA m’n entry bepaald in weekly demand. Mooi gevuld en up.

Bijlagen

• IMG_3826.png
    IMG_3826.png
    123,8 KB · Weergaven: 21
Nee SP500 staat ruim bovenaan met BTC als derde asset. Dus ik heb nog ruime exposure. Maar ik zat op 70%BTC en 30% aandelen dus ik moest ook wel wat uitschalen. Ik ben niet bearish voor de long term. Voor de short term ben ik even wat vertrouwen kwijt, iig het vertrouwen om die 70%/30% weging aan te houden.

Ik zie een ETF niet als een unieke asset, ik kijk daarvoor naar de individuele posities van mijn ETF’s.

Ik zeg niet dat deze prompt al 100% werkt, maar hiermee kan in elk geval zien wat ik bedoel.

Bijlagen

Laatst bewerkt:

Bijlagen

• IMG_3856.jpeg
    IMG_3856.jpeg
    63,7 KB · Weergaven: 21
Voor de beleggers hier ; Als jullie een beginner een broker aan moeten raden, naar welke broker gaat dan jullie voorkeur uit?

Ik ken zelf enkel DeGiro en voor mij is dat voldoende. Het stel in kwestie wil maandelijks voor een bedrag van €100,- tot €200,- gaan beleggen en dit het liefst vrij simpel houden. DeGiro ondersteunt geen fractionele aandelen, iets dat misschien nadelig kan zijn?

Ik gebruik Trade Republic voor maandelijkse inleg.

Je betaald eenmalig de transactiekosten als je een autobuy instelt dus dat scheelt bij maandelijkse inleg en kan gewoon fractioneel.

Persoonlijk ben ik heel erg tevreden met ABNAMRO, ik hoor ook goede verhalen over ING. Als iemand het heel simpel wilt houden is hun eigen bank een optie die ze zeker moeten overwegen.

Ik gebruik Trade Republic voor maandelijkse inleg.

Je betaald eenmalig de transactiekosten als je een autobuy instelt dus dat scheelt bij maandelijkse inleg en kan gewoon fractioneel.
Mijn account daar is is zojuist geaccepteerd. TR ziet er best overzichtelijk uit, inderdaad. Als ik bij DeGiro bijvoorbeeld VWCE neem heb ik de keuze uit de verscheidene beurzen. Deze optie mis ik bij TR, kan dat kloppen?

Persoonlijk ben ik heel erg tevreden met ABNAMRO, ik hoor ook goede verhalen over ING. Als iemand het heel simpel wilt houden is hun eigen bank een optie die ze zeker moeten overwegen.
Daar had ik nog niet bij stil gestaan! Dus een S&P en All-World zijn daar te verkrijgen? Zijn de kosten een beetje te behappen?

Daar had ik nog niet bij stil gestaan! Dus een S&P en All-World zijn daar te verkrijgen? Zijn de kosten een beetje te behappen?
Bij ABN zijn deze ETF's als automatische periodieke belegging te kiezen:
RES GLOBAL WATER ETF DIS
UBS GLOBAL GENDER EQUALITY ETF DIS
ISHARES AGGREGATE BOND ESG SRI ETF DIS
ISHARES AEX ETF DIS
VANGUARD SP 500 ETF DIS
ISHARES CORE MSCI WORLD ETF ACC

ISHARES NASDAQ 100 ETF ACC
ISHARES CORE EURO STOXX 50 ETF ACC
ISHARES GLB CLEAN ENRGY TRANS ETF DIS
SPDR MSCI WORLD TECHNOLOGY ETF ACC
SPDR MSCI WORLD HEALTH CARE ETF ACC
VANGUARD FTSE ALL-WLD HDIV YLD ETF DIS
VANECK WORLD EQUAL WEIGHT SCR ETF DIS
XTRACKERS MSCI EU SMALL CAP ETF ACC
ISHARES SP SMALL CAP 600 ETF DIS
ISHARES CORE MSCI EM MKT IMI ETF ACC
VANGUARD FTSE ALL WORLD ETF DIS
ISHARES MSCI GLB SEMICONDUCTOR ETF ACC
VANGUARD EUROZONE GOV BD ETF DIS
AMUNDI EURO GOV INFL LNKD BD ETF ACC

Als je het toch handmatig wilt doen, dan is de selectie 10 keer zo groot.

De kosten vind ik tot nu toe prima, alles in deze lijst is zonder transactie kosten te kopen en verkopen, zo vaak je maar wilt. De enige kosten bovenop de lopende kosten van de ETF zelf zijn service kosten van 0,2% over de waarde van je beleggingsportefeuille (vanaf €100k wordt dat minder). Ik vind dat tot nu toe wel prima aangezien ik zo nu en dan van ETF gewisseld ben en ik daar anders waarschijnlijk meer aan transactiekosten voor kwijt zou zijn geweest.

Bijlagen

Volgens mij zit er wel een theoretisch risico aan fractionele aandelen. Ik heb het niet meer helemaal scherp (lang geleden eens uitgezocht), maar ik meen dat dat vaak synthetische aandelen zijn. In geval van financiële problemen bij de broker heb je dan niet helemaal dezelfde rechten, omdat je niet daadwerkelijke aandelen hebt gekocht, maar complexe producten met derivaten e.d.

Terug
Naar boven