AndroidHealthClinic

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
Die wijsheid heb jij vooral nodig als ik jou verhaal lees.
En ik hoop dat je niet al te dik in de posities zit, maar goed een echte dikke crash is wel een leuk instap moment of bijkoop moment.

Ik zit momenteel enkel nog in cxp. Overigens wees niet bang ik weet heus wel wat ik doe en ben me meer dan bewust van de risico's.

• Topic Starter Topic Starter
Ik ging gisterochtend in wat dagputjes omdat de AEX wel heel erg out of line was met de rest van Europa.

Verkocht ik ze eventjes later met wat winst gaan 5 minuten daarna de luiken open en donderd de AEX omlaag. True, winst is winst. Maar toch sneu dat ipv een ritje van 0,90 --> 1,35 ik een uurtje later een ritje van 0,90 naar 7,10 had kunnen maken. :o

Kijken wat vandaag brengt. FTI 440,6500 0,16%

Opening zal wel weer iets te snel omhoog zijn. Kijken of ik vanaf 9.30 weer een ritje met dagputjes kan maken.

F*ck, te laat met instappen.

Nu staat de AEX een stukkie lager dan de rest, maar durf het niet aan in calletjes te stappen. MT zakt wat weg en die weegt zeer zwaar op de AEX.

Leuk die beurs, en de banken maar roepen het ergste leed is geleden.

Toch weer 75 euro winst op TomTom gemaakt:D

Totaal: 1900 nu.

Helaas niet in het echte beleggersleven:(

als het goed is komt vandaag mijn cxp geld vrij. staan wel aantal aandelen aantrekkelijk laag nu. Zeker voor de mt/lt

recordomzet bij fortis trouwens: 117miljoen st. :roflol: ben ik nooit eerder tegengekomen zo'n volume.

wtf die beurs,

aex -3%
bel20 -4.6%
fortis -18.8% (-19.3% op aex)
dexia -10%

mocht ik dit topic nu niet zo vaak gelezen hebben, dan had ik mijn bel20 shorts nog gehad (gekocht op 3800, nu 3200) i would have been rich, would

Laatste 10,2000 17:39 2.500
+/- -2,4500 -19,37%
Slot 12,6500 25-06-08
Open 11,9000 09:02
Hoog 11,9000 09:02
Laag 10,0000 17:03
Bied 10,2000 17:39 91.706
Laat 10,2100 17:35 2.370
Volume 129.825.077

En ik pakte rond de -12% wat stukjes op aangezien ik dacht het ergste wel gezien te hebben.

Naja, morgen denk ik mijn KPN (zit ook geen beweging in) om te ruilen voor Fortis. Voor LT uiteraard. :D

ben geen beurcoïtuspert, maar zie veel slecht nieuws.
in hoeverre hebben jullie amateurbeleggers er last van?

Als je het goed doet, niet;)

Verder hangt het er vanaf wat je hebt, met turbo's en opties kun je nu goed verdienen, omdat je kan speculeren op stijging of daling van een aandeel of de hele aex.

Aandelen is weer een heel ander verhaal, die koop je vaak in voor langere tijd. Maar om een voorbeeldje te geven, rond oktober vorig jaar stond het aandeel TomTom op 68 euro, nu is dat 18 euro, dus 50 euro!!!! verlies per aandeel, als je ze had gekocht op 68 euro. Maar over een tijd zal TomTom vast wel weer stijgen, maar of hij de 68 euro ooit weer haalt, weet niemand.

Je moet idd wel oppassen welke bedrijven je nu in portefeuille opneemt maar er zijn gelukkig altijd mogelijkheden om je in te dekken tegen koersdalingen of er direct aan te verdienen.

Olie stijgt maar voor hoe lang. Alsof mensen echt 100-en euro's extra blijven betalen als er binnen enkele jaren goedkope elektrische alternatieven op de markt komen. Natuurlijk is olie ook grondstof voor andere produkten maar als vervoermiddelen massaal overgaan op een andere energiebron dan duikelt de olieprijs als een baksteen naar beneden.

Afnemende groei wereldwijd lijkt me niet. Landen als china en ook india waar eens steeds grotere jonge middenklasse aan het opkomen is hebben enorm veel geld te besteden. Deze groep is vele malen groter dan de groep amerikaanse consumenten.

De dalende huizenprijzen in vs kwamen vooral door kredietcrisis. regels daaromtrent zijn gewijzigd. Uiteraard zijn de banken (punt5) hier nog niet helemaal lekker uitgekomen. Maar veel lijken zullen er op dat gebied niet meer uit de kast rollen. Hier waar ik woon zijn de huizenprijzen laatste 10 jaar in enkele gevallen 3 a 4 keer over de kop gegaan. Daar mag van mij best een procent of 25 af ja.

Oorlog in Irak heeft bakken met geld gekost inderdaad. Hopelijk dat de nieuwe president daar goede oplossingen voor weet te treffen. Bush heeft er een puinhoop van gemaakt.

Wat betreft je laatste punt. Een dergelijke aanval zal geen trigger zijn voor een langdurige daling.

Maar goed de beurs is nooit te voorspellen.
Ik wens iedereen veel suc6 en vooral wijsheid.

Volgens mij heeft Kees de Kort weer eens helemaal gelijk gehad. Ik heb me in elk geval kostelijk vermaakt om de vrije val van Fortis.

Was aardig gek ja bij fortis vandaag! :D

Zijn er hier nog die posities hebben in een en ander? en dan bedoel ik gewoon aandelen?
Mijn cxp positie is als het goed is nu aangemeld. Zodra geld liquide is ga ik denk ik hier maar eens uit kiezen :
http://www.iex.nl/columns/columns_artikel.asp?colid=34576
:D

Aantal tomtom misschien (zijn geintroduceerd rond de 17,50 )

nou lees men post hier eens lol, 1600euro kwijt, als student (euh ex-student) ben ik dus al mijn geld kwijt

ik dacht laat ik nog snel even wat relatief veilig wat geld verdienen, snuif ja, 0 euro overgehouden

ben wel benieuwd wat de ecb gaat doen binnenkort

VOTRON BLIJFT AAN NA GOLF VAN KRITIEK
Amerikaanse ’meltdown’ reden geldinjectie Fortis
28 Jun 08, 09:10
door onze correspondent
BRUSSEL/AMSTERDAM (DFT) - Fortis rekent binnen enkele dagen tot weken op het volledig instorten van de Amerikaanse financiële markten. Dat verklaart volgens de bankverzekeraar de serie ingrepen van donderdag om zich met €8 miljard te versterken. „We zijn op het nippertje gereed. Het gaat in de Verenigde Staten veel slechter dan gedacht”, zegt Fortis-chairman Maurice Lippens, die volhoudt dat topman Votron aanblijft. Fortis verwacht faillissementen onder 6000 Amerikaanse banken die nu weinig dekking hebben. „Maar ook Citigroup, General Motors, er begint een complete meltdown in de VS.”

VOTRON BLIJFT AAN NA GOLF VAN KRITIEK
Amerikaanse ’meltdown’ reden geldinjectie Fortis
28 Jun 08, 09:10
door onze correspondent
BRUSSEL/AMSTERDAM (DFT) - Fortis rekent binnen enkele dagen tot weken op het volledig instorten van de Amerikaanse financiële markten. Dat verklaart volgens de bankverzekeraar de serie ingrepen van donderdag om zich met €8 miljard te versterken. „We zijn op het nippertje gereed. Het gaat in de Verenigde Staten veel slechter dan gedacht”, zegt Fortis-chairman Maurice Lippens, die volhoudt dat topman Votron aanblijft. Fortis verwacht faillissementen onder 6000 Amerikaanse banken die nu weinig dekking hebben. „Maar ook Citigroup, General Motors, er begint een complete meltdown in de VS.”

Dikke paniek straks!

Op dit moment? Je moet juist kopen als het bloed door de straten vloeit, maar goed jij stapt weer in als Joe Average ook instapt. Succes.
CRH heeft een K/W van 7.6, ik moet in Compustat data terug naar 1993 voor een dergelijke K/W. CRH is vergelijkbaar met Aalberts Industries. Gewoon goed.
Idem voor de andere.

:D En toen was het stil.

En het blijft stil, hoe harder de beurs zakt en ik gelijk krijg, hoe minder er gepost wordt!
hahaha

Wel weer leuk om tezien, hoe vanavond de beurs in de Vs is verlopen wat een giller.

Deze zomer de 350 let maar op!!!......... en dan ben ik nog positief!!!!

Denk niet dat hier veel beleggers zitten overigens, tis geen beursforum :p

Over 2-3 weken heb ik als het goed is mn cxp winst binnen dan eens rustig kijken of er nog een en ander tegen dumpprijzen te halen is.

Aandelen kun je nooit op laagste punt kopen tenslotte.
400 naar 360 is 10%. dat kan er in bij negatief sentiment zeker nog wel af.
Toch denk ik dat je dan zeker niet bang hoeft te zijn wat stukken van wat fondsen weer op te pikken.
Voor buitenlandse investeerders worden een aantal fondsen dan inmiddels ook wel een bargain ;)

Terug
Naar boven