MuscleMeat

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
Wat een k*tbeurs is die AEX toch. Kon mijn turbo's op 490 verkope met vette winst en kon een lastminute pakken, zit nu met al die k*tturbo's opgescheept terwijl de koers keldert... bah!

zakenmannen hier op dbb, eerst checkte ik ook alles in de krant en wou ook graag beleggen, maar was pas 14

Geloof dat ik toch redelijk goed zit met mij beweringen;)
Van mij mag hij zakken hoor, ben op dit moment positie vrij dus zou voor mij gunstig zijn.
Maar het is een feit dat het er voor de beursen steeds slechter uit gaat zien.

1 Inflatie....dus stijgende rentes wereldwijd
2 olieprijs tegen de 140 dollar
3 afnemende groei wereldwijd
4 dalende huizenprijzen
5 Banken die tot hun strot in de shit zitten
6 oorlog in Irak die bakken met geld kost
7 israel die iran aanvalt< de klapper>

Wel grappig dat uitgerekend de beurs in de Vs nog zo hoog staat, als die echt begint te zakken gaan we 1 op 1 mee en dan zie ik de 350 misschien nog wel in zicht komen.
En dan gaan de banken voorop in de crash.

^Royal Bank of Scotland waarschuwt voor aandelencrisis - media
Woensdag 18 Juni 2008 09:36
(Dow Jones) - WEB:

AMSTERDAM (Dow Jones)--De Royal Bank of Scotland Group plc (RBS) adviseert zijn clienten sterk rekening te houden met een grote crisis op de aandelen- en kredietmarkten, schrijft The Daily Telegraph woensdag.

De bank kijkt volgens de krant in dit verband drie maanden vooruit en voert inflatie aan als reden voor zijn bezorgdheid. Die werkt verlammend voor grote centrale banken.

"We staan aan de vooravond van een zeer vervelende periode", zegt kredietstrateeg Bob Janjuah bij RBS in de krant.

De S&P 500 zou volgens een onderzoeksrapport van RBS tussen nu en september van dit jaar 300 punten kunnen kwijtraken. Mocht dit gebeuren dan kan de markt zich opmaken voor een van de ergste zogeheten 'bearmarkten' van de laatste 100 jaar, aldus het rapport.

RBS kreeg eerder de ABN Amro-divisies Global Clients, Europa (exclusief Antonveneta), Azie en de na de verkoop van LaSalle resterende activiteiten in de VS in handen. RBS moest hiervoor EUR27,2 miljard neertellen, exclusief de opbrengst van de verkoop van LaSalle.

Door Andre Sterk; Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5890270; andre.sterk@dowjones.com

(END) Dow Jones Newswires

June 18, 2008 03:28 ET (07:28 GMT)

Als je die analisten allemaal mag geloven... Niet dat het niet kan, maar ga zeker geen transacties plaatsen aan de hand van wat ze allemaal uitkramen, je zou vaak berooid kunnen uitkomen...

• Topic Starter Topic Starter
Ik zit nu te denken aan het kopen van wat LEAPs (opties met minimaal 2 jaar looptijd) in the money en daar maandelijks OTM calls op te schrijven.

Als ik deze op tijd doorrol indien nodig kan het een leuke inkomstenbron zijn naast je LEAP.

aex door de 450 heen, bel20 komt dichtbij de 3300...en dan komt de renteverhoging (verwacht) nog binnen een drietal weekjes, ziet er mooi uit

Geloof dat ik toch redelijk goed zit met mij beweringen;)
Van mij mag hij zakken hoor, ben op dit moment positie vrij dus zou voor mij gunstig zijn.
Maar het is een feit dat het er voor de beursen steeds slechter uit gaat zien.

1 Inflatie....dus stijgende rentes wereldwijd
2 olieprijs tegen de 140 dollar
3 afnemende groei wereldwijd
4 dalende huizenprijzen
5 Banken die tot hun strot in de shit zitten
6 oorlog in Irak die bakken met geld kost
7 israel die iran aanvalt< de klapper>

Wel grappig dat uitgerekend de beurs in de Vs nog zo hoog staat, als die echt begint te zakken gaan we 1 op 1 mee en dan zie ik de 350 misschien nog wel in zicht komen.
En dan gaan de banken voorop in de crash.

Je moet idd wel oppassen welke bedrijven je nu in portefeuille opneemt maar er zijn gelukkig altijd mogelijkheden om je in te dekken tegen koersdalingen of er direct aan te verdienen.

Olie stijgt maar voor hoe lang. Alsof mensen echt 100-en euro's extra blijven betalen als er binnen enkele jaren goedkope elektrische alternatieven op de markt komen. Natuurlijk is olie ook grondstof voor andere produkten maar als vervoermiddelen massaal overgaan op een andere energiebron dan duikelt de olieprijs als een baksteen naar beneden.

Afnemende groei wereldwijd lijkt me niet. Landen als china en ook india waar eens steeds grotere jonge middenklasse aan het opkomen is hebben enorm veel geld te besteden. Deze groep is vele malen groter dan de groep amerikaanse consumenten.

De dalende huizenprijzen in vs kwamen vooral door kredietcrisis. regels daaromtrent zijn gewijzigd. Uiteraard zijn de banken (punt5) hier nog niet helemaal lekker uitgekomen. Maar veel lijken zullen er op dat gebied niet meer uit de kast rollen.
Hier waar ik woon zijn de huizenprijzen laatste 10 jaar in enkele gevallen 3 a 4 keer over de kop gegaan. Daar mag van mij best een procent of 25 af ja.

Oorlog in Irak heeft bakken met geld gekost inderdaad. Hopelijk dat de nieuwe president daar goede oplossingen voor weet te treffen. Bush heeft er een puinhoop van gemaakt.

Wat betreft je laatste punt. Een dergelijke aanval zal geen trigger zijn voor een langdurige daling.

Maar goed de beurs is nooit te voorspellen.
Ik wens iedereen veel suc6 en vooral wijsheid.

Die wijsheid heb jij vooral nodig als ik jou verhaal lees.
En ik hoop dat je niet al te dik in de posities zit, maar goed een echte dikke crash is wel een leuk instap moment of bijkoop moment.

Laatst bewerkt:
Ik zit nu te denken aan het kopen van wat LEAPs (opties met minimaal 2 jaar looptijd) in the money en daar maandelijks OTM calls op te schrijven.

Als ik deze op tijd doorrol indien nodig kan het een leuke inkomstenbron zijn naast je LEAP.

Wacht nou maar eerst af, dat de echte daling begint en ga onder de 400 lange putjes schrijfen.
Ik sta er niet van te kijken dat die 380 nog wel in zicht gaat komen.

Je moet idd wel oppassen welke bedrijven je nu in portefeuille opneemt maar er zijn gelukkig altijd mogelijkheden om je in te dekken tegen koersdalingen of er direct aan te verdienen.

Beste Shutterspeed,

Zoals gewoonlijk heeft Kees de K. weer gelijk gehad. Alle publicaties van financiele instellingen de afgelopen tijd waren verpakt in een jasje van mooie worden, maar er was gewoon geen gefundeerde reden voor het zogenaamde "herstel". Jouw analyse is mogelijk nog angstaanjagender.

Olie stijgt maar voor hoe lang. Alsof mensen echt 100-en euro's extra blijven betalen als er binnen enkele jaren goedkope elektrische alternatieven op de markt komen. Natuurlijk is olie ook grondstof voor andere produkten maar als vervoermiddelen massaal overgaan op een andere energiebron dan duikelt de olieprijs als een baksteen naar beneden.

Je ziet denk ik een aantal dingen over het hoofd.
- Olie is hoe dan ook uitputtelijk, het einde van de olievoorraad komt continue dichterbij.
- De elektische alternatieven maken nog steeds niet de indruk aan de deur te kloppen. Misschien voorzie jij die op korte termijn, maar er zijn mensen, mezelf incluis, die daar anders over denken. Daarnaast wordt elektriciteit nog steeds voor een niet te verwaarlozen deel, direct of indirect, opgewekt door gebruik van -jawel- OLIE. De prijs van elektriciteit is tevens stijgende.

Misschien wel een aardig stukje over olie en vooral de analyse van de olieprijs:
http://www.iex.nl/columns/columns_artikel.asp?colID=33354

Afnemende groei wereldwijd lijkt me niet. Landen als china en ook india waar eens steeds grotere jonge middenklasse aan het opkomen is hebben enorm veel geld te besteden. Deze groep is vele malen groter dan de groep amerikaanse consumenten.

Staat China niet bekend om de vergrijzing ipv de opkomende jonge middenklasse? Misschien zegt 1-kind-politiek je iets?

De dalende huizenprijzen in vs kwamen vooral door kredietcrisis. regels daaromtrent zijn gewijzigd. Uiteraard zijn de banken (punt5) hier nog niet helemaal lekker uitgekomen. Maar veel lijken zullen er op dat gebied niet meer uit de kast rollen.
Hier waar ik woon zijn de huizenprijzen laatste 10 jaar in enkele gevallen 3 a 4 keer over de kop gegaan. Daar mag van mij best een procent of 25 af ja.

Huizenprijzen in Zeeland worden doorgaans niet als uitgangspunt genomen om de internationale prijsontwikkeling te analyseren. De dalende huizenprijzen KOMEN door de problemen op de kapitaalmarkten en zetten zich nog steeds door, ook in Europa. Hypotheekrente is nu voorzien te stijgen, terwijl analisten van voor de dip van de afgelopen 2 weken nog spraken van een lichte daling. Tel uit je winst.

Dat er nog lijken ter waarde van miljaren uit de kast komen, is de afgelopen week wel duidelijk geworden. Waar banken pretendeerden dat de afschrijvingen preventief waren en dus niet gelijk stonden aan gegarandeerde verliezen, worden er doodleuk miljaren extra afgeschreven. Het is echt nog niet over, hoe graag je het ook zou willen.

Huizenprijzen zullen op lange termijn overigens altijd stijgen. In 2030 kost het gemiddelde huis 1,5 miljoen, zo las ik zojuist in een bericht waarin dit gebaseerd werd op basis van extrapolatie.

Oorlog in Irak heeft bakken met geld gekost inderdaad. Hopelijk dat de nieuwe president daar goede oplossingen voor weet te treffen. Bush heeft er een puinhoop van gemaakt.

Wat betreft je laatste punt. Een dergelijke aanval zal geen trigger zijn voor een langdurige daling.

Maar goed de beurs is nooit te voorspellen.
Ik wens iedereen veel suc6 en vooral wijsheid.

Oke.

• Topic Starter Topic Starter
Wacht nou maar eerst af, dat de echte daling begint en ga onder de 400 lange putjes schrijfen.
Ik sta er niet van te kijken dat die 380 nog wel in zicht gaat komen.

Yep, na vrijdag wacht ik nu beter even af.

Als er maandag geen goed herstel komt ga ik in de week- of maandputs zitten. Dan kan idd de boel behoorlijk inzakken.

We moeten er trouwens niet aan denken als MT nu eens richting 55 corrigeerd...

ook mijn akzo is nu geraakt...

beleggingsgeld = 0
gokgeld = 0 (verloren op de hollanders opt ek)
spaargeld, heb ik niet

hopelijk zijn we morgen afgestudeerd dat ik kan gaan werken

Alien = veel pech de laatste tijd.. beterschap :D

idd, zwaar klote jaar 2008 zo'n 2k kwijt (en dat is echt veel voor dit studentje)

Eigenlijk is het nu ex-student want ik ben afgestudeerd :woot:

Gratz man!

Terug
Naar boven