MuscleMeat

Bench Press verbeteren

Gewoon lekker een novice 5x5 schema volgen met 1x in de week ohp in plaats van om en om met de bench (aangezien je powerlifting wilt doen).
Zodra je geen progressie meer kan maken op dat novice schema ga je schema's zoals westside barbell, the texas method etc. volgen.

Vraag eens tips aan Huub Hetterschijt :roflol::roflol:

• Topic Starter Topic Starter
Gewoon lekker een novice 5x5 schema volgen met 1x in de week ohp in plaats van om en om met de bench (aangezien je powerlifting wilt doen).
Zodra je geen progressie meer kan maken op dat novice schema ga je schema's zoals westside barbell, the texas method etc. volgen.

Wordt dat niet wat teveel gewicht erbij? 7.5kg per week = 32,5kg per maand.

Wordt dat niet wat teveel gewicht erbij? 7.5kg per week = 32,5kg per maand.

Je zit wel echt op het randje met je deadlift bijvoorbeeld. Maar ik zou het gewoon even proberen tot je vastloopt en dan meteen overgaan op een intermediate programma als bijvoorbeeld the texas method. Wel bulken dan hé :).

Dan ga je er van uit dat iedere sportschool over microplates beschikt.

Gewichten al dicht bij intermediate? +- 70kg bench, 100kg Squat en 150kg deadlift lijkt me nog lang niet intermediate :roflol:.

Volgens het Excel bestandje van SS moet ik beginnen op een 30kg bench, vanaf hier zou ik wel een tijdje op 5kg per week progressen.

De kleinste platen die we hebben zijn 1.25kg ^.

Dan kan je ook per twee BP sessies verhogen.

Je loopt nu toch al vast gezien je missers op de wedstrijd.

Gewichten al dicht bij intermediate? +- 70kg bench, 100kg Squat en 150kg deadlift lijkt me nog lang niet intermediate :roflol:.

Volgens het Excel bestandje van SS moet ik beginnen op een 30kg bench, vanaf hier zou ik wel een tijdje op 5kg per week progressen.

De kleinste platen die we hebben zijn 1.25kg ^.

Je loopt snel genoeg vast hoor, de meesten beginnen veel lager. Ik moest ook vanaf 130kg squat al naar een intermediate programma.

Je loopt snel genoeg vast hoor, de meesten beginnen veel lager. Ik moest ook vanaf 130kg squat al naar een intermediate programma.

Ik moet volgens mij ergens rond de 40kg Squat, 30kg bench en 70kg deadlift beginnen volgens SL, ben benieuwd hoe realistisch de progressie is. In 12 weken 130kg 5x5 squatten lijkt me namelijk niet echt haalbaar.

Ik moet volgens mij ergens rond de 40kg Squat, 30kg bench en 70kg deadlift beginnen volgens SL, ben benieuwd hoe realistisch de progressie is. In 12 weken 130kg 5x5 squatten lijkt me namelijk niet echt haalbaar.

Je hoeft daar niet te beginnen, hoevaak kun je alle lifts 5x5 doen? Haal daar 10% vanaf en bouw daarvandaan op.

Terug
Naar boven