XXL Nutrition

Bench Press verbeteren

Met DB Press train je volgens mij meer stabilisatie spiertjes wat je BB bench press ook weer ten goede komt.

Waar je ook nog is naar zou kunnen kijken is je techniek. Lig je plat op de bank of met een holle rug (wel met je billen op het bankje), zodat je lichaam op optimale spanning staat. Op youtube staan hier genoeg video's over.

Of stop gewoon met allemaal on-relevante adviezen te geven?

Waar je ook nog is naar zou kunnen kijken is je techniek. Lig je plat op de bank of met een holle rug (wel met je billen op het bankje), zodat je lichaam op optimale spanning staat. Op youtube staan hier genoeg video's over.

Of maak een filmpje, post het hier, dan kunnen we wat tips geven misschien.

Dat je bench voorloopt op je andere compounds zegt juist dat je niet meer progressie boekt maar een typische "gymbro" bent, no offense though. En hoe weet je of je meer progressie boekt op 8 a 12 reps in je beginners periode als je het niet geprobeerd hebt?

Daarnaast heeft hij ook powerlifter doeleinden dus is dit advies niet echt van toepassing. DB press is voor bodybuilders een goeie oefening en voor powerlifters ook maar dan als accesory. Dus voor een powerlifter zou omwisselen niet echt het beste idee zijn. Toevoegen aan het schema zou goed kunnen zijn maar niet voor een beginner.
Ik denk dat je gelijk hebt v.w.b. powerlifter versus bodybuilder.

Ik snap je opmerkingen met "gymbro", dat was ik vroeger misschien, nu niet meer (vind ik zelf). Ik ben hard aan het werken aan mijn squats en deadlifts en het heeft ook andere redenen dat die achterlopen. Ik ben in ieder geval absoluut niet van het type dat misschien in je hoofd hebt. Gymbro's loop het in onze gym mee rond en maar een klein deel van de mensen squat (waaronder ik) en deadliften al helemaal. Ik volg 2 keer per week een lange beentraining en bench maar af en toe. Deadlifts 1x per week, wel 2x per week rug. Benen en rug besteed ik het meest aandacht aan, maar ik denk dat het deels genetisch is en daarnaast werkt m'n hardloopverleden ook niet echt mee.

Ik snap je opmerkingen met "gymbro", dat was ik vroeger misschien, nu niet meer (vind ik zelf). Ik ben hard aan het werken aan mijn squats en deadlifts en het heeft ook andere redenen dat die achterlopen. Ik ben in ieder geval absoluut niet van het type dat misschien in je hoofd hebt. Gymbro's loop het in onze gym mee rond en maar een klein deel van de mensen squat (waaronder ik) en deadliften al helemaal. Ik volg 2 keer per week een lange beentraining en bench maar af en toe. Deadlifts 1x per week, wel 2x per week rug. Benen en rug besteed ik het meest aandacht aan, maar ik denk dat het deels genetisch is en daarnaast werkt m'n hardloopverleden ook niet echt mee.

Ik ben ook aan het proberen al mijn lifts te verhogen, inclusief bench. Voor mij houdt dat in 2 keer per week squatten en deadliften en 3 keer benchen. Kijk bijvoorbeeld is naar een echt krachtschema zoals candito (heeft eentje speciaal voor bench)

Zolang je ze doet en eraan werkt ben je goed bezig :D, wat @Skatermarvin dus absoluut niet is :P!
Probeer eens 5 reppers uit, dit is echt de tussenweg in kracht en hypertrophy. Daarnaast bouwt dat ook echt wel massa (5x5). En ook al zou dat niet zo zijn, dan bouw je wel wat sneller kracht op om vervolgens meer metabolische stress te krijgen in je hogere rep trainingen. Maar de keuze blijft natuurlijk nog ieder voor zich.

• Like
Waarderingen: BB_
Zolang je ze doet en eraan werkt ben je goed bezig :D, wat @Skatermarvin dus absoluut niet is :P!
Probeer eens 5 reppers uit, dit is echt de tussenweg in kracht en hypertrophy. Daarnaast bouwt dat ook echt wel massa (5x5). En ook al zou dat niet zo zijn, dan bouw je wel wat sneller kracht op om vervolgens meer metabolische stress te krijgen in je hogere rep trainingen. Maar de keuze blijft natuurlijk nog ieder voor zich.
Kijk anders even in mijn log... :rolleyes:

Kijk anders even in mijn log... :rolleyes:
upload_2017-7-16_19-59-38.png

Terug
Naar boven