Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Heb je dan niet de kans dat je heel snel vast gaat lopen?
Ik denk dat je met jouw stats wel hoger kunt/moet beginnen. Daarnaast denk ik ook dat je je of volledig aan SL5x5 moet houden of een ander programma moet kiezen als je vaker wilt bankdrukken
Daarom haal je er 10% vanaf, en ja dat heb je. Waarom denk je dat ik zeg dat je best snel over zult moeten gaan op een intermediate programma.
Ik dacht namelijk dat intermediate programma's ook echt voor intermediate lifters zijn, wat ik namelijk niet ben volgens mij.
Dus als ik het goed samenvat; als ik SL volg en 2x bench en 1x ohp aanhoud, al mijn 5x5RM's x 0,9 doe en niet de aanbevolen startgewichten volg, moet het goedkomen?
Het is een beginnersprogramma dus snap niet waarom je zo moeilijk denkt. Jij hebt al hogere gewichten dan de gemiddelde beginner aangezien je al even traint.
Je gaat nu SL op die manier volgen inderdaad tot je helemaal vastloopt en niet meer vooruitgang boekt, dan ga je over na een intermediate programma.
Niet geheel waar, hoe lager je begint hoe meer reps je onder je riem hebt als je zwaardere gewichten gaat trekken. Maar bijvoorbeeld Sheiko raadt aan om veel reps te maken, je doel als beginner is om de oefening correct uit te voeren en door de motorische skills te leren flinke progressie te boeken. Stronglifts raad ik zelf niet aan, het is een vrij waardeloos programma en zelfs niet voor powerlifting geschikt, laat staan bodybuilding.Nergens voor nodig om zo laag te beginnen imo, maar als jij je daar beter bij voelt kun je wat lager beginnen. Zou in ieder geval niet meer dan 20% ervan af halen want dat heeft geen nut.
Niet geheel waar, hoe lager je begint hoe meer reps je onder je riem hebt als je zwaardere gewichten gaat trekken. Maar bijvoorbeeld Sheiko raadt aan om veel reps te maken, je doel als beginner is om de oefening correct uit te voeren en door de motorische skills te leren flinke progressie te boeken. Stronglifts raad ik zelf niet aan, het is een vrij waardeloos programma en zelfs niet voor powerlifting geschikt, laat staan bodybuilding.
Simply Sub-Optimal: Don’t Do StrongLifts 5×5 for PowerliftingZelfs voor beginners niet? Wat zou je dan aanraden voor iemand in mijn positie, die massa wil aanzetten met de gedachte dat de 3 lifts ook zo hoog mogelijk worden.
Simply Sub-Optimal: Don’t Do StrongLifts 5×5 for Powerlifting
Wat het vooral mist is iets meer dan de main drie lifts. In het artikel staat het precies uitgelegd. Wat ik aanraad voor beginners is iets doen wat je leuk vindt en volhoudt, want uiteindelijk bepalen je aantal training hoeveel je vooruit gaat. In het begin kom je nog met best veel weg, maar SL gaat je geen allround fysiek geven voor een goede basis.
Zelfs voor beginners niet? Wat zou je dan aanraden voor iemand in mijn positie, die massa wil aanzetten met de gedachte dat de 3 lifts ook zo hoog mogelijk worden.
Er zijn inmiddels al diverse goede tips gegeven, waar je vast wat mee kunt. Maar wat ook niet geheel onbelangrijk is, ......................

Wat is dan het voordeel van afwisselen tussen deze twee oefeningen?Wat ikzelf fijn vind, en dat is niet wetenschappelijk onderbouwd of volgens Stronglifts of Starting Strength of een ander befaamd schema (wat overigens prima is), is afwisseling tussen Barbell Bench Press en Dumbbell Press. Zeker omdat ik zonder spotter train. Verder pak ik ook altijd incline en af en toe decline. Paused benches of Spoto Press vind ik ook fijn voor de afwisseling. Ook al wordt 5x5 vaak aangeraden, heb ik persoonlijk meer progressie geboek met 8 a 12 reps (ja, nu zal ik wel afgemaakt worden hier, mijn stats zijn dan ook niet super, maar m'n bench loopt wel voor op m'n andere compounds, wellicht ook genetisch). Ik ben overigens geen powerlifter.
Wat ikzelf fijn vind, en dat is niet wetenschappelijk onderbouwd of volgens Stronglifts of Starting Strength of een ander befaamd schema (wat overigens prima is), is afwisseling tussen Barbell Bench Press en Dumbbell Press. Zeker omdat ik zonder spotter train. Verder pak ik ook altijd incline en af en toe decline. Paused benches of Spoto Press vind ik ook fijn voor de afwisseling. Ook al wordt 5x5 vaak aangeraden, heb ik persoonlijk meer progressie geboek met 8 a 12 reps (ja, nu zal ik wel afgemaakt worden hier, mijn stats zijn dan ook niet super, maar m'n bench loopt wel voor op m'n andere compounds, wellicht ook genetisch). Ik ben overigens geen powerlifter.